T-Mobile testuje granie w streamingu w technologii Edge Computing. Na początek Kraków

T-Mobile przy współpracy z Play Giga rozpoczął testy grania w architekturze Edge Computing, czyli nowej koncepcji architektury chmury obliczeniowej. Celem testów jest zbadanie postrzegania różnic pomiędzy graniem z wykorzystaniem technologii LTE, a graniem na Edge Computing.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Jak informuje T-Mobile w rozpoczętym 24 maja br. badaniu bierze udział około 40 studentów z Krakowa, fanów grania online. Testerzy otrzymują mobilny router oraz dostęp do katalogu gier, który składa się z 20 tytułów, wśród nich są „Rise of the Tomb Rider”, „Ryse: son of Rome”, „NBA 2k18” oraz „Batman: Arkham City”.

Część użytkowników będzie korzystała z dostępu do platformy game streaming przez publiczną sieć LTE T-Mobile, a część przez specjalnie w tym celu zbudowaną, wydzieloną, prywatną sieć LTE, niedostępną dla użytkowników spoza grona testerów (tzw. sieć kampusową).

Edge Computing to nowa koncepcja architektury chmury obliczeniowej. Serwery nie są już umieszczane w odległych, scentralizowanych Data Center, ale „na krawędzi” sieci komórkowej, blisko użytkownika końcowego oraz miejsca generowania danych. Taka zmiana ma znacząco zmniejszać opóźnienia w komunikacji z serwerem (Low Latency Networks) oraz odciąża łącza internetowe, co poprawia jakość usług wrażliwych na zakłócenia, przede wszystkim gier sieciowych i transmisji wideo.

Weług T-Mobile Edge Computing oraz wydzielone zasoby w sieci LTE pozwalają też budować rozwiązania spełniające wysokie standardy bezpieczeństwa i umożliwiające zarządzanie parametrami jakości usług (Quality of Service, QoS).

Projekt testów bazuje na infrastrukturze, doświadczeniu oraz kompetencjach zdobytych w programach Low Latency Prototyping oraz 5G Prototyping Program prowadzonych przez hub:raum w Krakowie.

Docelowo Edge Computing w połączeniu z siecią 5G ma znaleźć zastosowanie w takich branżach jak cyfrowa rozrywka i wirtualna rzeczywistość oraz profesjonalnych dziedzinach z pogranicza robotyki, autonomicznych pojazdów i dronów.

W pierwszym kwartale br. T-Mobile Polska zanotował spadek wpływów o 4,7 proc. do 1,496 mld zł oraz wzrost skorygowanego zysku EBITDA o 0,5 proc. do 398 mln zł. Na koniec marca telekom miał 10,82 mln klientów, o 314 tys. więcej niż rok wcześniej.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator

Szef Radia Zachód odpowiada na zarzut szefowej KRRiT. "Manipulacja informacyjna"

Szef Radia Zachód odpowiada na zarzut szefowej KRRiT. "Manipulacja informacyjna"

Była szefowa More Bananas z nowym projektem. Start w przyszłym roku

Była szefowa More Bananas z nowym projektem. Start w przyszłym roku