SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Trójka i RMF FM najbardziej zyskały z reklam w 2010 r.

W 2010 roku polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 17,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły przychody reklamowe Trójki i RMF FM, za to mniejsze wpływy zanotowały niektóre stacje Eski.

Z danych firmy Kantar Media przygotowanych dla serwisu Wirtualnemedia.pl wynika, że w ub.r. wpływy reklamowe polskich stacji radiowych wyniosły 2,4 mld zł (wszystkie kwoty dotyczą wpływów cennikowych, bez autopromocji), co oznacza wzrost o 17,4 proc. w porównaniu do 2009 roku. Dominujące zdecydowanie pod tym względem RMF FM (Grupa RMF) i Radio ZET (Eurozet) zarobiły z reklam, odpowiednio, o 29,7 i 12,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Duże wzrosty przychodów reklamowych osiągnęły też stacje Polskiego Radia: Trójka zarobiła 40,8 proc. więcej, a Jedynka – 20,1 proc. więcej niż w 2009 roku.

Z kolei niektóre rozgłośnie regionalne sieci Eska (Grupa Radiowa Time) zanotowały niewielkie wzrosty wpływów reklamowych, za to inne – minimalne spadki. I tak Eska Warszawa zarobiła 6,5 proc. więcej niż rok wcześniej, a Eska Łódź – 4,2 proc. więcej. Natomiast wpływy Eski Wrocław był o 0,9 proc., a Eski Trójmiasto – o 3,3 proc. mniejsze niż w 2009 roku.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji)
 20102009
RMF FM670 321 544 zł517 001 512 zł
Radio ZET509 542 062 zł453 156 270 zł
Program 3 Polskiego Radia76 579 540 zł54 392 865 zł
Eska Wrocław55 550 876 zł56 058 794 zł
Eska Warszawa47 899 100 zł44 983 450 zł
Eska Poznań42 728 371 zł44 807 070 zł
Złote Przeboje Pogoda Warszawa34 805 781 zł32 779 383 zł
Eska Trójmiasto32 572 644 zł33 689 890 zł
Eska Łódź31 938 298 zł30 649 938 zł
Program 1 Polskiego Radia30 512 845 zł25 396 955 zł
monitorowane tytuły razem2 402 579 512 zł2 045 531 827 zł


 

Dołącz do dyskusji: Trójka i RMF FM najbardziej zyskały z reklam w 2010 r.

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kolomolo
świadczy to jedynie o tym, że w RMF-ie co chwila lecą reklamy. słucham RMF-u rzadko, z reguły kiedy jadę samochodem i nic innego nie łapie, wówczas faktycznie wciąż te beznadziejne reklamy :((
odpowiedź
User
Marek245
To świadczy o tym, ze reklamy w RMF są najdroższe, bo słuchalność największa.
odpowiedź
User
Mariusz21
A skąd taki wzrost zysku Eski Trójmiasto??? Sytuacja dość ciekawa ponieważ Eska Trójmiasto w ostatnich latach sporo straciła na rzecz RMF Maxxx, który obecnie ma wyzszą słuchalność w Trójmieście i lepszy zasięg. Czyżby rekamodawcy nie zauważyli tego gracza? A może dział marketingu RMF Maxxx Trójmiasto nie jest tak sprawny?
odpowiedź