SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Starcom MediaVest Group wprowadza regionalną strukturę, Saatchi & Saatchi z niej rezygnuje

Starcom MediaVest Group (SMG) tworzy pięć regionalnych oddziałów na świecie, rezygnując z podziału na dynamiczne i stabilne rynki. Saatchi & Saatchi wybiera odwrotny kierunek, likwidując regionalną strukturę i wprowadzając klastry.

Article

Od czterech lat organizacja działalności Starcom MediaVest Group, sieci należącej do Publicis Groupe, opierała się na modelu uwzględniającym dynamikę rozwoju poszczególnych rynków. Teraz firma ogłosiła, że zmienia dotychczasową strukturę wprowadzając 5 regionalnych oddziałów odpowiedzialnych za obszary APAC (Azja-Pacyfik), EMEA (Europa, Środkowy Wschód i Afryka), LATAM (Ameryka Łacińska), Północną Amerykę i Północną Azję.

W komunikacie związanym z restrukturyzacją szefostwo Starcom MediaVest Group wyjaśnia, że nowy model biznesowy jest odpowiedzią na kierunek, w którym zmierzają obecnie klienci sieci, i ma zapewnić sprawne funkcjonowanie oraz komunikację pomiędzy konkretnymi komórkami firmy w dobie rosnącego znaczenia cyfrowych treści oraz spersonalizowanego przekazu reklamowego.

Wraz ze zmianą struktury funkcjonowania Starcom MediaVest Group planowane są też personalne roszady w kierownictwie firmy. Szefem regionu APAC zostanie Mike Amour. Iain Jacob, który w poprzednim modelu odpowiadał za segment dynamicznych rynków będzie kierował obszarem EMEA. Z kolei dyrektor likwidowanego oddziału rynków wschodzących Matt Blackborn obejmie nowo utworzone stanowisko szefa do spraw globalnych inwestycji.

W kierunku przeciwnym do tego, który obrało SMG, podąża obecnie sieć Saatchi & Saatchi, także należąca do Publicis Groupe. W jej wypadku model regionalny zostanie zastąpiony strukturą opartą na dwóch klastrach. Pierwszy z nich będzie obejmował ustabilizowane rynki, takie jak USA, Wielka Brytania, Niemcy i Chiny. Na czele tego segmentu stanie Chris Foster, który wcześniej kierował regionem APAC.

Drugi z klastrów obejmujący rynki wschodzące (Ameryka Łacińska, Azja - Pacyfik, Afryka i Środkowy Wschód) będzie nadzorowany przez Justina Billingsleya, dotychczas COO w likwidowanym regionie EMEA.

Robert Senior, CEO Saatchi & Saatchi, wyjaśnia, że jej celem jest zlikwidowanie sztucznych granic, które obecnie nie mają dla biznesu większego znaczenia. Natomiast zupełnie inne potrzeby mają klienci funkcjonujący na rozwijających się rynkach, a inne ci działający na ustabilizowanych biznesowo obszarach. Stąd nowy podział wprowadzony w Saatchi & Saatchi.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Starcom MediaVest Group wprowadza regionalną strukturę, Saatchi & Saatchi z niej rezygnuje

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl