SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN kupi 25% akcji operatora platformy cyfrowej 'n' za 95 mln euro

Grupa TVN zawarła porozumienie, na mocy którego obejmie 25 proc.plus 1 akcję operatora platformy cyfrowej "n", należącej do GrupyITI, za 95 mln euro. Transakcja powinna zostać sfinalizowana wdrugim kwartale 2008 roku

Grupa TVN ma też możliwość zwiększenia udziałów do 51 proc.(opcja call) po trzech latach od pierwotnej inwestycji.

"Za równowartość 95 milionów euro, Grupa TVN obejmie 25 proc.plus jedną akcję platformy cyfrowej +n+, wierzytelności z tytułupożyczek udzielonych +n+ w wysokości 35,3 mln euro (proporcjonalniedo udziału w akcjonariacie), jak również opcję call" -poinformowała spółka.

"Sama struktura transakcji zapewnia nam dużą elastyczność:objęcie mniejszościowych udziałów gwarantuje nam miejsce na szybkorosnącym rynku płatnej telewizji w Polsce bez koniecznościponoszenia nadmiernego ryzyka, wpisanego w działalność podmiotu,który pojawił się na tym rynku jako ostatni" - powiedziała KarenBurgess, wiceprezes TVN ds. finansowych.

"Struktura transakcji stwarza TVN możliwość, ale nie obowiązekinwestowania w rozwój platformy "n" i otwiera drogę do przejęcianad nią kontroli po trzech latach. Jeśli rozwój spółki będzieprzebiegał zgodnie z oczekiwaniami, w przyszłości będziemy mogliprzejąć szybko rosnącą platformę płatnej telewizji, która będziedodatkowym filarem wzrostu Grupy TVN" - dodała.

TVN podała, że Grupa TVN zawrze z Grupą ITI porozumienieakcjonariuszy, które określi zasady funkcjonowania platformy "n"oraz prawa jej akcjonariuszy. TVN uzyska zwyczajowe zabezpieczeniaprzysługujące akcjonariuszom mniejszościowym oraz prawo "veta" wnajważniejszych sprawach. Transakcja jest w końcowej fazie ipowinna zostać sfinalizowana w drugim kwartale 2008 roku.

"Objęcie udziałów w platformie "n" jest dla nas strategicznymkrokiem w kierunku dystrybucji płatnej telewizji. Z entuzjazmemobserwujemy potencjał wynikający z konwergencji płatnej iogólnodostępnej telewizji, która - poprzez powiększanie irozwijanie naszego portfolio kanałów tematycznych - umożliwi namkorzystanie w jeszcze większym stopniu z postępującej fragmentacjiwidowni" - powiedział Piotr Walter, prezes TVN.

"Inwestycja w atrakcyjny rynek płatnej telewizji w Polsceoznacza dla TVN dywersyfikację źródeł przychodów, a w miarę rozwojuplatformy +n+ - także możliwość zabezpieczenia przed zmianamikoniunktury na rynku reklamowym" - dodał.

Platforma cyfrowa "n", należąca do Grupy ITI, miała na koniecpierwszego kwartału 2008 roku ponad 320 tysięcy abonentów, costanowi 80 proc. odbiorców płatnej telewizji w jakości HD i 9 proc.całego rynku platform cyfrowych w Polsce.

Przychody platformy "n" w pierwszych trzech miesiącach wyniosłyblisko 16 mln euro, o 249 proc. więcej niż przed rokiem. W tymczasie spółka miała ujemną EBITDĘ w wysokości 10,2 mln euro. Roktemu ujemna EBITDA wyniosła 9,3 mln euro.

JPMorgan był wyłącznym doradcą finansowym Grupy TVN i autoremopinii nt. godziwej ceny zakupu.

Cyfrowy Polsat największy
Rynek płatnej telewizji w Polsce rośnie dynamicznie, dziękiprzepływowi do telewizji cyfrowej użytkowników analogowej telewizjisatelitarnej, naziemnej i kablowej. W 2007 roku rynek platformcyfrowych zwiększył się o ponad milion abonentów, osiągając wprzybliżeniu poziom 3,3 mln abonentów, a według szacunków firmybadawczej Screen Digest do 2012 r. osiągnie poziom prawie 5milionów abonentów.

Telewizja "n" została uruchomiona w październiku 2006 roku. Nakoniec kwietnia miała 320 tys. abonentów, co stanowi 9% całegorynku platform cyfrowych w Polsce, podano także.

Liderem rynku jest Cyfrowy Polsat, który podał, że na koniec Ikw. miał 2,19 mln abonentów. Cyfra Plus ma ok. 1,1 mlnabonentów.

  • Więcej informacji:
  • N

Dołącz do dyskusji: TVN kupi 25% akcji operatora platformy cyfrowej 'n' za 95 mln euro

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl