SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

T-Mobile testuje granie w streamingu w technologii Edge Computing. Na początek Kraków

T-Mobile przy współpracy z Play Giga rozpoczął testy grania w architekturze Edge Computing, czyli nowej koncepcji architektury chmury obliczeniowej. Celem testów jest zbadanie postrzegania różnic pomiędzy graniem z wykorzystaniem technologii LTE, a graniem na Edge Computing.

Article

Jak informuje T-Mobile w rozpoczętym 24 maja br. badaniu bierze udział około 40 studentów z Krakowa, fanów grania online. Testerzy otrzymują mobilny router oraz dostęp do katalogu gier, który składa się z 20 tytułów, wśród nich są „Rise of the Tomb Rider”, „Ryse: son of Rome”, „NBA 2k18” oraz „Batman: Arkham City”.

Część użytkowników będzie korzystała z dostępu do platformy game streaming przez publiczną sieć LTE T-Mobile, a część przez specjalnie w tym celu zbudowaną, wydzieloną, prywatną sieć LTE, niedostępną dla użytkowników spoza grona testerów (tzw. sieć kampusową).

Edge Computing to nowa koncepcja architektury chmury obliczeniowej. Serwery nie są już umieszczane w odległych, scentralizowanych Data Center, ale „na krawędzi” sieci komórkowej, blisko użytkownika końcowego oraz miejsca generowania danych. Taka zmiana ma znacząco zmniejszać opóźnienia w komunikacji z serwerem (Low Latency Networks) oraz odciąża łącza internetowe, co poprawia jakość usług wrażliwych na zakłócenia, przede wszystkim gier sieciowych i transmisji wideo.

Weług T-Mobile Edge Computing oraz wydzielone zasoby w sieci LTE pozwalają też budować rozwiązania spełniające wysokie standardy bezpieczeństwa i umożliwiające zarządzanie parametrami jakości usług (Quality of Service, QoS).

Projekt testów bazuje na infrastrukturze, doświadczeniu oraz kompetencjach zdobytych w programach Low Latency Prototyping oraz 5G Prototyping Program prowadzonych przez hub:raum w Krakowie.

Docelowo Edge Computing w połączeniu z siecią 5G ma znaleźć zastosowanie w takich branżach jak cyfrowa rozrywka i wirtualna rzeczywistość oraz profesjonalnych dziedzinach z pogranicza robotyki, autonomicznych pojazdów i dronów.

W pierwszym kwartale br. T-Mobile Polska zanotował spadek wpływów o 4,7 proc. do 1,496 mld zł oraz wzrost skorygowanego zysku EBITDA o 0,5 proc. do 398 mln zł. Na koniec marca telekom miał 10,82 mln klientów, o 314 tys. więcej niż rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: T-Mobile testuje granie w streamingu w technologii Edge Computing. Na początek Kraków

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
monster
Edge computing z pewnoscią jest wpisana w przyszłosc sieci wiec dobrze ze w Polsce ktos juz testuje jej działanie. ozemy przyklasnąć tmobilowi
0 0
odpowiedź