TikTok ma w Europie 100 mln użytkowników

Platforma TikTok w 2021 roku miała na świecie miliard użytkowników, w tym 100 mln w Europie. Nie ujawniono natomiast, ilu użytkowników korzysta z niej w Polsce.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:

Podczas spotkania z dziennikarzami podano, że w 2021 roku TikTok miał na całym świecie miliard użytkowników, w tym 100 mln w Europie. Firma nie zdradza, ilu ma ich w Polsce. Biznes.wprost.pl szacuje ich liczbę na ok. 1,9 mln.

W ub. r. odnotowano pięciokrotny wzrost biznesu w Polsce. Sylwia Chada, dyrektorka generalna TikToka w Europie Centralnej, podkreśliła, że był on stabilny – miesięcznie wynosił ok. 16 proc. Jak dodała, w ostatnim kwartale ub.r. wyprzedano wszystkie produkty reklamowe. Nie podano jednak dochodu uzyskanego w Polsce.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tiktok-relacje-stories-dla-ciebie,7170051518162561a ##

Rafał Drzewiecki, dyrektor marketingu TikToka, zaznaczał, że w 2022 roku platforma będzie kontynuować strategię z ub.r., koncentrującą się na relacjach, partnerstwie i edukacji.

TikTok zaprezentował też część wyników badań przeprowadzonych przez Kantar w Polsce. Wynika z nich, że 63 proc. użytkowników przegląda platformę, by poprawić sobie humor, a 62 proc. - by odkryć coś nowego. Użytkownicy mają też potencjał zakupowy – 45 proc. z nich planuje w najbliższym roku kupno mieszkania lub domu, 62 proc. - samochodu, zaś 70 proc. zamierza wymienić smartfon.

grafika

Jedna trzecia kupuje w internecie kosmetyki, tyle samo – ubrania, również jedna trzecia robi w sieci codzienne zakupy. Użytkownicy TikToka wydają na kontent cyfrowy cztery razy więcej niż ci, korzystający z innych platform – to średnio 100 zł miesięcznie. 30 proc. korzysta z Vinted, 36 proc. - z AliExpress. Aż 81 proc. badanych twierdzi, że zwykle jako pierwsi wśród znajomych dowiadują się o nowych trendach.

Z badania wynika też, że użytkownicy TikToka kupują odpowiedzialnie – 64 proc. szuka produktów przyjaznych środowisku, 63 proc. - chce wybierać marki społecznie odpowiedzialne, a 81 proc. deklaruje, że autentyczność marki jest ważna.

Do TikToka przekonały się już marki takie jak: T-Mobile, AliExpress, PZU, Samsung, McDonald’s, Maybelline New Your czy Rossmann.

jsx
Autor artykułu:
jsx
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały