SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN będzie budzić codziennie

Od września program "Dzień dobry TVN", który do tej pory nadawany był jedynie w weekendy, będzie można oglądać także od poniedziałku do piątku.

Na razie nie mogę na ten temat nic powiedzieć, oprócz tego, że rzeczywiście podjęliśmy decyzję o wprowadzeniu 'Dzień dobry TVN' w tygodniu - zdradza "Dziennikowi" Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN.

TVN nie ujawnia żadnych oficjalnych szczegółów dotyczących formuły programu. Zdaniem "Dziennika" będzie on mieć jednak charakter bardziej poradnikowy, w odróżnieniu od lifestyle'owego formatu weekendowych wydań. Unikać ma także polityki, aby nie konkurować z "Porankiem" nadawanym w siostrzanym kanale TVN24. Nie wiadomo natomiast, kto poprowadzi codzienne wydania morning show. Obecnie gospodarzami "Dzień dobry TVN" są dwie pary: Kinga Rusin i Marcin Meller oraz Jolanta Pieńkowska i Magda Mołek.

Jak przypomina "Dziennik" nad stworzeniem codziennego wydania kierownictwo TVN myślało od dawna. Pod koniec czerwca zeszłego roku testowano nawet przez tydzień codzienne emisje. Nie osiągnęły one jednak satysfakcjonujących wyników oglądalności. Według danych AGB Nielsen Media Research przyciągnęły przed szklane ekrany średnio 300 tys. widzów co przełożyło się na udziały w rynku wynoszące 10,84 proc. Okazało się także, iż wyprodukowanie audycji każdego dnia jest bardzo kosztowne i nie rekompensują tego ani widownia, ani wpływy z reklam.

Dzien dobry TVN - testowe emisje codzienne



Wszyscy 4+

Data AMR AMR % SHR %
23-06-2006 331 369 0,92% 11,81%
22-06-2006 269 670 0,75% 9,17%
21-06-2006 292 942 0,81% 10,60%
20-06-2006 278 169 0,77% 10,73%
19-06-2006 333 574 0,93% 12,14%
średnia 300 488 0,84% 10,84%

Natomiast weekendowe wydania "Dzień dobry TVN" radzą sobie coraz lepiej. W okresie od sierpnia zeszłego roku do czerwca br. program śledziło średnio 1,09 mln widzów przy udziałach w rynku na poziomie 18,41 proc. W poprzednim sezonie oglądalność była mniejsza o ponad 230 tys. osób i wyniosła 850 tys. widzów, zaś udziały - 14,89 proc. Programowi nie zagroziło nawet wprowadzenie w soboty "Śniadania z Dwójką". Emitowany od stycznia magazyn TVP2 miał bowiem o niecałe 200 tys. osób widownię mniejszą od sobotnich wydań "Dzień dobry TVN".

Dzień dobry TVN - wydania weekendowe




Wszyscy 4+
16 - 49
Data AMR AMR % SHR % SHR %
19-08-2006 667 276 1,86% 17,00% 20,51%
20-08-2006 742 295 2,06% 14,45% 15,88%
26-08-2006 767 185 2,13% 17,66% 20,65%
27-08-2006 867 074 2,41% 16,62% 21,40%
02-09-2006 748 260 2,08% 18,24% 21,55%
03-09-2006 968 456 2,69% 17,16% 19,34%
09-09-2006 651 290 1,81% 16,16% 18,14%
10-09-2006 938 298 2,61% 16,15% 18,43%
16-09-2006 821 636 2,28% 18,97% 23,03%
17-09-2006 948 783 2,64% 16,34% 16,95%
23-09-2006 719 432 2,00% 16,52% 18,33%
24-09-2006 1 148 538 3,19% 18,75% 21,60%
30-09-2006 938 664 2,61% 21,01% 22,54%
01-10-2006 1 093 673 3,04% 16,61% 15,45%
07-10-2006 866 441 2,41% 18,06% 18,08%
08-10-2006 1 319 439 3,67% 20,73% 21,92%
14-10-2006 790 645 2,20% 16,55% 19,11%
15-10-2006 1 158 400 3,22% 19,13% 19,50%
21-10-2006 922 112 2,56% 18,99% 19,06%
22-10-2006 1 050 315 2,92% 17,24% 17,74%
28-10-2006 807 662 2,25% 17,25% 17,58%
29-10-2006 1 501 352 4,17% 19,50% 18,76%
04-11-2006 961 452 2,67% 15,21% 16,81%
05-11-2006 1 362 802 3,79% 19,10% 18,09%
11-11-2006 821 609 2,28% 13,43% 14,27%
12-11-2006 1 299 358 3,61% 18,79% 17,36%
18-11-2006 792 693 2,20% 15,64% 17,06%
19-11-2006 1 251 839 3,48% 17,83% 16,44%
25-11-2006 723 342 2,01% 13,79% 11,57%
26-11-2006 1 366 007 3,80% 21,13% 22,78%
02-12-2006 889 696 2,47% 12,48% 12,60%
03-12-2006 1 507 936 4,19% 20,72% 22,38%
09-12-2006 874 799 2,43% 16,57% 15,08%
10-12-2006 1 195 346 3,32% 18,42% 19,65%
16-12-2006 903 400 2,51% 18,02% 21,67%
17-12-2006 1 332 664 3,71% 21,51% 22,42%
06-01-2007 950 337 2,64% 18,75% 17,58%
07-01-2007 1 151 372 3,20% 17,62% 18,60%
13-01-2007 810 762 2,25% 15,34% 13,74%
14-01-2007 1 225 326 3,41% 18,35% 18,22%
20-01-2007 949 841 2,64% 17,63% 18,38%
21-01-2007 1 327 691 3,69% 19,53% 19,20%
27-01-2007 1 118 919 3,11% 18,75% 23,46%
28-01-2007 1 379 335 3,83% 19,17% 19,39%
03-02-2007 1 120 013 3,11% 19,81% 19,39%
04-02-2007 1 354 853 3,77% 20,05% 20,79%
10-02-2007 1 158 155 3,22% 19,60% 19,32%
11-02-2007 1 571 477 4,37% 21,32% 22,30%
17-02-2007 1 141 181 3,17% 18,96% 20,57%
18-02-2007 1 567 575 4,36% 20,84% 19,57%
24-02-2007 1 188 192 3,30% 15,78% 18,39%
25-02-2007 1 630 426 4,53% 19,33% 21,07%
03-03-2007 1 059 317 2,94% 15,84% 18,61%
04-03-2007 1 506 534 4,19% 19,31% 20,75%
10-03-2007 1 193 178 3,32% 20,44% 22,20%
11-03-2007 1 764 676 4,90% 22,17% 22,53%
17-03-2007 1 277 492 3,55% 20,27% 21,71%
18-03-2007 1 796 348 4,99% 22,29% 23,77%
24-03-2007 1 044 026 2,90% 15,92% 16,21%
25-03-2007 1 266 527 3,52% 19,18% 19,51%
31-03-2007 798 949 2,22% 16,97% 17,63%
01-04-2007 1 437 073 3,99% 21,02% 21,61%
14-04-2007 819 399 2,28% 19,23% 22,21%
15-04-2007 1 365 922 3,80% 20,32% 23,88%
21-04-2007 1 002 896 2,79% 19,68% 20,13%
22-04-2007 1 491 542 4,15% 22,59% 22,70%
28-04-2007 921 897 2,56% 20,28% 21,17%
29-04-2007 1 532 096 4,26% 21,16% 21,29%
05-05-2007 964 301 2,68% 21,10% 20,34%
06-05-2007 1 278 990 3,55% 17,88% 17,60%
12-05-2007 982 838 2,73% 20,22% 19,90%
13-05-2007 1 463 146 4,07% 21,69% 26,71%
19-05-2007 747 270 2,08% 17,52% 17,88%
20-05-2007 1 182 926 3,29% 19,19% 20,06%
26-05-2007 761 339 2,12% 19,26% 19,06%
27-05-2007 1 146 531 3,19% 19,10% 20,28%
02-06-2007 838 537 2,33% 16,99% 17,35%
03-06-2007 1 100 373 3,06% 14,94% 17,29%
09-06-2007 704 103 1,96% 16,40% 18,02%
10-06-2007 949 985 2,64% 14,57% 13,49%
16-06-2007 684 531 1,90% 15,68% 14,09%
17-06-2007 1 028 051 2,86% 17,29% 18,45%
23-06-2007 734 363 2,04% 16,61% 17,24%
24-06-2007 1 085 867 3,02% 17,76% 17,57%
średnia 2006/2007 1 087 108 3,02% 18,41% 19,35%
średnia 2005/2006 852 170 2,37% 14,89%

"Dziennik" zwraca jednak uwagę, że teraz morning show TVN zderzy się z silnym konkurentem, jakim jest pokazywane od pięciu lat w TVP2 "Pytanie na śniadanie", które ma stałą i wierną widownię. Gromadzi bowiem niecały milion widzów, co zważywszy na porę (program można oglądać codziennie od 8.45 do 10.45) jest całkiem niezłym wynikiem. Dwójkę ogląda wtedy co czwarty widz, który ma w tym czasie włączony telewizor.

Analitycy są zgodni, że nie o wynik tylko tu chodzi. Dobra audycja rano to przede wszystkim prestiż, a w niedługim czasie być może zyski z reklam. - Programy poranne zawsze były atrakcyjne dla reklamodawców. Problemem była jedynie niska oglądalność stacji telewizyjnych w tym czasie. Projekt TVN może oznaczać próbę poszerzania oglądalności pasm porannych oraz to, że wkrótce telewizje walczyć będą nie tylko w prime time. Ta walka przeniesie się z centrum na peryferie programowe, czyli poranki - przewiduje w rozmowie z "Dziennikiem" Tomasz Englert, analityk rynku mediów, szef firmy GroupM Poland.

O uruchomieniu własnej telewizji śniadaniowej myślał także Polsat, ale na razie te plany nie doczekały się realizacji.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVN będzie budzić codziennie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl