TikTok ma w Europie 100 mln użytkowników

Platforma TikTok w 2021 roku miała na świecie miliard użytkowników, w tym 100 mln w Europie. Nie ujawniono natomiast, ilu użytkowników korzysta z niej w Polsce.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:

Podczas spotkania z dziennikarzami podano, że w 2021 roku TikTok miał na całym świecie miliard użytkowników, w tym 100 mln w Europie. Firma nie zdradza, ilu ma ich w Polsce. Biznes.wprost.pl szacuje ich liczbę na ok. 1,9 mln.

W ub. r. odnotowano pięciokrotny wzrost biznesu w Polsce. Sylwia Chada, dyrektorka generalna TikToka w Europie Centralnej, podkreśliła, że był on stabilny – miesięcznie wynosił ok. 16 proc. Jak dodała, w ostatnim kwartale ub.r. wyprzedano wszystkie produkty reklamowe. Nie podano jednak dochodu uzyskanego w Polsce.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tiktok-relacje-stories-dla-ciebie,7170051518162561a ##

Rafał Drzewiecki, dyrektor marketingu TikToka, zaznaczał, że w 2022 roku platforma będzie kontynuować strategię z ub.r., koncentrującą się na relacjach, partnerstwie i edukacji.

TikTok zaprezentował też część wyników badań przeprowadzonych przez Kantar w Polsce. Wynika z nich, że 63 proc. użytkowników przegląda platformę, by poprawić sobie humor, a 62 proc. - by odkryć coś nowego. Użytkownicy mają też potencjał zakupowy – 45 proc. z nich planuje w najbliższym roku kupno mieszkania lub domu, 62 proc. - samochodu, zaś 70 proc. zamierza wymienić smartfon.

grafika

Jedna trzecia kupuje w internecie kosmetyki, tyle samo – ubrania, również jedna trzecia robi w sieci codzienne zakupy. Użytkownicy TikToka wydają na kontent cyfrowy cztery razy więcej niż ci, korzystający z innych platform – to średnio 100 zł miesięcznie. 30 proc. korzysta z Vinted, 36 proc. - z AliExpress. Aż 81 proc. badanych twierdzi, że zwykle jako pierwsi wśród znajomych dowiadują się o nowych trendach.

Z badania wynika też, że użytkownicy TikToka kupują odpowiedzialnie – 64 proc. szuka produktów przyjaznych środowisku, 63 proc. - chce wybierać marki społecznie odpowiedzialne, a 81 proc. deklaruje, że autentyczność marki jest ważna.

Do TikToka przekonały się już marki takie jak: T-Mobile, AliExpress, PZU, Samsung, McDonald’s, Maybelline New Your czy Rossmann.

jsx
Autor artykułu:
jsx
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"