SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Jim Samples dalej szefem TVN, Metro TV pozostaje w ofercie Polsat Media

Po tym jak Discovery sfinalizowało zakup Scripps Networks Interactive, właściciela m.in. Grupy TVN, Jim Samples dalej będzie pełnił funkcje prezesa i dyrektora generalnego TVN. Koncern nie informuje na razie, jak będzie łączyć swoje dotychczasowe polskie struktury z TVN-em.

Jim Samples, prezes zarządu TVN Article

Kupno 100 proc. akcji Scripps Networks Interactive przez Discovery ogłoszono w połowie ub.r. Na transakcję, której wartość oszacowano na 14,6 mld dolarów, w lutym br. zgodziły się Komisja Europejska oraz Departament Sprawiedliwości USA. KE zobowiązała Discovery, żeby stacje TVN24 i TVN24 BiS były udostępniane operatorom telewizyjnym w rozsądnych cenach.

Scripps Networks Interactive od prawie trzech lat jest właścicielem Grupy TVN. W połowie 2017 roku koncern kupił 52,7 proc. akcji TVN za 584 mln euro, po czym skupił pozostałe akcje od inwestorów mniejszościowych i wycofał spółkę z warszawskiej giełdy.

Od połowy 2016 roku prezesem TVN jest Jim Samples, który zastąpił w tej funkcji Markusa Tellenbacha. Jednocześnie zajmuje w firmie stanowisko dyrektora generalnego. Do tej drugiej funkcji nadawca szukał innego menedżera, ale ostatecznie nie zdecydowano się nikogo zatrudnić.

Samples był też szefem Scripps Networks Interactive International. W tej roli nadzorował działalność stacji Asian Food Channel, Fine Living, Food Network, HGTV oraz Travel Channel - w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, w Azji i regionie Pacyfiku oraz był w kierownictwie spółek joint-venture: UKTV w Wielkiej Brytanii oraz Shaw Media w Kanadzie.

W miniony czwartek Discovery ogłosiło zmiany w swojej międzynarodowej kadrze dyrektorskiej związane z kupnem Scripps Networks Interactive. Na stanowiska dyrektorskie mianowano dwoje menedżerów poprzednio związanych z SNI: Kathleen Finch i Jona Steinlaufa, natomiast szefem Discovery Networks International został Jean-Briac Perrette.

Oznacza to, że Jim Samples nie będzie pełnił funkcji w międzynarodowych strukturach Discovery. Pozostanie natomiast na stanowiskach prezesa i dyrektora generalnego TVN. - Nic się w tej kwestii nie zmienia - przekazała nam Agnieszka Jurkiewicz, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej Discovery w regionie EMEA.

W zarządzie TVN oprócz Samplesa są Piotr Korycki (jako wiceprezes odpowiada za kwestie finansowe), Edward Miszczak (jako dyrektor programowy odpowiada za treści rozrywkowe), Adam Pieczyński (odpowiada za programy informacyjne), Piotr Tyborowicz (odpowiada za sprzedaż), Maciej Maciejowski (odpowiada za rozwój biznesu) oraz Marek Szydłowski (odpowiada za kwestie prawne).

Scripps Networks Interactive w swoich raportach finansowych nie podawał dokładnych wyników Grupy TVN. Natomiast w ostatnim raporcie poinformował, że w czwartym kwartale ub.r. wpływy operacyjne nadawcy wzrosły w skali roku o 11,7 proc.

Metro TV będzie dalej obsługiwane reklamowo przez Polsat Media

Globalne kierownictwo Discovery zapowiedziało, że fuzja ze Scripps Networks Interactive przyniesie synergie o wartości ponad 350 mln dolarów. David Zaslav, prezes i CEO Discovery, stwierdził, że korzyści przyniesie m.in. połączenie działów sprzedaży reklam i pionów technologicznych. - Możemy wybrać najlepszych, najinteligentniejszych pracowników w każdym obszarze - dodał.

W jaki sposób te synergie i oszczędności będą osiągane na polskim rynku? - Transakcja ma charakter globalny, dlatego komunikujemy dane w skali globalnej. Na tę chwilę nie przestawiamy do publicznej wiadomości podobnych danych dla polskiego rynku - tłumaczy Agnieszka Jurkiewicz.

W ostatnim czasie spekulowano, że zespół Discovery Polska przeniesie się ze swojego warszawskiego biura do siedziby TVN. - Właśnie ogłosiliśmy zakończenie globalnej transakcji. Na tę chwilę działamy jak dotychczas. Jest jeszcze zbyt wcześnie na decyzje operacyjne - komentuje Agnieszka Jurkiewicz.

We wrześniu ub.r. Discovery Polska kupiło od Agory za 19 mln zł 51 proc. akcji nadawcy kanału Metro TV i stało się jego jedynym właścicielem. Stację, nadawaną od końcówki 2016 roku m.in. w ramach ósmego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej, w zakresie sprzedaży oferty reklamowej obsługuje Polsat Media. Tymczasem pozostałe kanały Discovery Polska współpracują w tym obszarze z TVN Media.

Koncern deklaruje, że nie zamierza zmieniać szybko brokera reklamowego TV Metro. - Jesteśmy zadowoleni z tej współpracy. Nasze portfolio jest zróżnicowane, dlatego też mamy zamiar nadal współpracować z Polsat Media w ramach obowiązującego kontraktu - przekazała nam Agnieszka Jurkiewicz.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Jim Samples dalej szefem TVN, Metro TV pozostaje w ofercie Polsat Media

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
widz
Świetna decyzja.Bardzo miły, sympatyczny z ciepłym uśmiechem Pan.
13 11
odpowiedź
User
widz2
Świetna decyzja.Bardzo miły, sympatyczny z ciepłym uśmiechem Panisko
4 13
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing