TikTok porzuca zakupowy livestreaming w Europie i USA. Powodem fiasko projektu w Wielkiej Brytanii

TikTok zrezygnował z rozszerzenia swojej platformy TikTok Shop na Europę i Stany Zjednoczone - wynika z doniesień "Financial Times". Powód? Rozwiązanie polegające na prowadzeniu livestreamingu połączonego z zakupami online nie spotkało się z sukcesem w Wielkiej Brytanii, choć wcześniej sprawdziło się Chinach i innych krajach azjatyckich. Przedstawiciele TikToka nie potwierdzają zastopowania prac nad ekspansją TikTok Shop.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
TikTok porzuca zakupowy livestreaming w Europie i USA. Powodem fiasko projektu w Wielkiej Brytanii
fot. YouTube/TikTok

W grudniu 2021 r. TikTok wystartował w Wielkiej Brytanii z nowym formatem zakupów online na żywo. Projekt nosi nazwę TikTok Shop. W trakcie organizowanych wydarzeń mających cechy livestreamu użytkownicy mogą się bawić i jednocześnie kupować rekomendowane produkty.

Nici z Europy i USA

Wielka Brytania była pierwszym rynkiem poza Azją, gdzie trafił e-commerce livestream w wydaniu TikToka. Poza nim oferta jest obecna w Chinach, Tajlandii, Malezji, Wietnamie i Indonezji.

Okazuje się jednak, że coś poszło nie tak. Według informacji podanych przez „Financial Times”, TikTok porzuca plany rozszerzenia platformy TikTok Shop w USA i Europie po tym, jak przedsięwzięcie nie znalazło wielu odbiorców, i nie zdobyło przyczółka w Wielkiej Brytanii.

Na Wyspach Brytyjskich projekt zakupów na żywo nie nabrał rozpędu, a influencerzy prowadzący transmisje na tym rynku zaczęli z nich rezygnować.

Internetowi twórcy wskazywali m.in. na produkty niskiej jakości, które mają oferować, długie godziny pracy i niskie wynagrodzenie jako główne powody rezygnacji. Inne problemy związane były z łańcuchem dostaw i problemami z zamówieniami, które sprawiły, że influencerzy zostali zasypani oburzonymi komentarzami od niezadowolonych kupujących.

 - Rynek po prostu jeszcze nie istnieje - powiedział cytowany przez FT anonimowy pracownik TikToka. - Ogólna świadomość konsumentów i wdrażanie takich projektów są wciąż niskie.

- Nieustannie poszukujemy sposobów na poprawianie wrażeń z użytkowania aplikacji przez naszą społeczność i regularnie testujemy nowe funkcje, które inspirują kreatywność, przynoszą radość i wprowadzają innowacje do TikToka na rynkach na całym świecie. TikTok jest dla marek kreatywnym sposobem na prawdziwe dotarcie do odbiorców, a my z prawdziwą ekscytacją eksperymentujemy z nowymi rozwiązaniami komercyjnymi, które umożliwią naszej społeczności odkrywanie i angażowanie się w to, co uwielbia - podał TikTok w oświadczeniu.

W rozmowie z nami przedstawiciele platformy nie potwierdzili zastopowania ani opóźnienia prac nad tym rozwiązaniem dla europejskich rynków, jakkolwiek jest to rozwiązanie dla którego nie ma sztywno określonych terminów kolejnych wdrożeń.

Zgodnie z doniesieniami, w ostatnim czasie wielu pracowników działu e-commerce TikToka w Londynie odeszło, bowiem uznali firmę za wrogie środowisko pracy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szef sponsoringu sportowego Michał Rutkowski żegna się z Orlenem

Szef sponsoringu sportowego Michał Rutkowski żegna się z Orlenem

Group One stawia na AI. Wojtek Kaźmierczak pokieruje innowacjami

Group One stawia na AI. Wojtek Kaźmierczak pokieruje innowacjami

Radiowa Jedynka z audio serialem o "Znachorze". Premiera w święta

Radiowa Jedynka z audio serialem o "Znachorze". Premiera w święta

Adam Kornacki i Patryk Mikiciuk uniewinnieni od zarzutu gwałtu

Adam Kornacki i Patryk Mikiciuk uniewinnieni od zarzutu gwałtu

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

"Gazeta Wyborcza" opisała leki szefa BBN. Minister zapowiada postępowanie

"Gazeta Wyborcza" opisała leki szefa BBN. Minister zapowiada postępowanie