SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

T-Mobile Polska nie przedłuża umowy - Ekstraklasa szuka nowego sponsora tytularnego

T-Mobile Polska z finiszem zakończonego niedawno sezonu przestał być sponsorem tytularnym piłkarskiej Ekstraklasy, ale nie kończy zupełnie sponsorowania rozgrywek. - Zdecydowaliśmy się przenieść naszą współpracę z obszaru stricte związanego z budowaniem rozpoznawalności do obszaru bardziej biznesowego - tłumaczy telekom. Ekstraklasa SA nie ujawnia, które firmy mają szansę zostać nowym sponsorem tytularnym ligi.

Article

T-Mobile Polska został sponsorem tytularnym Ekstraklasy przed startem sezonu 2011-2012, niedługo po tym jak marka T-Mobile pojawiła się na polskim rynku, zastępując Erę. Przez cztery kolejne sezony rozgrywki funkcjonowały pod nazwą T-Mobile Ekstraklasa. Według nieoficjalnych informacji, operator telekomunikacyjny płacił za to rocznie przez pierwsze dwa lata ok. 12 mln zł, a potem ok. 15 mln zł.

Firma chce kontynuować współpracę z Ekstraklasą, ale już nie jako sponsor tytularny. - Od przyszłego sezonu zdecydowaliśmy się przenieść naszą współpracę z obszaru stricte związanego z budowaniem rozpoznawalności do obszaru bardziej biznesowego, dopasowanego jednocześnie do profilu działalności marki T-Mobile. Jesteśmy przekonani, że wspólnie z Ekstraklasą zaproponujemy kibicom najlepszej klasy rozgrywkowej rozwiązania jakich oczekują - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl Konrad Mróz, specjalista ds. komunikacji korporacyjnej w T-Mobile Polska.

Telekom podkreśla, że sponsorowanie rozgrywek, zwłaszcza w pierwszym okresie współpracy, przyniosło wzrost rozpoznawalności T-Mobile. - Sponsoring tytularny najpopularniejszych rozgrywek sportowych w kraju pozwolił nam szybko i skutecznie dotrzeć z informacją o nowej marce do bardzo szerokiego grona odbiorców - podkreślił Mróz.

Nie wiadomo jeszcze, jaki konkretnie będzie zakres dalszej współpracy T-Mobile Polska i Ekstraklasy. - Obie marki są zadowolone z możliwości kontynuacji współpracy w kolejnych sezonach. Jej szczegóły ogłosimy wkrótce - poinformował nas Waldemar Gojtowski, manager ds. komunikacji w Ekstraklasie SA.

Spółka nie ujawnia, którym firmom zaproponowała sponsoring tytularny Ekstraklasy ani jak zaawansowane są rozmowy z zainteresowanymi. Nie przesądza również, czy rozgrywki będą mieć sponsora tytularnego od startu nowego sezonu, zaplanowanego za miesiąc. - Nie komentujemy prowadzonych prac, rozmów i negocjacji - stwierdził Waldemar Gojtowski.

Oprócz sponsora tytularnego Ekstraklasa ma kilku partnerów: strategicznym jest marka Keno należąca do Totalizatora Sportowego, oficjalnymi - firmy Manta i Nice, a technologicznym - Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. Piłki do meczów dostarcza Adidas, który niedawno przedłużył tę umowę na nadchodzący sezon.

Przed rozpoczęciem współpracy z T-Mobile Polska liga przez trzy lata nie miała sponsora tytularnego, po tym jak skończyła się umowa z Orange Polska, który postanowił skupić się na sponsorowaniu naszej reprezentacji piłkarskiej (ta współpraca dobiegła końca w połowie ub.r., a od lutego br. nowym sponsorem głównym reprezentacji jest Lotos).

Ekstraklasa SA finalizuje właśnie przetarg na transmisje telewizyjne ligi w najbliższych sezonach. Według nieoficjalnych informacji wszystkie mecze tak jak ostatnio będzie transmitować platforma nc+, a po dwa spotkania z kolejki - Eurosport2 (więcej na ten temat). Wcześniej ogłoszono, że w internecie skróty meczów przez najbliższe cztery sezony będą publikowane w serwisach Grupy Onet-RASP (więcej o tym).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska nie przedłuża umowy - Ekstraklasa szuka nowego sponsora tytularnego

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jamcion
"Sponsoring tytularny najpopularniejszych rozgrywek sportowych w kraju pozwolił nam szybko i skutecznie dotrzeć z informacją o nowej marce do bardzo szerokiego grona odbiorców" - czytaj: dresy dowiedziały się o naszych tanich prepaidach.
12 11
odpowiedź
User
Tomik
I nic dziwnego, tego "dziadostwa" (T- Mobile ekstraklasy) nie daje się oglądać. Gra na boiskach toczy się w sennym tempie, niska frekwencja na stadionach o waśni polskich klubów oraz ilości naliczanych na nie kar nie wspominając.
13 11
odpowiedź
User
precz-z-piłką
Może jakiś Zakład Utylizacji Odpadów zasponsoruje?

ZUO Ekstraklasa Liga - to jest mocna nazwa...
8 10
odpowiedź
User
Lutek
T-Mobile to poważna firma dbająca o swój wizerunek. Jakby nie patrzeć, poziom polskiej piłki porywający nie jest, więc trudno żeby dalej ciągnęli ten sponsoring. Poza tym już są rozpoznawalną marką, pewnie teraz skupiają się na lepszym dbaniu o klienta. Moje rachunki z T-Mobile ostatnio spadły, bo firma przestała mi doliczać dodatkowe opłaty, za nieterminowe wpłaty czy papierową fakturę. Zbiera się tego ładne kilkanaście złotych miesięcznie.
8 8
odpowiedź