SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ten Square Games z mniejszym zyskiem. Zmalały wpływy z „Fishing Clash”, w górę „Hunting Clash”

W ub.r. produkująca gry mobilne firma Ten Square Games przy wzroście przychodów z 578,19 do 634,04 mln zł zanotowała spadek zysku netto ze 151,6 do 141,26 mln zł. Zmalały wpływy z  „Fishing Clash”, natomiast przychody z „Hunting Clash” ustabilizowały się na poziomie ok. 30 mln zł kwartalnie.

Ten Square Games wypracował w czwartym kwartale 2021 roku 30,4 mln zł zysku netto, o 4,5 proc. mniej rdr oraz 67,4 mln zł skorygowanej EBITDA (spadek 13,1 proc.) - wynika z wyliczeń PAP Biznes na podstawie raportu rocznego spółki. Konsensus zakładał 46,4 mln zł zysku netto i 65,5 mln zł skorygowanej EBITDA.

Przychody Ten Square Games wyniosły w czwartym kwartale 147 mln zł. To o 13,2 proc. poniżej konsensusu PAP Biznes oraz 9,5 proc. więcej rok do roku.

80 mln zł mniej z „Fishing Clash”, 100 mln zł więcej z „Hunting Clash”

W 2021 roku Ten Square Games zanotowała blisko 650 mln zł płatności w grach, tj. o prawie 4 proc. więcej niż w bardzo sprzyjającym pod względem warunków rynkowych roku 2020.

Udział płatności z gier „Fishing Clash” i „Hunting Clash” w skonsolidowanych wynikach grupy wyniósł odpowiednio 74,3 proc. i 17,8 proc., wobec 89,8 i 2,6 proc. rok wcześniej.

Skorygowana EBITDA wzrosła w 2021 roku o 2 proc., osiągając poziom 234 mln zł. Zysk netto wyniósł 141 mln zł i był o niespełna 7 proc. niższy niż w roku poprzednim, na co wpływ miały m.in. odroczone przychody w grach w trzecim i czwartym kwartale 2021 roku.

Płatności w grze „Fishing Clash” wyniosły w 2021 roku 482,9 mln zł i spadły o 14 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

W zeszłym roku płatności z gry Hunting Clash wyniosły 115,8 mln zł wobec 16,1 mln zł w roku 2020, kiedy to w sierpniu tytuł miał swoją globalną premierę.

"Hunting Clash odnotował w ubiegłym roku znaczący sukces. Otwarcie drugiego tytułu na taką skalę jest wyjątkowym osiągnięciem w naszej branży, w której niewielu deweloperów może pochwalić się sukcesem bliźniaczego produktu" - ocenia prezes Ten Square Games Maciej Zużałek.

Najstarszy tytuł grupy, gra Let’s Fish, zaliczył rok z płatnościami na poziomie 14,5 mln zł względem 16,5 mln zł w roku poprzednim. Gra ta w wersji przeglądarkowej jest już na rynku przeszło 10 lat.

Kolejna gra, Wild Hunt, wygenerowała w 2021 roku płatności na poziomie 13,1 mln zł i były one niższe o 15 proc. niż w (rekordowym) roku 2020. Gra ta nie była w zeszłym roku wspierana wydatkami na marketing po raz pierwszy od swojej premiery, a dodatkowo musi się teraz liczyć z istnieniem zdecydowanie nowocześniejszej pod względem technologicznym i projektowym konkurencyjnej gry - „Hunting Clash”.

Mniej na marketing „Fishing Clash”

Całoroczne wydatki na marketing „Fishing Clash” zmalały ze 145,29 do 82 mln zł, a te dotyczące „Hunting Clash” poszły w górę z 12,94 do 57,07 mln zł.

Nową grupę produktów stanowi portfolio gier produkowanych przez przejętą w trzecim kwartale 2021 roku spółkę Rortos. Gry te charakteryzują się stabilnym poziomem przychodów – za 6 miesięcy 2021 roku wygenerowały płatności rzędu 14,1 mln zł. Główny potencjał wzrostowy dla produktów Rortos zarząd widzi przede wszystkim w modyfikowanej obecnie grze Airline Commander oraz w nowych grach, z których pierwsza – Wings of Heroes – znajduje się obecnie w fazie otwartych testów.

Aby dywersyfikować oferowane portfolio, Ten Square Games koncentruje się na rozbudowie sieci studiów w Polsce i Europie. W 2021 roku do grupy dołączył włoski Rortos, wydawca mobilnych symulatorów lotu. Z kolei ogłoszona w marcu 2022 roku transakcja przejęcia udziałów w spółce Gamesture otwiera przed Ten Square Games nowe możliwości w niezwykle popularnym segmencie RPG.

"Ubiegły rok był czasem wzmożonych działań na froncie nowych gier. W efekcie mamy w produkcji pięć tytułów, podpartych naszym dotychczasowym know-how. Dwa z nich, Undead Clash oraz Magical District, są obecnie testowane na rynku amerykańskim. Kolejny tytuł, będący debiutem w segmencie gier sportowych, znajduje się na zaawansowanym etapie przed soft-launchem, zaś jeden z dwóch projektów warszawskiego studia ma na celu ugruntowanie pozycji TSG wśród tytułów wędkarskich. Nowa gra autorstwa Rortos pozwoli zaś zająć Ten Square Games wygodne miejsce w nowym i pełnym potencjału segmencie symulatorów lotu" - powiedział Wojciech Gattner, Chief of Product Strategy w Ten Square Games.

Ten Square Games bez inwestora, wydał 45 mln euro na przejęcie

W połowie ub.r. Ten Square Games zawarł umowę kupna za 45 mln euro 100 proc. udziałów włoskiej spółki Rortos wydającej symulatory lotów na urządzenia mobilne.

Równocześnie firma rozpoczęła przegląd opcji strategicznych, informując, że wśród rozważanych scenariuszy jest pozyskanie inwestora strategicznego lub finansowego. W październiku przegląd został zakończony bez rezultatów, a spółka obniżyła maksymalnie o 8 proc. wysokość powtarzalnej EBITDA za rok obrotowy 2021 na potrzeby programu motywacyjnego.

W styczniu br. Maciej Popowicz i Arkadiusz Pernal, założyciele Ten Square Games, w ramach przyspieszonej budowy księgi popytu (ABB) sprzedali 6 proc. akcji spółki za 138 mln zł. W poprzednich dwóch ABB Popowicz i Pernal zbyli akcje firmy za 577 mln zł.

Z kolei w połowie marca br. Ten Square Games za ok. 3,5 mln dolarów przejął 24,8 proc. udziałów firmy Gamesture tworzącej gry RPG. Zyskał też opcję kupna jej pozostałych udziałów.

Dołącz do dyskusji: Ten Square Games z mniejszym zyskiem. Zmalały wpływy z „Fishing Clash”, w górę „Hunting Clash”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sam
Zakochaj się albo znajdź se,ks partnerkę na stronie LALE.UNO
odpowiedź