SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem w Polsce

W okresie od sierpnia 2013 roku do stycznia 2014 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce pozostał „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwszym miejscu znalazła się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

„Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem w Polsce

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od sierpnia 2013 roku do stycznia 2014 roku sięgało 26,64 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,86 pkt. proc.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 17,54 proc. respondentów (wzrost o 0,81 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,14 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,33 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 12,15 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 1,16 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,79 proc. czytelników, czyli o 0,96 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,42 proc. do 5,84 proc.

Tygodniki

sierpień 2013 : styczeń 2014

sierpień 2012 : styczeń 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

26,64%

27,50%

Życie na Gorąco

17,54%

16,73%

Chwila dla Ciebie

14,14%

13,33%

Angora

12,15%

10,99%

Newsweek

8,79%

7,83%

Auto Świat

7,25%

5,90%

Wprost

5,84%

5,42%

Twoje Imperium

5,26%

4,70%

To & Owo

5,03%

4,51%

Na Żywo

4,88%

4,33%

Polityka

4,68%

5,32%

kropka tv

4,32%

3,55%

Gość Niedzielny

3,96%

3,86%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

3,24%

3,54%

Rewia

3,22%

2,61%

Motor

2,92%

2,35%

Świat & Ludzie

2,30%

2,14%

Przekrój

2,30%

1,97%

Teleprogramy

2,23%

2,60%

Super TV

2,14%

2,36%

Uważam Rze inaczej pisane

2,13%

2,91%

Teraz

1,60%

1,08%

Tele Max

1,40%

1,31%

W Sieci

1,24%

-

Tygodnik Siedlecki

0,77%

0,61%

Tygodnik Ostrołęcki

0,67%

0,57%

MM Moje Miasto

0,59%

0,53%

City

0,45%

0,17%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,39%

0,45%

Teraz Opole

0,09%

0,02%

Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,29 proc. respondentów, czyli o 0,06 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała wzrost czytelnictwa z 13,94 proc. do 14,08 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,02 pkt. proc. i wyniosło 12,41 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,51 proc. respondentów (do góry o 1,25 pkt. proc.).

Dwutygodniki

sierpień 2013 : styczeń 2014

sierpień 2012 : styczeń 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Przyjaciółka

14,29%

14,23%

Pani Domu

14,08%

13,94%

Tina

12,41%

12,43%

Naj

11,51%

10,26%

Viva

9,47%

9,31%

Gala

9,37%

8,23%

Z Życia Wzięte

8,07%

7,98%

Party Życie Gwiazd

7,46%

6,55%

Tele Świat

5,06%

4,87%

Show

5,02%

4,19%

Takie jest Życie

4,74%

3,72%

Świat Seriali

3,62%

3,31%

Sukcesy i Porażki

3,44%

2,93%

Bravo

2,75%

2,54%

Flesz Gwiazdy & Styl

2,31%

1,93%

Bravo Sport

2,19%

1,96%

Grazia

1,89%

-

Relaks

1,69%

1,25%

TV14

1,25%

1,24%

Forum

0,99%

-

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2012 roku do stycznia 2013 roku na losowej próbie 23 608 przypadków i w okresie od sierpnia 2013 roku do stycznia 2014 roku na losowej próbie 21 225 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W okresie od października 2013 roku do stycznia 2014 nie był badany tygodnik „Przekrój”, a w styczniu 2014 roku - „City” i „Uważam Rze inaczej pisane”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem w Polsce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl