Temu najaktywniejszym reklamodawcą w social mediach Mety w pierwszym półroczu

W pierwszym półroczu 2024 r. najwięcej reklam w serwisach Mety (Facebook, Instagram) w Polsce miał chiński gigant e-commerce Temu Poland. Z kolei Jysk Polska opublikował reklamę o największym zasięgu niemal 15 mln osób – pokazują dane Sotrendera.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Temu najaktywniejszym reklamodawcą w social mediach Mety w pierwszym półroczu
Strona główna Temu

W pierwszym półroczu 2024 r. najwięcej reklam w ekosystemie Mety opublikowało Temu Poland – 18 720. Na miejscu drugim znalazł się CityFit z liczbą 12 541 reklam, a na miejscu trzecim Żabka Polska z 10 072 reklamami.

Z kolei branżami z największą liczbą reklam były:

   1. Zakupy i handel – 65 060   2. Odzież i akcesoria – 60 229   3. Zdrowie i uroda (marki) – 37 299

Oznacza to, że w branży retailowej reklamy Żabki i Temu odpowiadały za 44 proc. wszystkich reklam. 

Temu Poland z największymi zasięgami

Pod względem Reach Score, który jest wskaźnikiem zasięgu reklamy, zdecydowanym liderem w pierwszym półroczu było również Temu Poland (Reach Score = 100).

Na drugim miejscu znalazł się Lidl Polska ze wskaźnikiem Reach Score na poziomie 66, a SkyShowtime miał łączny zasięg o ponad połowę mniejszy niż Temu (Reach Score = 45).

W całym ekosystemie Meta najwięcej – 25 proc. – było reklam o zasięgu w przedziale 10-50 tys. Nieco ponad 1,5 proc. reklam miało zasięg wyższy niż milion.

Z kolei aż 23 proc. wszystkich reklam dotarło do mniej niż tysiąca odbiorców. Reklamy o niskim zasięgu były publikowane głównie przez marki, którym zależy na precyzyjnym dotarciu do konkretnych lokalizacji. Do takich branż należały m.in. Nieruchomości oraz Sport i rekreacja - analizuje Sotrender.

Aż 41 proc. reklam w branży nieruchomości dotarło do mniej niż tysiąca odbiorców.

Z kolei reklamy o najwyższych zasięgach publikowały głównie brandy alkoholowe (Ballantine’s, Finlandia, Lubelska) oraz firmy usługowe z zakresu bankowości i finansów.

JYSK z najbardziej widoczną reklamą półrocza

Reklamę o największym zasięgu w pierwszym półroczu opublikował JYSK Polska, informujący klientów o obniżeniu cen swoich produktów. Na drugim miejscu znalazła się walentynkowa reklama eobuwie.pl, a na trzecim reklama Allegro.

Reklamę JYSK, eobuwie.pl, czy Allegro zobaczyło 15 mln Polaków.

Reklamy w Meta, Sotremder

W pierwszym półroczu tego roku średni koszt za kliknięcie (CPC) w ekosystemie Meta wyniósł 92 grosze, co było wyższą wartością niż w całym 2023 roku, kiedy to średni CPC przyjął wartość 86 groszy.

W pierwszym półroczu najniższą wartość CPC odnotowaliśmy w lutym – 78 groszy, a najwyższą w czerwcu – 1 zł.

Z kolei średni CPM w ekosystemie Meta osiągnął wartość 2 zł 80 groszy. Oznacza to, że wartość średniego CPMu nieustannie maleje – w 2023 roku średni CPM osiągnął wartość 3 zł 92 groszy, co tylko na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy daje spadek o ponad złotówkę.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu