Strategy Analytics: ponad 10-proc. wzrost sprzedaży komórek w IV kw.

W IV kwartale ubiegłego roku na całym świecie sprzedano 324,4 miliona telefonów komórkowych.

km / km / km
km / km / km
Udostępnij artykuł:

To o 10,4 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2009 (293,8 mln) - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.

Liderem była fińska Nokia z liczbą 126,9 miliona sprzedanych komórek i 39,1 proc. udziału w rynku. Wyprzedziła ona kolejno firmy Samsung (69,0 mln, 21,3 proc.), LG Electronics (33,9 mln, 10,5 proc.), Sony Ericsson (14,6 mln, 4,5 proc.) oraz Motorola (12,0 mln, 3,7 proc.). Pozostali producenci sprzedali w IV kwartale łącznie 68,0 mln urządzeń (21,0 proc. rynku).

Z kolei w całym 2009 roku na świecie sprzedano w sumie 1,13 miliarda komórek - o 3,9 proc. mniej niż w roku 2008 (1,18 mld). Najwięcej urządzeń sprzedali: Nokia (431,8 mln, 38,1 proc.), Samsung (227,3 mln, 20,1 proc.), LG Electronics (117,9 mln, 10,4 proc.), Sony Ericsson (57,0 mln, 5,0 proc.), Motorola (55,1 mln, 4,9 proc.), pozostali (łącznie 242,8 mln, 21,5 proc.).

Jednocześnie firma Strategy Analitycs przedstawiła prognozę, według której w obecnym kwartale światowa sprzedaż telefonów komórkowych wzrośnie o 8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2009 (z 245 do 265 mln urządzeń).

km / km / km
Autor artykułu:
km / km / km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu