Burda wykorzystuje sztuczną inteligencję do tworzenia treści dziennikarskich

Burda Media Polska zaczęła wykorzystywać sztuczną inteligencję do pomocy przy tworzeniu treści dziennikarskich. - Widzimy wartość w rozwiązaniach opartych o AI w pracy redakcyjnej - mówi Wirtualnemedia.pl Maciej Klepacki, CEO Burda Media Polska.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
Burda wykorzystuje sztuczną inteligencję do tworzenia treści dziennikarskich
Maciej Klepacki

Burda obecnie jest wydawcą licznych portali internetowych jak Elle.pl, Glamour.pl, National-geographic.pl, Wizaz.pl, Polki.pl, Kobieta.pl, Party.pl, Viva.pl, Gotujmy.pl, Niania.pl. Wydaje też takie magazyny drukowane jak "Elle","Elle Decoration", "Glamour", "National Geographic", "Traveller" oraz "Viva!". 

Przy ich tworzeniu pracuje kilkudziesięciu redaktorów i dziennikarzy, tworzących różnego rodzaju treści od krótkich newsów do długich materiałów czy wywiadów. Od niedawna przy części zadań zaczęła ich wspomagać sztuczna inteligencja.

-  Jesteśmy zaangażowani w międzynarodowy projekt Burdy w tym obszarze, jak i mamy lokalne inicjatywy wykorzystujące AI w obszarze tworzenia treści. Na dziś jest to zdecydowanie bardziej narzędziowe wykorzystanie w ramach przyśpieszenia pracy redakcyjnej czy to w obszarze researchu czy doboru zdjęć, napisania leadu lub po prostu automatycznych tłumaczeń. Niemniej widzimy wartość w implementacji tego typu rozwiązań do naszych platform wydawniczych - mówi nam Maciej Klepacki.

Czy AI pomaga przy innych procesach w firmie? - Na dziś jest to głównie obszar tworzenia treści - dodaje.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/burda-media-polska-tomasz-jazdzynski-wiceprezes-plany-maciej-klepacki,7169491961567361a ##

Coraz więcej wydawców eksperymentuje z wykorzystaniem AI do pracy dziennikarskiej. Na odważną decyzją zdecydowała się w lutym br. należąca do Grupy Polsat Plus Interia. W tłusty czwartek jedną z sekcji strony głównej portali wydawała sztuczna inteligencja, „wcielając” się w funkcję wydawcy i autora tekstów. - Akcja „AI jako wydawca: eksperyment Interii” trwała zgodnie z planem jeden dzień. Przy jej realizacji wykorzystaliśmy ChatGPT - informowała nas Interia. Portal podkreślił, że "uważnie obserwuje najnowsze trendy w sektorze AI i jest otwarty na możliwości, które daje sztuczna inteligencja".

Burda Media Polska ze wzrostem przychodów

W 2022 r. Burda Media Polska, która w połowie roku sfinalizowała przejęcie Edipresse Polska, osiągnęła wzrost przychodów o 29 proc. do 354,2 mln zł, a jej rentowność netto pogorszyła się z 8,9 mln zł zysku do 17,9 mln zł straty. - Na poziomie operacyjnym i działalności kontynuowanej uznajemy zeszłoroczne wyniki za bardzo dobre - mówił nam Maciej Klepacki.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

W Niemczech rośnie popularność naziemnej telewizji cyfrowej

W Niemczech rośnie popularność naziemnej telewizji cyfrowej

HBO Max poszerza zasięg

HBO Max poszerza zasięg

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Gwiazdy Telewizji Polskiej w spocie akcji "Reklama Dzieciom"

Gwiazdy Telewizji Polskiej w spocie akcji "Reklama Dzieciom"

Prezes Burda Media Polska w wywiadzie dla prestiżowego "The Drum". Co powiedział o mediach?

Prezes Burda Media Polska w wywiadzie dla prestiżowego "The Drum". Co powiedział o mediach?