StatCounter: 20 proc. rynku przeglądarek dla Chrome, w Polsce liderem Firefox

Google Chrome po raz pierwszy w historii przekroczyła granicę 20 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek - podała firma StatCounter.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w czerwcu tego roku aplikacja Google miała w skali globalnej 20,7 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do zaledwie 2,8 proc. w czerwcu roku 2009.

W tym samym okresie przeglądarka Internet Explorer Microsoftu, lider rynku, zanotowała spadek z 59 proc. do 44 proc., a drugi w rankingu Firefox - z 30 proc. do 28 proc. Na kolejnych miejscach znalazły się Safari (5,07 proc.) i Opera (1,74 proc.).

grafika
grafika

Z danych StatCounter wynika także, że w Polsce zdecydowanie najpopularniejszą przeglądarką jest Firefox, który w czerwcu miał 51,91 proc. udziału w rynku. Następne były: Chrome (18,69 proc.), IE (17,27 proc.), Opera (10,15 proc.) i Safari (1,14 proc.).

grafika

Dane StatCounter mocno różnią się od podawanych przez firmę Net Applications, według której Chrome miała w czerwcu 13,11 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek (więcej na ten temat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych