Reklamy w Trójce tańsze o 60 proc. "Sensowny, a zarazem konieczny ruch"

Z początkiem kwietnia reklamy w radiowej Trójce tanieją o 60 proc. W ten sposób, poprzez obniżenie kosztów dotarcia, publiczny nadawca chcę pozyskać nowych klientów. - To jedyny sensowny, a zarazem konieczny ruch, jaki w obecnej sytuacji można zrobić - chcąc na nowo wprowadzić radiową Trójkę do gry - komentuje Marek Jaszczur, prezes Media SWOT.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Reklamy w Trójce tańsze o 60 proc. "Sensowny, a zarazem konieczny ruch"
fot. Polskie Radio

Obniżka cen reklam w Trójce będzie obowiązywać od początku kwietnia do końca sierpnia. Ceny spotów w paśmie 6.00-20.00 maleją średnio o 60 proc. Jednocześnie zmieniono nazwę pakietu Trójka Premium na Trójka24 (w jego skład wchodzą Trójka, Polskie Radio 24 i Czwórka).

W związku ze zmianami w cenniku Trójki, spadły ceny (w paśmie 6.00-20.00) w pakiecie Trójwymiar PR (o 33 proc.) i Trójce24 (o 48 proc.). Dodatkowo, z początkiem kwietnia Agencja Reklamy Polskiego Radia wprowadza też nowy pakiet reklamowy - Jedynka24. W jego skład wejdą Jedynka i Polskie Radio 24.

- Zmiana cenników ma na celu obniżenie kosztów dotarcia - w Trójce i pakietach pochodnych. To promocja czasowa. Chcielibyśmy pozyskać nowych klientów i efektywniej współpracować z dotychczasowymi - wyjaśnia serwisowi Wirtualnemedia.pl Monika Kuś, rzeczniczka prasowa Polskiego Radia.  

Przez lata słuchalność Trójki pikowała w dół

- To jedyny sensowny, a zarazem konieczny ruch, jaki w obecnej sytuacji można zrobić - chcąc na nowo wprowadzić Radiową Trójkę do gry - ocenia Marek Jaszczur, prezes Media SWOT. - Przez ostatnich kilka lat, kiedy większość stacji rynku radiowego miała się dobrze, słuchalności Trójki pikowały w dół. Wpływ na to miała sytuacja polityczna wokół Polskiego Radia, której pokłosiem był exodus większości dziennikarskich gwiazd tej anteny. Trójkę przez dekady tworzyły osobowości, a bez nich praktycznie radio przestało istnieć - wskazuje.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/trojka-nowe-audycje-opinie-internet,7169426735126145a ##

Nasz rozmówca dodaje, że zmiany programowe i osobowe stawały się nieuchronne. - Panteon prowadzących radiową Trójkę wkraczał już w wiek emerytalny, a sensownej zmiany pokoleniowej nie było.Efekt - coraz niższa słuchalność, tym samym odpływ budżetów reklamowych, a "stary" cennik Trójki pamięta właśnie czasy świetności - dodaje Marek Jaszczur. 

Korekta cen stała się koniecznością  

Analiza danych o słuchalności z ostatnich 10 lat (Radio Track - Kantar Polska / cała populacja badana) wskazuje, że zasięgi dzienne Trójki spadły o dwie trzecie: z 7,4 proc. w 2014 roku do 2,3 [rpc/ w fali grudzień 2023 - styczeń 2024, zaś słuchalność stacji zmalała czterokrotnie (wg audytorium średniego kwadransa).

- Zatem korekta cen stała się koniecznością, by w ogóle wrócić do gry. Dodatkowo zmiana pakietów radiowych Polskiego Radia wydaje się to działanie wspierać. To cenowe granie na Trójkę ma sens długofalowy - bowiem kupuje stacji czas na reorganizację anteny i powoduje, że nie zniknie ona zupełnie z rekomendacji mediowych dla klientów. To bardzo istotne w sytuacji, w której na czasy reklamowe z roku na rok rośnie popyt - trzeba być w grze - zauważa Marek Jaszczur.

Warto przypomnieć, że w styczniu tego roku Trójka spadła z podium w zestawieniu największych pod względem wpływów reklamowych rozgłośni radiowych. Jej przychody zmalały rdr o 1,4 proc., do 23,7 mln zł.

Prezes Media SWOT podkreśla, że teraz najważniejsze zadanie ma antena - w jego ocenie odzyskanie pozycji Trójkowej z jednej strony będzie trudne, bo rynek jest bardzo konkurencyjny, a zeszłoroczne przejęcia udziałowe Eurozetu przez Agorę też nie ułatwiają sytuacji. 

- Z drugie strony - upatruję wielką szansę dla tej stacji, jeśli uda się jej odbudować w nowoczesnej wersji atrakcyjnej dla młodszego pokolenia autorski model programowy oparty na silnych osobowościach radiowych. 
To program myślę na najbliższych kilka lat, ale na pewno nie lat świetlnych - zaznacza Marek Jaszczur. 

Nową dyrektor Trójki została Agnieszka Szydłowska, jej zastępcą Michał Nogaś. Na antenę stacji wrócili m.in. Piotr Pogorzelski, Katarzyna Borowiecka, Bartek Chaciński i Jacek Hawryluk.

Do zespołu rozgłośni dołączyli m.in. Wojciech Zawioła, Kuba Jonczyk, Max Cegielski

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych