StatCounter: 20 proc. rynku przeglądarek dla Chrome, w Polsce liderem Firefox

Google Chrome po raz pierwszy w historii przekroczyła granicę 20 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek - podała firma StatCounter.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w czerwcu tego roku aplikacja Google miała w skali globalnej 20,7 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do zaledwie 2,8 proc. w czerwcu roku 2009.

W tym samym okresie przeglądarka Internet Explorer Microsoftu, lider rynku, zanotowała spadek z 59 proc. do 44 proc., a drugi w rankingu Firefox - z 30 proc. do 28 proc. Na kolejnych miejscach znalazły się Safari (5,07 proc.) i Opera (1,74 proc.).

grafika
grafika

Z danych StatCounter wynika także, że w Polsce zdecydowanie najpopularniejszą przeglądarką jest Firefox, który w czerwcu miał 51,91 proc. udziału w rynku. Następne były: Chrome (18,69 proc.), IE (17,27 proc.), Opera (10,15 proc.) i Safari (1,14 proc.).

grafika

Dane StatCounter mocno różnią się od podawanych przez firmę Net Applications, według której Chrome miała w czerwcu 13,11 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek (więcej na ten temat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"