SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

'Top Gear' w dół o 22 proc., 'Auto Świat' liderem pism motoryzacyjnych

W październiku 2009 roku większość tytułów z segmentu pism motoryzacyjnych (tygodniki i miesięczniki) zanotowało spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym miesiącem 2008 roku. Liderem segmentu był "Auto Świat", spada sprzedaż "Top Gear".

'Top Gear' w dół o 22 proc., 'Auto Świat' liderem pism motoryzacyjnych

Sprzedaż ogółem tygodnika "Auto Świat" (Axel Springer Polska) wyniosła w październiku 2009 r. 101 562 egz., co w stosunku do lipca 2008 roku oznacza spadek o 12 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się tygodnik "Motor" (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 99 152 egz. (spadek o 3 proc.).

Trzecia pozycja przypadła miesięcznikowi "Top Gear" (Burda Media Polska), który na polskim rynku zadebiutował w marcu 2008 roku. Jego sprzedaż w października 2009 r. wyniosła 66 580 (w dół o 22 proc.). 

październik

 
2009 2008
ZKDP Sprzedaż ogółem
Auto Świat* 101 562 115 549
Motor* 99 152 102 357
Top Gear 66 580 85 360
Auto Świat Poradnik 46 807 42 234
Świat Motocykli 37 733 35 684
Auto, Motor i Sport 36 866 41 464
Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych 30 933 39 254
Automobilista 12 252 9 420
V12 11 070 10 996
Magazyn Rajdowy WRC 7 306 7 851
Classic Auto 6 867 8 111


Porównując dane z października 2009 r. do danych z poprzedniego miesiąca można stwierdzić, że najwięcej stracił "Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych". 

2009

 
październik wrzesień
ZKDP Sprzedaż ogółem
Auto Świat* 101 562 100 110
Motor* 99 152 97 475
Top Gear 66 580 75 414
Auto Świat Poradnik 46 807 47 983
Świat Motocykli 37 733 33 505
Auto, Motor i Sport 36 866 36 314
Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych 30 933 40 890
Automobilista 12 252 11 226
V12 11 070 11 862
Magazyn Rajdowy WRC 7 306 7 517
Classic Auto 6 867 7 482

 


* -"Auto Świat" i "Motor" to tygodniki, natomiast pozostałe tytuły wymienione w zestawieniu są miesięcznikami.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 'Top Gear' w dół o 22 proc., 'Auto Świat' liderem pism motoryzacyjnych

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
EliMarmur
Mamy połowę stycznia, a tu raport za październik...
8 8
odpowiedź
User
L.
Skoro już wrzucacie w jedno porównanie tygodniki z miesięcznikami to dlaczego nie dwumiesięczniki i kwartalniki? Niektóre też mają dobrą sprzedaż
8 8
odpowiedź
User
GT
W TOPGEAR najpierw zadziałał efekt nowości, potem nastąpił naturalny spadek. Kolejny znaczny spadek nastąpił z powodu olewczego podejścia redakcji do konstruktywnej krytyki czytelników. Odpowiedzi redakcji na listy czytelników w stylu "i tak wiemy lepiej" nie są zbyt zachęcające do dalszego kupowania tego pisma, z czego konkurencja się cieszy :)
Pozostawiam temat do przemyślenia dla redakcji TG
8 8
odpowiedź
User
segment hamuje
TG trzymało spzredaz przez calkiem długi czas , glownie ze wzgledu na niska cene egz. i telewizyjność marki TG..
ale teraz pryszcaci czytelnicy tez mają mniej kasy.

z tym, ze konkurencja wcale się nie cieszy bo niedługo "wiodące" miesięczniki spadną poniżej 25 tys,
8 8
odpowiedź
User
w końcu zaczyna liczyć się jakość
Jak widać najlepszą bronią w czasach kryzysu jest utrzymywanie wysokiego poziomu merytorycznego i inwestycja w rozwój tytułu. Słowa uznania dla redakcji Automobilisty, miesięcznik po transformacji jest naprawdę bardzo dobry. Rozjechanie się, bliskich niegdyś, wyników sprzedaży Automobilisty i konkurencyjnego Classic Auto mówi samo za siebie.
8 8
odpowiedź