SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Telewizja Polska cały czas na czele rynku telewizyjnego. Zyskuje Grupa Polsat

Telewizja Polska w marcu 2014 roku zanotowała najwyższy łączny udział swoich kanałów na rynku telewizyjnym, ale jedynie Telewizja Polsat zanotowała w zeszłym miesiącu wzrost. Grupa Zygmunta Solorza-Żaka znalazła się na czele grupy komercyjnej.

fot. Shutterstock.com Article

Łączny udział wszystkich 12 kanałów Telewizji Polskiej w marcu 2015 roku wyniósł 31,38 proc. To o 2,37 proc. więcej niż w marcu 2014 roku - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Najpopularniejszym kanałem TVP w zeszłym miesiącu była Jedynka z 12,97 proc. udziału, ale zanotowała ona spadek o 3,43 proc. Traciła również Dwójka (w dół o 5,15 proc.). Najsłabiej wypadł zaś TVP Sport - 0,25 proc. (spadek o 16,7 proc.).

Największy relatywny spadek wśród kanałów publicznego nadawcy odnotował jednak kanał TVP HD, którego wynik zmalał o 22,72 proc. Natomiast najwięcej (18,42 proc.) zyskał kanał TVP Kultura.

Udział wszystkich stacji Grupy Polsat w marcu br. wyniósł 21,91 proc., czyli o 2,34 proc. więcej niż rok wcześniej. Dało to jej drugie miejsce na rynku. Największy udział (12,26 proc.) spośród kanałów tego nadawcy miał naziemny Polsat, notujący spadek o 1,45 proc. Na szarym końcu znalazł się kanał muzyczny Muzo.tv z 0,01 proc. (stacja nadaje od października ub.r.)

Największy relatywny wzrost odnotował Polsat Biznes, którego udział poszedł do góry o 66,7 proc. do 0,1 proc. Był to jednak marginalny wynik w skali całej grupy. Najmocniejszy wpływ na zwiększenie jej udziału miały byłe stacje Polskich Mediów: udział TV4 wzrósł z 2,53 proc. do 2,98 proc., a TV6 z 0,91 proc. do 1,1 proc.

Dopiero trzecie miejsce w marcu br. zajęła Grupa TVN, której łączny udział uplasował się na poziomie 20,92 proc., o 4,26 proc. mniejszym niż w marcu 2014 roku. Liderem tej grupy był oczywiście naziemny TVN z wynikiem 11,89 proc. (spadek o 6,78 proc.). Z kolei ostatnie miejsce zajął kanał telezakupowy Mango24 mający zaledwie 0,01 proc. udziału.

Najmocniej do góry poszedł udział TVN Meteo, który wzrósł o 16,67 proc. Stacja ta zajęła jednak drugi miejsce od końca z wynikiem na poziomie 0,07 proc. Od 16 kwietnia br. kanał zostaje przekształcony w stację TVN Meteo Active (więcej na ten temat). Największy spadek (o 8,12 proc.) zanotował zaś TVN24.

Wszyscy 4+

Marzec

2014

2015

Stacja

SHR %

SHR %

TVP1

13,43

12,97

TVP2

9,71

9,21

TVP INFO

2,86

2,99

TVP Seriale

1,34

1,29

TVP Regionalna

0,97

0,99

TVP Rozrywka

0,8

0,93

TVP ABC

0,78

0,82

TVP Historia

0,56

0,64

TVPolonia

0,57

0,5

TVP Kultura

0,38

0,45

TVP HD

0,44

0,34

TVP Sport

0,3

0,25

Grupa TVP

32,14

31,38

Wirtualnemedia.pl

Stacja

SHR %

SHR %

TVN

12,68

11,89

TVN7

3,41

3,4

TVN24

3,08

2,83

TTV - Twoja Telewizja

1,22

1,23

TVN Style

0,64

0,68

TVN Turbo

0,45

0,49

TVN24 Biznes i Swiat

0,28

0,29

TVN Meteo

0,06

0,07

Mango24

0

0,01

Grupa TVN

21,82

20,89

Wirtualnemedia.pl

Stacja

SHR %

SHR %

Polsat

12,44

12,26

TV4

2,53

2,98

Polsat 2

1,51

1,4

TV6

0,91

1,1

Polsat News

1,28

0,96

Polsat Sport

0,49

0,61

Polsat Play

0,49

0,54

Polsat Film

0,39

0,42

Polsat Sport News

0,28

0,38

Polsat Cafe

0,34

0,34

Polsat JimJam

0,2

0,15

Disco Polo Music

-

0,14

Polsat Sport Extra

0,12

0,11

Polsat Biznes

0,06

0,1

Polsat Romans

0,09

0,1

Polsat Crime & Investigation Network

0,08

0,09

Polsat Viasat History

0,09

0,09

Polsat Food

0,05

0,06

Polsat Viasat Nature

0,02

0,04

Polsat Viasat Explorer

0,04

0,03

Muzo.tv

-

0,01

Grupa Polsat

21,41

21,91

W grupie komercyjnej największy łączny udział wśród głównych nadawców miała już Grupa Polsat, której wynik w marcu 2015 roku to 24,1 proc., czyli o 3,5 proc. więcej niż w marcu 2013 roku. Warto odnotować, że tutaj udział TV4 poszedł w górę aż o 30,5 proc.

Na drugim miejscu znalazła się Telewizja Polska. Jej kanały w grupie 16-49 w zeszłym miesiącu miały łącznie 23,85 proc. udziału po spadku o 3,72 proc. Dopiero na trzeciej lokacie uplasowała się Grupa TVN, której wynik w marcu br. spadł o 1,45 proc. do 23,17 proc.

16-49

Marzec

2014

2015

Stacja

SHR %

SHR %

Polsat

14,01

13,68

TV4

2,59

3,38

Polsat 2

1,46

1,36

TV6

1

1,33

Polsat News

1,07

0,76

Polsat Film

0,54

0,66

Polsat Play

0,63

0,62

Polsat Sport

0,46

0,52

Polsat Cafe

0,37

0,39

Polsat Sport News

0,24

0,34

Disco Polo Music

0

0,26

Polsat JimJam

0,22

0,17

Polsat Romans

0,13

0,13

Polsat Viasat History

0,12

0,1

Polsat Crime & Investigation Network

0,1

0,09

Polsat Sport Extra

0,15

0,09

Polsat Biznes

0,05

0,08

Polsat Food

0,08

0,06

Polsat Viasat Explorer

0,05

0,05

Polsat Viasat Nature

0,02

0,03

Muzo.tv

0

0,01

Grupa Polsat

23,29

24,11

Wirtualnemedia.pl

Stacja

SHR %

SHR %

TVN

14,39

14,09

TVN7

3,29

3,29

TVN24

2,57

2,29

TTV - Twoja Telewizja

1,33

1,43

TVN Style

0,88

0,97

TVN Turbo

0,7

0,74

TVN24 Biznes i Swiat

0,3

0,3

TVN Meteo

0,05

0,05

Mango24

0

0,01

Grupa TVN

23,51

23,17

Wirtualnemedia.pl

Stacja

SHR %

SHR %

TVP1

9,72

8,89

TVP2

8,41

8,3

TVP Seriale

1,52

1,31

TVP INFO

1,1

1,23

TVP Rozrywka

0,79

0,85

TVP ABC

0,67

0,7

TVP Historia

0,49

0,59

TVP Regionalna

0,47

0,56

TVP HD

0,64

0,47

TVPolonia

0,44

0,42

TVP Kultura

0,33

0,37

TVP Sport

0,19

0,16

Grupa TVP

24,77

23,85

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska cały czas na czele rynku telewizyjnego. Zyskuje Grupa Polsat

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Piotrek
Nie dziwi mnie, że Grupa Polsat zyskuje. mają kilka naprawdę kapitalnych kanałów, które mam wrażenie że są bardzo niedoceniane. Chodzi mi o te Polsaty Viasaty, gdzie są świetne programy popularno-naukowe czy edukacyjne nawet. No i oczywiście sportowa paczka Polsatu jest świetna.
9 8
odpowiedź
User
Lutek
Polsat najlepszy w grupie komercyjnej, a wiadomo jest to główny odbiorca reklam, co pośrednio przenosi się na zyski polsatu.
8 8
odpowiedź