SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN ocenia, że rynek reklamowy umocni się na początku 2010 r.

Grupa TVN ocenia, że polski rynek reklamowy umocni się na początku tego roku, wynika z raportu kwartalnego spółki. TVN zapowiada, że w 2010 r. będzie się koncentrować na monetyzacji swojego udziału w oglądalności.

"Bez względu na globalną recesję, według NBP Polska gospodarka odnotuje szacunkowy wzrost PKB w 2010 r. na poziomie 1,8%. Podczas gdy szacowany 13% spadek w 2009 r. wydatków reklamowych jest nieproporcjonalny do spowolnienia wzrostu gospodarczego, oczekuje się, że rynek reklamy zacznie się umacniać na początku 2010 r." - czytamy w raporcie spółki.

W raporcie zaznaczono, że w czasie gdy polski rynek reklamowy zdominowany jest wydatkami na reklamę telewizyjną, które stanowią około 50% całkowitych wydatków na reklamę, najszybciej rozwijającym się segmentem jest reklama internetowa, która powiększyła swój udział w rynku kosztem reklamy w mediach papierowych

"Przewidywania dotyczące poziomu wydatków na reklamę są możliwe z miesięcznym wyprzedzeniem, nie możemy, więc z dokładnością oszacować naszych przyszłych przychodów z tytułu emisji reklam" - zastrzega spółka.

W 2010 r. grupa ma koncentrować się na monetyzacji swoich udziałów w rynku.

“W 2010 roku zamierzamy w dalszym ciągu koncentrować się na monetyzacji naszych udziałów w oglądalności, zwiększając jednocześnie udział przychodów subskrypcyjnych. Naszym celem będzie także zwiększanie korzyści ze wspólnego wykorzystania aktywów programowych oraz sił sprzedażowych przez wszystkie nasze aktywa. Obserwujemy poprawę otoczenia rynkowego, a także rosnące korzyści wynikające z integracji aktywów grupy" - powiedział prezes Markus Tellenbach.

W 2009 roku grupa TVN miała 420,82 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 363,68 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 2123,37 mln zł wobec 1897,31 mln zł.

Dołącz do dyskusji: TVN ocenia, że rynek reklamowy umocni się na początku 2010 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl