SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Techniczne problemy Play

Play zaczyna w praktyce stykać się z problemami i specyfiką polskiego rynku.

Najpierw firma przekonała się, że stawianie masztów i stacji to administracyjna droga przez mękę, teraz próbuje - na razie nieudolnie - walczyć z kierowaniem ruchu z innych sieci poprzez ich karty SIM. A cierpią na tym zwykli abonenci - podał serwis Telepolis.

Napływa coraz więcej skarg dotyczących blokowania możliwości wykonywania i odbierania połączeń tym klientom sieci Play, którzy wykonują znacznie więcej połączeń niż odbierają. Bywa momentami tak, że wystarczy wykonać jednego dnia połączenie o długości 40 minut, aby mieć zablokowaną kartę. Osoba dzwoniąca na taki numer słyszą wtedy komunikat Abonent ma zablokowaną możliwość odbierania połączeń.

Play próbuje w ten sposób walczyć z tzw. FCT-ami (ang. Fixed Cellular Terminal). To urządzenia, które - w uproszczeniu - mają kilkadziesiąt kart SIM, które wykorzystywane są do terminowania ruchu w sieciach komórkowych. Ruchu - najczęściej - od operatorów VoIP. Cena minuty przy oficjalnym zakończeniu połączenia w sieci komórkowej to od 40 do 44 groszy netto w zależności od pory dnia (a w sieci Play nawet jeszcze więcej, bo aż 64 grosze). Właściciele FCT-ów, korzystając z różnych promocji operatorów i pakietów minut wewnątrzsieciowych, są w stanie sprzedać minutę połączenia za około 5 eurocentów na giełdzie we Frankfurcie. Trudno się więc dziwić, że proceder - mimo zakazu w regulaminie świadczenia tego typu usług - jest popularny. Wszystko to wina specyfiki polskiego rynku i dużo wyższej ceny minuty w ruchu hurtowym (dla innych operatorów) niż detalicznym (dla klienta końcowego) - czytamy w serwisie Telepolis.

Jak powiedział Marcin Gruszka, rzecznik Play, operator ciągle obserwuje ruch w swojej sieci i pracuje nad optymalnym algorytmem eliminującym ryzyko pojawienia się nadużyć. Można jedynie dodać, że operator czyni to z gracją słonia w składzie porcelany. Podobne problemy mają wszyscy polscy operatorzy komórkowi, jednak to Play ma największe problemy z takim rozwiązaniem sprawy, aby jak najmniej dotykała ona niewinnych klientów.

Wejście nowego operatora na rynek zawsze prowokuje nieuczciwych klientów do większej aktywności, dlatego też nasze służby muszą zachować największą ostrożność. Czasami być może ta ostrożność jest zbyt duża, za co przepraszam - dodał Gruszka.

Podobne informacje:

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Techniczne problemy Play

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl