SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Telekomy przenoszą reklamy z prasy do radia, kin i telewizji. Orange i Polkomtel w dół, w górę Play

Operatorzy komórkowi w I kwartale br. wydali na reklamy 4,3 proc. więcej niż rok temu. Zwiększyli swoją obecność w radiu, telewizji i kinach kosztem dzienników, magazynów i outdooru. Więcej niż rok wcześniej wydał operator Play, a mniej Polkomtel i Orange Polska.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Wydatki telekomów w pierwszych trzech miesiącach br. w mediach tradycyjnych wyniosły 271,7 mln zł. Było to 4,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku - wynika z raportu obejmującego dane cennikowe (bez rabatów) Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.

Operatorzy komórkowi niezmiennie najwięcej wydają na reklamy w telewizji. W omawianym okresie zainwestowali w nie 172,7 mln zł, o 3,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

Znacznie więcej ich reklam w porównaniu z ub.r. pojawiło się obecnie na antenach stacji radiowych. Nakłady te wzrosły z 21,9 do 34,1 mln zł (o 55,6 proc.). Sieci komórkowe zwiększyły też wydatki w kinach - o 10,2 proc., do 25,8 mln zł.

Mniej na reklamach branży komórkowej zarobiły gazety, magazyny i outdoor. Wydatki w dziennikach spadły (rok do roku) o 35,5 proc. - do 1,2 mln zł, w magazynach – o 40,2 proc.,do 4,4 mln zł, a na nośnikach reklamy zewnętrznej – o 13,4 proc., do 33,3 mln zł.

Cennikowe wydatki reklamowe sieci komórkowych

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-III 2014

I-III 2015

zmiana proc.

Telewizja

167 125 848 zł

172 713 546 zł

3,3

Radio

21 900 592 zł

34 066 603 zł

55,6

Gazety

1 854 020 zł

1 196 435 zł

-35,5

Magazyny

7 409 854 zł

4 427 685 zł

-40,2

Outdoor

38 455 718 zł

33 317 933 zł

-13,4

Kina

23 437 067 zł

25 834 916 zł

10,2

Indoor

250 500 zł

132 300 zł

-47,2

Razem

260 433 599 zł

271 689 418 zł

4,3

Podobnie jak w I kwartale 2014 roku, także i w trzech miesiącach br. największym reklamodawcą wśród telekomów była firma Orange Polska. Na reklamę w mediach tradycyjnych przeznaczyła 86,6 mln zł – 12,6 proc. mniej niż rok temu.

Orange Polska w tym roku, zgodnie z globalną decyzją firmy, wprowadził nową strategię komunikacji marki. Działania prowadzone pod hasłem „Liczy się to, co ważne dla Ciebie” mają zmienić wizerunek sieci na bliższy potrzebom klientów oraz uatrakcyjnić ją dla młodszej grupy użytkowników (zobacz szczegóły). W reklamach operatora nadal występują bohaterowie serialu „Rodzinka.pl”. Spółka w I kwartale br. miała jednak gorsze wyniki finansowe w porównaniu z rokiem ub. (więcej o tym), a liczba użytkowników telefonii komórkowej spadła o 111 tys., do 15,518 mln osób.

Drugim największym reklamodawcą była spółka P4, operator Play, która zainwestowała w reklamy 81,3 mln zł, o 1,8 proc. więcej niż przed rokiem. Play konsekwentnie realizuje kampanie z udziałem celebrytów. W tegorocznych działaniach reklamowych operatora pojawili się m.in. Kamil Stoch, Anna Mucha i Kuba Wojewódzki oraz Katarzyna Bujakiewicz. Play na koniec 2014 roku miał 12,3 mln klientów, a wpływy operatora sieci wzrosły o 18 proc. (więcej na ten temat).

Cennikowe wydatki reklamowe sieci komórkowych

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-III 2014

I-III 2015

zmiana proc.

ORANGE POLSKA

99 072 708 zł

86 623 292 zł

-12,6

P4

79 803 525 zł

81 270 650 zł

1,8

T-MOBILE POLSKA

-

49 454 270 zł

-

POLKOMTEL

51 271 203 zł

-

-

razem

260 433 599 zł

271 689 418 zł

4,3

W gronie trzech największych reklamodawców branży telekomunikacyjnej znalazła się w tym roku firma T-Mobile Polska z wydatkami w wysokości 49,5 mln zł. W wiosennej kampanii tego operatora występuje Tomasz Kot, promując ofertę Jump Family (zobacz szczegóły). Poza podium znalazł się natomiast Polkomtel, operator Plusa, który od kilku dni promuje się nowym formatem kreatywnym autorstwa agencji Scholz & Friends Warszawa (więcej o tym).

Dołącz do dyskusji: Telekomy przenoszą reklamy z prasy do radia, kin i telewizji. Orange i Polkomtel w dół, w górę Play

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl