SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

TVN liderem, udany tydzień TV Puls. 700 tys. widzów przewagi „Faktów" nad „Wiadomościami”

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły takie programy jak: „M jak miłość”, „Rolnik szuka żony” i „Fakty”. Wśród stacji liderem był TVN, a duży wzrost oglądalności zanotowała TV Puls - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

fot. tvp Article

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 30 października do 5 listopada 2017 roku, tradycyjnie najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego poniedziałkowy odcinek oglądało 5,90 mln widzów, co przełożyło się na 37,46 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął reality-show „Rolnik szuka żony”, który w zeszłą niedzielę na antenie Jedynki oglądało 4,38 mln widzów, co dało stacji 28,58 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Fakty” TVN, które 5 listopada na antenie tej stacji obejrzało 3,60 mln widzów (23,35 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 na głównej antenie zgromadziły 2,89 mln widzów (emisja tego samego dnia; 11. pozycja). Trzecim najchętniej oglądanym serwisem newsowym był „Teleexpress”, który trzy dni wcześniej w TVP1 miał 2,70 mln widzów (14. pozycja). Dobry wynik zanotowały „Wydarzenia” Polsatu, które 1 listopada śledziło 2,54 mln osób (14. pozycja).

Na czwartej pozycji znalazł się codzienny serial „Barwy szczęścia”, który we wtorek w TVP2 śledziło 3,57 mln widzów (22,71 proc. udziału).

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „Mam talent!” (3,08 mln widzów; emisja 4 listopada w TVN; 8. pozycja w zestawieniu).

Tuż za czołową dwudziestką najchętniej oglądanych programów znalazł się jeden z odcinków serialu Czwórki „Policjantki i policjanci”, który pobił swój kolejny rekord oglądalności - produkcję tę 2 listopada obejrzało aż 2,52 mln widzów, co dało stacji 16,5 proc. udziału (TV4 była wówczas liderem całego rynku).

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Lp.

Program

Stacja

Data

Godz.

AMR

SHR %

1

M JAK MIŁOŚĆ

TVP2

2017-10-30

20:49 - 21:34

5 904 538

37,46%

2

ROLNIK SZUKA ŻONY /REALITY SHOW POL./

TVP1

2017-11-05

21:10 - 21:57

4 382 931

28,58%

3

FAKTY

TVN

2017-11-05

18:59 - 19:21

3 596 646

23,35%

4

BARWY SZCZĘŚCIA /SER.POL./

TVP2

2017-10-30

20:09 - 20:34

3 571 956

22,71%

5

KULISY SERIALU M JAK MIŁOŚĆ

TVP2

2017-10-30

21:41 - 21:44

3 340 518

23,13%

6

DZIEWCZYNY ZE LWOWA /SER.FAB.POL./

TVP1

2017-11-05

20:15 - 20:58

3 173 652

18,87%

7

OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./

TVP1

2017-11-02

20:26 - 21:08

3 148 335

19,52%

8

MAM TALENT! / PROGR./ROZR./

TVN

2017-11-04

19:59 - 21:49

3 076 867

20,38%

9

KULISY SERIALU BARWY SZCZĘŚCIA

TVP2

2017-10-30

20:38 - 20:42

2 960 521

18,68%

10

SPORT /SERWIS SPORT./

TVP1

2017-11-05

20:04 - 20:08

2 903 254

17,65%

11

WIADOMOŚCI

TVP1

2017-11-05

19:30 - 20:01

2 891 473

18,05%

12

LISTY DO M. 2 /FILM KOM.POL./

TVN

2017-11-03

20:02 - 22:10

2 798 653

18,67%

13

SPRAWA DLA REPORTERA /PROG.PUBLICYS./

TVP1

2017-11-02

21:21 - 22:07

2 794 700

19,31%

14

TELEEXPRESS

TVP1

2017-11-02

17:00 - 17:15

2 702 240

23,95%

15

UWAGA ! /MAG.SENS.POL./

TVN

2017-11-05

19:47 - 20:00

2 668 080

16,49%

16

MILIONERZY/TELETURNIEJ/

TVN

2017-11-02

20:55 - 21:24

2 657 952

17,05%

17

NA DOBRE I NA ZŁE - KULISY SERIALU

TVP2

2017-10-31

20:37 - 20:41

2 639 623

16,74%

18

JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/

TVP1

2017-11-05

18:40 - 19:22

2 597 177

17,22%

19

MASTERCHEF /REALITY SHOW POL./

TVN

2017-11-05

20:01 - 21:31

2 540 387

15,40%

20

WYDARZENIA

Polsat

2017-11-01

18:50 - 19:16

2 540 039

16,56%

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,92 mln osób, co dało Dwójce 30,68 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do reality-show „Rolnik szuka żony” (1,52 mln widzów; 23,90 proc. udziału), a podium uzupełnia film „Listy do M. 2” (również 1,52 mln widzów; 26,17 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze: „Kuchenne rewolucje” (1,40 mln; 25,50 proc.) i „MasterChef” (1,36 mln; 20,47 proc.).

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 16-49

Lp.

Program

Stacja

Data

Godz.

AMR

SHR %

1

M JAK MIŁOŚĆ

TVP2

2017-10-30

20:49 - 21:34

1 915 188

30,68%

2

ROLNIK SZUKA ŻONY /REALITY SHOW POL./

TVP1

2017-11-05

21:10 - 21:57

1 519 015

23,90%

3

LISTY DO M. 2 /FILM KOM.POL./

TVN

2017-11-03

20:02 - 22:10

1 515 532

26,17%

4

KUCHENNE REWOLUCJE /REALITY SHOW POL./

TVN

2017-11-02

21:31 - 22:30

1 398 059

25,50%

5

MASTERCHEF /REALITY SHOW POL./

TVN

2017-11-05

20:01 - 21:31

1 358 162

20,47%

6

FAKTY

TVN

2017-11-05

18:59 - 19:21

1 295 210

22,51%

7

KULISY SERIALU M JAK MIŁOŚĆ

TVP2

2017-10-30

21:41 - 21:44

1 260 269

20,78%

8

MILIONERZY/TELETURNIEJ/

TVN

2017-11-02

20:55 - 21:24

1 121 522

18,57%

9

MAM TALENT! / PROGR./ROZR./

TVN

2017-11-04

19:59 - 21:49

1 018 165

17,41%

10

WYDARZENIA

Polsat

2017-11-01

18:50 - 19:16

1 014 555

17,25%

11

UWAGA ! /MAG.SENS.POL./

TVN

2017-11-05

19:47 - 20:00

984 495

15,89%

12

DORADCA SMAKU /MAG.KUL.POL./

TVN

2017-11-02

20:10 - 20:15

981 570

16,12%

13

LIGA MISTRZÓW /MECZ PIŁKI NOŻNEJ/ TOTTENHAM HOTSPUR - REAL MADRYT

TVP1

2017-11-01

20:39 - 22:36

968 946

15,38%

14

BARWY SZCZĘŚCIA /SER.POL./

TVP2

2017-10-30

20:09 - 20:34

934 080

16,27%

15

DIAGNOZA /SER.OBYCZ.POL/

TVN

2017-10-31

21:31 - 22:27

927 478

16,85%

16

NA WSPÓLNEJ /SER.OBYCZ.POL./

TVN

2017-11-02

20:15 - 20:49

890 603

14,53%

17

SPORT /SERWIS SPORT./

TVN

2017-11-05

19:29 - 19:33

890 088

14,91%

18

KULISY SERIALU BARWY SZCZĘŚCIA

TVP2

2017-10-30

20:38 - 20:42

869 591

14,52%

19

OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./

TVP1

2017-11-02

20:26 - 21:08

857 613

13,97%

20

NASZ NOWY DOM /REALITY SHOW.POL./

Polsat

2017-11-02

20:07 - 21:06

853 627

13,92%

Z kolei w grupie 16-59 warto zwrócić uwagę na fakt, że po raz pierwszy do rankingu top 20 programów wszedł serial „Policjantki i policjanci”. W tym ujęciu miał on 1,36 mln osób, a jego udział wyniósł 15,03 proc.

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 16-59

Lp.

Program

Stacja

Data

Godz.

AMR

SHR %

1

M JAK MIŁOŚĆ

TVP2

2017-10-30

20:49 - 21:34

2 911 656

31,23%

2

ROLNIK SZUKA ŻONY /REALITY SHOW POL./

TVP1

2017-11-05

21:10 - 21:57

2 412 751

25,31%

3

LISTY DO M. 2 /FILM KOM.POL./

TVN

2017-11-03

20:02 - 22:10

2 050 714

23,30%

4

FAKTY

TVN

2017-11-05

18:59 - 19:21

2 028 166

23,11%

5

KUCHENNE REWOLUCJE /REALITY SHOW POL./

TVN

2017-11-02

21:31 - 22:30

1 832 844

22,58%

6

MASTERCHEF /REALITY SHOW POL./

TVN

2017-11-05

20:01 - 21:31

1 771 951

17,78%

7

KULISY SERIALU M JAK MIŁOŚĆ

TVP2

2017-10-30

21:41 - 21:44

1 768 527

19,89%

8

MILIONERZY/TELETURNIEJ/

TVN

2017-11-02

20:55 - 21:24

1 659 803

18,51%

9

MAM TALENT! / PROGR./ROZR./

TVN

2017-11-04

19:59 - 21:49

1 625 508

18,47%

10

UWAGA ! /MAG.SENS.POL./

TVN

2017-11-05

19:47 - 20:00

1 598 169

16,76%

11

WYDARZENIA

Polsat

2017-11-01

18:50 - 19:16

1 540 659

17,68%

12

BARWY SZCZĘŚCIA /SER.POL./

TVP2

2017-10-30

20:09 - 20:34

1 526 628

17,48%

13

DZIEWCZYNY ZE LWOWA /SER.FAB.POL./

TVP1

2017-11-05

20:15 - 20:58

1 494 547

14,84%

14

SPORT /SERWIS SPORT./

TVP1

2017-11-05

20:04 - 20:08

1 457 828

14,92%

15

WIADOMOŚCI

TVP1

2017-11-05

19:30 - 20:01

1 431 642

15,26%

16

SPORT /SERWIS SPORT./

TVN

2017-11-05

19:29 - 19:33

1 426 082

15,66%

17

OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./

TVP1

2017-11-02

20:26 - 21:08

1 419 897

15,55%

18

LIGA MISTRZÓW /MECZ PIŁKI NOŻNEJ/ TOTTENHAM HOTSPUR - REAL MADRYT

TVP1

2017-11-01

20:39 - 22:36

1 376 146

14,90%

19

DIAGNOZA /SER.OBYCZ.POL/

TVN

2017-10-31

21:31 - 22:27

1 363 916

16,53%

20

POLICJANTKI I POLICJANCI /SER.OBYCZ.POL./

TV4

2017-11-01

19:00 - 19:59

1 358 789

15,03%

Udział liderującego TVN wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,61 pkt. proc. do 11,30 proc.

Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,47 proc., po wzroście o 0,08 pkt. proc.

Podium uzupełnia TVP1, która wyprzedziła siostrzaną TVP2. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 9,07 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,62 pkt. proc.

Z kolei średni udział czwartej Dwójki wyniósł 7,97 proc. (w dół o 0,59 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 38,09 proc. do 38,89 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4. Jego średni udział wyniósł 4,46 proc. (- 0,11 pkt. proc.).

Z 9. na 7. lokatę awansował TV Puls (3,69 proc. działu; + 0,33 pkt. proc.).

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Dynamika

23.10.2017 - 29.10.2017

30.10.2017 - 05.11.2017

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

W pkt. proc.

1

TVN

703 513

10,69%

768 276

11,30%

0,61%

2

Polsat

683 946

10,39%

711 699

10,47%

0,08%

3

TVP1

556 186

8,45%

616 325

9,07%

0,62%

4

TVP2

563 873

8,56%

541 593

7,97%

-0,59%

5

TV4

300 787

4,57%

303 260

4,46%

-0,11%

6

TVP INFO

272 527

4,14%

251 151

3,69%

-0,45%

7

TV PULS

221 016

3,36%

250 954

3,69%

0,33%

8

TVN24

266 066

4,04%

249 714

3,67%

-0,37%

9

TVN7

233 278

3,54%

234 320

3,45%

-0,09%

10

TTV

122 935

1,87%

131 319

1,93%

0,06%

11

Puls 2

120 669

1,83%

121 066

1,78%

-0,05%

12

Polsat2

87 465

1,33%

101 884

1,50%

0,17%

13

TVP Seriale

92 793

1,41%

91 612

1,35%

-0,06%

14

TVP ABC

89 267

1,36%

87 072

1,28%

-0,08%

15

TV6

83 731

1,27%

86 997

1,28%

0,01%

16

Polsat News

70 320

1,07%

73 485

1,08%

0,01%

17

Fokus TV

61 148

0,93%

64 541

0,95%

0,02%

18

Stopklatka

69 300

1,05%

64 126

0,94%

-0,11%

19

TVP Rozrywka

55 296

0,84%

62 856

0,92%

0,08%

20

TVP3

61 307

0,93%

59 609

0,88%

-0,05%

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera też znalazł się TVN. Udział tej stacji zwiększył się o 0,48 pkt. proc. do 13,90 proc.

Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 11,75 proc. (do góry o 0,48 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (w dół o 1,18 pkt. proc. do 6,45 proc.) i Jedynka (+ 0,73 pkt. proc. do 5,94 proc.).

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 16-49

Dynamika

23.10.2017 - 29.10.2017

30.10.2017 - 05.11.2017

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

W pkt. proc.

1

TVN

331 114

13,42%

362 665

13,90%

0,48%

2

Polsat

278 031

11,27%

306 600

11,75%

0,48%

3

TVP2

188 147

7,63%

168 332

6,45%

-1,18%

4

TVP1

128 478

5,21%

154 858

5,94%

0,73%

5

TV4

109 472

4,44%

111 891

4,29%

-0,15%

6

TV PULS

93 884

3,81%

109 904

4,21%

0,40%

7

TVN7

89 091

3,61%

97 352

3,73%

0,12%

8

TTV

59 741

2,42%

61 521

2,36%

-0,06%

9

TVN24

53 593

2,17%

53 891

2,07%

-0,10%

10

Puls 2

50 960

2,07%

50 069

1,92%

-0,15%

11

TVP Seriale

37 952

1,54%

38 604

1,48%

-0,06%

12

TVP ABC

36 578

1,48%

37 319

1,43%

-0,05%

13

Polsat2

31 947

1,29%

36 635

1,40%

0,11%

14

TV6

30 911

1,25%

35 429

1,36%

0,11%

15

TVP INFO

36 981

1,50%

33 151

1,27%

-0,23%

16

TVN Turbo

28 748

1,17%

30 910

1,18%

0,01%

17

Stopklatka

26 802

1,09%

26 281

1,01%

-0,08%

18

Discovery

22 559

0,91%

25 750

0,99%

0,08%

19

Eska TV

18 620

0,75%

24 638

0,94%

0,19%

20

TVN Style

23 472

0,95%

23 352

0,90%

-0,05%

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był TVN (do góry o 0,45 pkt. proc. do 12,75 proc.);

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 16-59

Dynamika

23.10.2017 - 29.10.2017

30.10.2017 - 05.11.2017

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

W pkt. proc.

1

TVN

458 169

12,30%

499 967

12,75%

0,45%

2

Polsat

413 767

11,11%

453 358

11,56%

0,45%

3

TVP1

230 670

6,19%

276 750

7,06%

0,87%

4

TVP2

291 198

7,82%

275 825

7,03%

-0,79%

5

TV4

172 196

4,62%

179 470

4,58%

-0,04%

6

TV PULS

144 980

3,89%

165 885

4,23%

0,34%

7

TVN7

146 919

3,95%

149 744

3,82%

-0,13%

8

TVN24

101 612

2,73%

98 858

2,52%

-0,21%

9

TTV

82 249

2,21%

86 441

2,20%

-0,01%

10

TVP INFO

90 291

2,42%

80 803

2,06%

-0,36%

11

Puls 2

70 382

1,89%

69 305

1,77%

-0,12%

12

TVP Seriale

64 234

1,73%

64 259

1,64%

-0,09%

13

Polsat2

53 893

1,45%

64 153

1,64%

0,19%

14

TV6

50 781

1,36%

54 044

1,38%

0,02%

15

TVP ABC

44 966

1,21%

42 857

1,09%

-0,12%

16

Stopklatka

47 387

1,27%

41 397

1,06%

-0,21%

17

Fokus TV

39 167

1,05%

41 206

1,05%

0,00%

18

Polsat News

37 622

1,01%

38 304

0,98%

-0,03%

19

TVN Turbo

32 935

0,88%

35 421

0,90%

0,02%

20

TVP Rozrywka

31 183

0,84%

35 205

0,90%

0,06%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVN liderem, udany tydzień TV Puls. 700 tys. widzów przewagi „Faktów" nad „Wiadomościami”

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ghgf
Ale jak się doda wynik z TVP info, to przewaga jest mniejsza.
9 10
odpowiedź
User
ulka
Dziewczyny ze Lwowa ledwo 18% udziału w niedzielnym prime time, szok!!! Rok temu Jedynka miała prawie 6 milionów widzów, jednak Dziewczyny nie są godnym następcą Rancza. Nawet taki Rolnik emitowany po nich miażdży je oglądalnością, a w grupie komercyjnej nawet do 20 się nie łapią.
12 5
odpowiedź
User
lubię gryźć cebulę
Przewaga "Faktów" nad "Wiadomościami" jest spora. Na szczęście jest to przewaga tylko w słupkach oglądalności i niczym więcej. Jeśli chodzi o poziom merytoryczny, pod tym względem "Wiadomości" już dawno zostawiły "Fakty" daleko w tyle i żadne słupki oglądalności tego nie zmienią!

"Wiadomości" podają poprawną informację i informują o sprawach naprawdę istotnych dla prawdziwych Polaków! Natomiast "Fakty" pokazują rzeczywistość według lewaków, czyli rzeczywistość wyimaginowaną, której tak naprawdę nie ma i nigdy nie było, ale której lewacy chcieliby tak bardzo, że nawet są gotowi w nią wierzyć. Same achy i echy dla (na szczęście już byłego) reżimu PO. Niestety POwcy mają klapki na oczach i niczego nie dostrzegają. Nie widzą na własne oczy, jak pozytywnie się zmieniło życie w Polsce przez ostatnie dwa lata dzięki staraniom PiS i w jaki koszmar wpędzili Polskę POwcy. Ślepo i bezgranicznie wierzą w te manipulacje faktami w "Faktach" i bardzo ich boli, kiedy TVP wykazuje obłudę poprzedniej władzy. Lepiej łykać papkę z TVN i innych takich i wierzyć, że PO jest cacy, a PiS to samo zło. Po ludzku współczuję tym POwskim fanatykom, bo im już nic nie pomoże.
12 24
odpowiedź
User
Fog
Czemu wszyscy tak podniecają Policjantkami i policjantami ten serial to jakaś propaganda .Policja w tym kraju taka nie jest ,jaka jest każdy widzi mandat za byle co wystawiają
16 4
odpowiedź
User
jur34
wielki sukces Pulsu... awans z 9 na 7 miejsce... dobry żart . Ta stacja to jedna wielka żałosna porażka
9 4
odpowiedź
User
jerz_jeży
Polsat w chwili obecnej nie ma absolutnie żadnego hitu. Wyniki to pokazują - coś, gdzieś w dołach tabelek...
Drugi wynik wśród wszystkich telewizji dzięki całej masie przyzwoicie (przeciętnie) oglądanych pozycji. Ale gdzie tu hity? Gdzie ambicje pani dyrektor? A może pora ustąpić miejsca komuś młodszemu, ze świeższym spojrzeniem i pomysłami na główną antenę?
Jeśli nie dobrowolne odejście to może RN by się tym zajęła? Jesień jubileuszowa, 25-lecie stacji, a tu porażka goni porażkę. Z serialu Lampki próbuje się zrobić hit, chociaż to tylko przyzwoite wyniki, niewiele ponad średnią stacji (ale w tym przypadku wszystko, co z tej masy przeciętniactwa wystaje, to już sukces).
Puszyste modelki balansują na granicy średniej, a o "Wyspie..." lepiej nie mówić - nie przetrwa do kolejnej edycji, już ją zatopili.
13 6
odpowiedź
User
Kris
Serial Polsatu w rytmie serca kolejny tydzien poza top. Zrobiła się telenowela. Brak akcji...
9 4
odpowiedź
User
X
Polsat w chwili obecnej nie ma absolutnie żadnego hitu. Wyniki to pokazują - coś, gdzieś w dołach tabelek...
Drugi wynik wśród wszystkich telewizji dzięki całej masie przyzwoicie (przeciętnie) oglądanych pozycji. Ale gdzie tu hity? Gdzie ambicje pani dyrektor? A może pora ustąpić miejsca komuś młodszemu, ze świeższym spojrzeniem i pomysłami na główną antenę?
Jeśli nie dobrowolne odejście to może RN by się tym zajęła? Jesień jubileuszowa, 25-lecie stacji, a tu porażka goni porażkę. Z serialu Lampki próbuje się zrobić hit, chociaż to tylko przyzwoite wyniki, niewiele ponad średnią stacji (ale w tym przypadku wszystko, co z tej masy przeciętniactwa wystaje, to już sukces).
Puszyste modelki balansują na granicy średniej, a o "Wyspie..." lepiej nie mówić - nie przetrwa do kolejnej edycji, już ją zatopili.


To teraz możesz spokojnie wrócić do swojej stacji konkurencyjnej i poprosić o podwyżkę za takie ładne hejtowanie ;)
5 8
odpowiedź
User
Edge
Bardzo boli niektórych porażka Polsatu, dlatego od razu racjonalne argumenty nazywane są "hejtem" ;)
11 5
odpowiedź
User
ALDEK
TVN oglądam sporadycznie , co przełącze to reklamy ,szkoda mi czasu.Teraz powoli zrażam sie do POLSATU,obniżają systematycznie poziom.
9 3
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing