Szef klubu PO: więcej reklam w TVP1 i PR1, misja w TVP2 i PR 2

Szef klubu PO Rafał Grupiński uważa, że najlepszym pomysłem na rozwiązanie problemu finansowania mediów publicznych, byłoby skomercjalizowanie TVP1 i PR 1.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Kanały te emitując więcej reklam, utrzymywałyby drugie programy tych nadawców, czyli TVP2 i PR 2. A te byłyby z kolei stricte misyjne - mówił Grupiński wczoraj w radiowej Jedynce.

Szef klubu PO powiedział też, że zapowiadane na sierpień rozwiązania legislacyjne w sprawie nadawców publicznych, prawdopodobnie opóźnią się. Bowiem analizy w tej sprawie mogą potrwać dłużej niż zapowiadano.

Jak tłumaczył Grupiński, nie wiadomo jak dokładnie rozwiązać sytuację publicznych nadawców. Trudny do realizacji wydaje się  np. projekt Funduszu Misji Publicznej, który zakładałby, że media prywatne składałyby się na media publiczne, a te w zamian rezygnowałby z reklam. Zdaniem szefa klubu PO, takie rozwiązanie jest mało realne w czasach kryzysu gospodarczego.

Michał Boni, minister cyfryzacji i administracji, mówił z kolei w Trójce, że najpierw należy pomóc mediom publicznym dając im pieniądze z rezerw, a potem przygotować kompleksowe rozwiązania dotyczące ich finansowania, m.in. w postaci Funduszu Mediów Publicznych (dowiedz się więcej).

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję