Temu ujawnia swoj wyniki w Europie

W swoim pierwszym raporcie przejrzystości dla Komisji Europejskiej, chińska platforma internetowa Temu opublikowała kilka statystyk na temat swojej działalności. Firma twierdzi, że co miesiąc ma prawie 94 mln  użytkowników w Unii Europejskiej i że zatrzymała 7,2 miliona niebezpiecznych lub zakazanych produktów.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Temu ujawnia swoj wyniki w Europie

Platforma Temu została zobowiązana przez Unię Europejską do publikowania raportów przejrzystości na mocy Europejskiej Ustawy o Usługach Cyfrowych (DSA). 

Z pierwszego takiego raportu wynika, że w okresie od kwietnia do października Temu miała 93,7 mln użytkowników miesięcznie w UE, przy czym największym rynkiem były Niemcy (16,3 mln użytkowników).

Francja jest drugim co do wielkości rynkiem z 12 mln użytkowników, podczas gdy Włochy zamykają podium z 10 mln – tuż przed Polską (9,6 mln) i Hiszpanią (9,4 mln). Holandia jest szósta z 4,6 mln użytkowników miesięcznie, dwa razy więcej niż w Belgii.

2500 moderatorów treściPierwszy raport przejrzystości Temu przedstawia również obraz tego, jak platforma radzi sobie z wyzwaniami, takimi jak bezpieczeństwo produktów, własność intelektualna i zarządzanie treścią. 

Jeśli chodzi o moderację treści, platforma łączy algorytmy z zespołem 2500 moderatorów (z siedzibą w Irlandii). Zautomatyzowane systemy wykrywają produkty zakazane i wysokiego ryzyka, podczas gdy wyspecjalizowane zespoły zajmują się złożonymi problemami, takimi jak własność intelektualna.

Platforma Temu w raportowanym okresie otrzymała 89 zgłoszeń dotyczących nielegalnych treści, głównie związanych z niebezpiecznymi produktami (35) i nieprawidłowym oznakowaniem (42). Niemcy i Francja były krajami zgłaszającymi najwięcej, z odpowiednio 51 i 17 wnioskami.

Temu twierdzi, że z własnej inicjatywy zapobiegła 6,3 mln możliwych naruszeń praw własności intelektualnej i 7,2 mln niebezpiecznych lub zakazanych produktów. 

Pod koniec października br. Komisja Europejska wszczęła formalne postępowanie w sprawie platformy Temu. Marka podejrzewana jest m.in. o handel podróbkami, w tym kosmetykami i zabawkami oraz stosowanie systemów, które mogą prowadzić do uzależnienia użytkowników.

We wrześniu br. platforma Temu (stanowi cały ruch notowany przez Grupę Whaleco) zwiększyła liczbę polskich użytkowników się z 15,67 do 15,85 mln, a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużyła z 44 minut i 9 sekund do 50 minut i 21 sekund – wynika z danych Mediapanelu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe