TikTok w Polsce coraz bliżej Instagrama, X stracili ponad milion użytkowników

W listopadzie TikTok zyskał w Polsce 745 tys. użytkowników, miał ich jedynie o 650 tys. mniej od Instagrama. Przyciąga każdego odwiedzającego średnio na trzy godziny dłużej niż Facebook. Natomiast na platformie X ubyło 1,1 mln polskich internautów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Facebooka, jako serwis www i aplikację mobilną, w listopadzie odwiedziło 24,95 mln polskich internautów, co przełożyło się na równo 84 proc. zasięgu. Każdy spędził na platformie średnio 15 godzin, 3 minuty i 48 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Trójka najpopularniejszych platform od miesięcy jest niezmienna. Instagram, tak jak Facebook należący do Meta Platforms, przyciągnął 14,35 mln polskich internautów (co dało 48,32 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 4 godziny, 47 minut i 39 sekund. Natomiast na TikToku 13,7 mln użytkowników (46,13 proc. zasięgu) spędziło średnio po 18 godzin, 5 minut i 42 sekundy.

Na Snapchacie dużo dłużej niż na X i Pintereście

Platforma X, dalej działająca pod domeną twitter.com, zanotowała 8,31 mln polskich użytkowników, godzinę, 7 minut i 57 sekund spędzonych średnio przez każdego oraz 27,98 proc. zasięgu, a Pinterest - 6,49 mln odwiedzających, 21,85 proc. zasięgu oraz 44 minuty i 27 sekund przeciętnego czasu korzystania. Zaś na Snapchacie każdy z 5,03 mln polskich internautów (16,93 proc. zasięgu) spędził średnio 2 godziny, 40 minut i 4 sekundy.

Z pozostałych platform jedynie Wykop przyciągał internautów na kilkadziesiąt minut. Zanotował 2,34 mln użytkowników, 39 minut i 37 sekund spędzonych przeciętnie przez każdego oraz 7,89 proc. zasięgu, podczas gdy jego amerykański odpowiednik Reddit miał 2,6 mln użytkowników, 8,77 proc. zasięgu oraz 12 minut i 32 sekundy średniego czasu korzystania.

Dwie inne witryny odwiedziło prawie 4,5 mln internautów. Linkedin zanotował 4,48 mln polskich użytkowników, 13 minut i 38 sekund spędzonych średnio przez każdego oraz 15,08 proc. zasięgu, a blogi w domenie blogspot.com - 4,42 mln odwiedzających, 14,89 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 33 sekundy średniego czasu korzystania.

grafika

Miesiąc do miesiąca wyniki Facebooka zmieniły się nieznacznie: przybyło 44,2 tys. internautów, a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 19 minut i 54 sekundy (2,1 proc.).

Instagram zanotował spadek o 431,4 tys. użytkowników (2,9 proc.) oraz 10 minut i 30 sekund przeciętnego czasu korzystania (3,5 proc. ), zaś TikTok zyskał 744,2 tys. internautów (5,7 proc.) przy spadku średniego czasu o 26 minut i 23 sekundy (2,4 proc.). Ta druga platforma osiągnęła swój najlepszy wynik od maja br., gdy wprowadzono znaczące zmiany w realizacji badania Mediapanel.

TikTok tylko 650 tys. użytkowników poniżej Instagrama

Wcześniej TikTok miewał ponad 14 mln polskich odwiedzających (14,69 mln w lutym, 14,51 mln w marcu, a 14,2 mln w kwietniu), przy czym Instagram notował ich wtedy nawet ponad 16 mln (16,45 mln w lutym, 16,51 mln w kwietniu). W kolejnych miesiącach przewaga tej drugiej platformy nad pierwszą wynosiła zwykle ok. 2 mln użytkowników. Za to w listopadzie pierwszy raz zmalała poniżej miliona, i to mocno - wyniosła 649 tys.

Zdecydowanie najbardziej pogorszyła się odwiedzalność platformy X: ubyło na niej 1,13 mln internautów (12 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 4 minuty i 33 sekundy (6,3 proc.).

W obu statystykach w dół poszły wyniki jeszcze dwóch witryn. Snapchat stracił 177,2 tys. użytkowników (3,4 proc.) oraz 10 minut i 16 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego (6 proc.), a Linkedin - 116, tys. użytkowników (2,5 proc.) oraz minutę i 12 sekund przeciętnego czasu (8,1 proc.).

Na Pintereście przy spadku liczby internautów o 249,2 tys. (3,7 proc.) średni czas wydłużył się o minutę i 10 sekund (2,7 proc.). Reddit zyskał 388,3 tys. użytkowników (17,5 proc.), a Wykop - 118,7 tys. (5,3 proc.). Równocześnie na pierwszej platformie średni czas korzystania zmalał o 7 minut i 44 sekundy (38,2 proc., a na drugiej o 7 minut i 53 sekundy (16,6 proc.).

Z kolei blogi w domenie blogspot.com zyskały 397,9 tys. użytkowników (9,9 proc.) i 29 sekund przeciętnego czasu korzystania (15,8 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu