SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Już 15,5 tys. internautów płaci za podcasty Radia TOK FM

Na koniec ub.r. liczba użytkowników płatnej oferty podcastów Radia TOK FM (Grupa Radiowa Agory) wynosiła 15,5 tys. użytkowników, o 46,5 proc. więcej niż rok wcześniej - podała Agora.

Article

W prezentacji wyników Agory podano, że liczba internautów płacących za dostęp do podcastów Radia TOK FM wzrosła z dokładnie 10 594 na koniec 2017 roku do 15 518 na koniec ub.r.

Firma nie informuje, ile wyniosły łączne przychody ze sprzedaży tej oferty ani ile średnio płacił za nią każdy użytkownik

Oferta podcastów składa się z trzech pakietów: pierwszy obejmuje dostęp tylko w serwisie, drugi - w serwisie i aplikacji mobilnej na jednym urządzeniu, a trzeci - na stronie i w aplikacji na czterech urządzeniach. Przy wykupieniu na miesiąc pakiety kosztują odpowiednio 14,90 zł, 19,90 zł i 29,90 zł, przy wykupie na kwartał - 12 zł, 17 zł i 24 zł, a przy zakupie na 12 miesięcy - 10 zł, 14 zł i 19 zł.

W zaprezentowanej w połowie ub.r. strategii na najbliższe lata Agora planuje, że do 2022 roku za podcasty TOK FM będzie płacić 30 tys. użytkowników. We wrześniu ub.r. w ofercie pojawiły się codziennie cykle, które są publikowane tylko w internecie.

Według badania Radio Track od listopada ub.r. do stycznia br. TOK FM miało 2,1 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 2,2 proc. rok wcześniej. Natomiast serwis internetowy stacji w styczniu br. zanotował 1,56 mln realnych użytkowników i 4,71 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

Za „Gazetę Wyborczą” płaci w internecie 170 tys. użytkowników

Podcasty TOK FM do jedna z dwóch płatnych ofert internetowych Agory. Od ponad pięciu lat obowiązuje płatny dostęp do serwisów i aplikacji „Gazety Wyborczej” (za darmo można oglądać wideo i przeczytać maksymalnie 10 tekstów w miesiącu).

Na koniec ub.r. z prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej” korzystało 170,5 tys. internautów, wobec 133 tys. rok wcześniej. Agora podała, że przeciętny użytkownik w ub.r. płacił za to 10 zł miesięcznie. - W 2019 roku spodziewamy się dalszego wzrostu wskaźnika ARPU. Naszym celem jest zwiększenie udziału prenumeratorów opłacających subskrypcję poprzez płatności autoodnawialne, bez względu na długość okresu rozliczeniowego - zapowiedziała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Danuta Breguła, dyrektor ds. strategii i rozwoju cyfrowego „Gazety Wyborczej”.

Zgodnie ze strategią „Gazeta Wyborcza” w 2022 roku ma mieć 327 tys. subskrybentów cyfrowych, a połowa jej wpływów ma pochodzić z internetu (w ub.r. było to ponad 20 proc.).

W całym ub.r. wpływy ze sprzedaży „GW” zmalały o 0,6 proc. do 92,3 mln zł, a z reklam w niej - o 8,5 proc. do 81,1 mln zł. Przy czym w samym czwartym kwartale przychody sprzedażowe zwiększyły się o 13,6 proc. do 25,9 mln zł.

Natomiast w segmencie radiowym (oprócz TOK FM obejmującym Radio Złote Przeboje, Radio Pogoda i Rock Radio) Agora zanotowała wzrost wpływów o 1,8 proc. do 116 mln zł, z czego przychody reklamowe poszły w górę o 1,6 proc. do 95,6 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Już 15,5 tys. internautów płaci za podcasty Radia TOK FM

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jacs
Mają sporo ciekawych podcastow i wygodna appke do ich obsługi. Polskie radio, które produkuje równie wiele treści marnuje swój potencjał w tym zakresie
33 26
odpowiedź
User
Tt
Codzienny Magazyn Motoryzacyjny w TokFm jest wart subskrypcji.
30 22
odpowiedź
User
m.
W polskim eterze jest tak mało treści, że nawet z zabarwieniem politycznym w niektorych godzinach - i tak toku da daje się słuchać. Szkoda ze pasmo poranka miast ciekawych i zakulisowych rozmow, dryfuje w strone obrazania inteligencji sluchacza pokroju Olczyk, Kozinskiego czy tego co robi i kogo zaprasza red.Wrobel. Jakkolwiek formy goscinie nie trawię, tak gościenie w gościnie u Warakomskiej były czesto ciekawszymi rozmówczyniami dla słuchacza, niz ci symetrysci, albo calkiem pro pis tlumaczacy doslownie wszystko i zawsze. No a ze nie sama polityka czlowiek zyje to tok trescia sie broni, oby ten poziom audycji sie utrzymywal.
13 7
odpowiedź
User
Wlad
Biorąc pod uwagę wybitność radiostacji, sugeruję podniesienie cen subskrypcji. Zdecydowanie za tanio .
20 12
odpowiedź
User
Lubie słuchać Polskiego Radia 24
15 tysięcy to dużo? Na fali wzmozenia antyPiSowskiego to z 50 powinno być, tym bardziej, że w większości kraju ludzie nie mają dostępu poza internetem. "Już" W tytule od razu daje do zrozumienia, że tekscik będzie sonetem dla Agory.

Tok FM słuchem od powstania, jeszcze w czasach InfoRadia, gdy mieli redakcję na Wspólnej. Dziś od czasu do czasu wyszukam ich na TuneIn, z ciekawości. Pod względem warsztatowym, kultury języka, ale i podstawowych predyspozycji głosowych dziennikarzy nie ma co porównywać z Polskim Radio 24. Ta od programów ekonomicznych - Dziadakiewicz? Głos ma nie do wytrzymania. Karty mikrofonowe nie dostałaby nigdy. Uszy puchna z samego rana, bo jakoś tak prowadzi tę swoje ekonomiczne bzdury.
11 9
odpowiedź