SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN w internecie dwa razy większy od TVP, Polsat to Ipla

Serwisy TVN odwiedza dwa razy więcej internautów niż witryny TVP. Użytkownicy korzystają ze stron TVN o wiele dłużej i wykonują na wielokrotnie więcej odsłon. Treści Polsatu są dostępne przede wszystkim w aplikacji Ipla.

Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. serwisy Grupy TVN odwiedziło 3,815 mln realnych użytkowników (przy uwzględnieniu współodwiedzalności), którzy wykonali 161 mln odsłon (z czego 8,3 mln mobilnych), a każdy korzystał z nich średnio przez 4 godziny i 44 minuty. Strony Telewizji Polskiej zanotowały w tym czasie 2,404 mln real users, 56,1 mln odsłon oraz godzinę i 7 minut przypadające na przeciętnego użytkownika.

Wśród serwisów TVN zdecydowanie najwięcej użytkowników i odsłon ma tvn24.pl. Prawie 1,6 mln internautów odwiedziło tvn.pl, a na tvnplayer.pl przeciętny użytkownik spędził zdecydowanie najwięcej czas - ponad 9 godzin, czyli 2,5 razy dłużej niż na tvn24.pl. Natomiast z serwisu TVN Warszawa internauta korzystał średnio przez dwie godziny.

>>> Kulinarni.pl już przed kuchniaplus.pl, ale do Onetu i WP daleko

Serwisy TVN w styczniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius)
serwisreal usersodsłonyczas na RUodsłony mobilnezasięg
tvn24.pl2 344 11191 954 4813:44:206 809 46012,11%
tvn.pl1 597 61624 704 6871:08:39943 6048,26%
tvnplayer.pl801 53531 683 2869:12:17332 4414,14%
tvnmeteo.tvn24.pl628 19710 109 4850:17:23611 9833,25%
tvnwarszawa.tvn24.pl501 6898 748 1232:04:42749 3062,59%
kontakt24.tvn.pl490 1793 014 8960:08:47199 1582,53%
kulinarni.pl322 1242 655 4520:15:02158 9221,66%
tvnstyle.pl122 442866 3110:07:0357 0470,63%


Telewizja Polska to w internecie serwis tvp.pl, którego dział informacyjny funkcjonuje też pod adresem tvp.info. Właśnie sekcja informacyjna ma najwięcej użytkowników w serwisie, przy czym najwięcej odsłon generują strony dotyczące kultury i rozrywki, a najwięcej czasu (4 godziny) użytkownicy spędzają średnio w dziale VoD.

Serwisy TVP w styczniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius)
serwisreal usersodsłonyczas na RUodsłony mobilnezasięg
tvp.pl2 260 98451 711 8251:10:441 972 10411,68%
tvp.pl - informacje1 169 94812 328 7310:09:02868 8106,05%
tvp.pl - kultura i rozrywka746 54318 067 6980:14:17562 9313,86%
tvp.pl - sport539 5829 925 0090:20:25313 8612,79%
tvp.pl - vod521 0549 248 7274:00:59148 3842,69%
tvp.info352 8562 342 9250:05:2050 9471,82%
tvp.pl - styl życia282 9282 142 4410:07:3178 1411,46%


Polsat swoje treści wideo prezentuje w Ipli, która działa jako aplikacja oraz serwis i w tej pierwszej wersji ma dwa razy więcej użytkowników. Przy czym w Ipli dostępne są też materiały od innych producentów i nadawców, np. seriale TVP. 

Serwis polsat.pl, prezentujący ramówkę tego kanału, odwiedziło w styczniu jedynie niecałe 300 tys. internautów, 170 tys. mniej niż rok wcześniej. Witryny czołowych kanałów tematycznych Polsatu (np. polsatplay.pl, polsatcafe.pl czy polsatfilm.pl) miały zbyt niską odwiedzalność, żeby zostały uwzględnione w Megapanelu. Natomiast polsatsport.pl pod koniec grudnia został uruchomiony w nowej, rozszerzonej wersji (więcej na ten temat).

Odwiedzalność Ipli trudno porównywać rok do roku, ponieważ przed rokiem aplikacje były jeszcze mierzone w Megapanelu w inny sposób (na podstawie liczby aktywnych programów, a nie uruchomień). Z kolei w wersji przeglądarkowej Ipla działała pod dwoma adresami: ipla.pl i ipla.tv.

Serwisy i aplikacje Grupy Polsat w styczniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius)
serwisreal usersodsłonyuruchomieniaczas*odsłony mobilnezasięg
ipla1 490 890-2 703 51380:17:18-7,70%
ipla.tv755 80819 993 469-3:27:20409 3963,91%
polsat.pl298 800----1,54%
* dla ipli to średni czas uruchomienia, a dla ipla.tv - czas na użytkownika


tvn24.pl zanotowało podobną liczbę użytkowników i odsłon jak w styczniu ub.r., przy czym przeciętny użytkownik spędził na stronie 51 minut mniej. Spore spadki odwiedzalności zanotowały tvn.pl i tvnplayer.pl - ten pierwszy stracił 515 tys. real users (spadek o 24 proc.) i 11 mln odsłon (30 proc. w dół), a drugi - 30 tys. real users (4 proc. w dół) i 14,2 mln odsłon (spadek o 31 proc.). Z obu stron internauci korzystali krócej - odpowiednio o 25 minut (spadek o 27 proc.) oraz 2 godziny i 17 minut (spadek o 20 proc.). Zmalały też zasięgi stron TVN Meteo i Kontakt TVN24, za to niewielki wzrost zanotowała witryna TVN Style.

Ogółem serwisy Grupy TVN w styczniu br. miały (uwzględniając współodwiedzalność) 300 tys. real users, 41,5 mln odsłon mniej niż rok wcześniej, za to średni czas korzystania ze stron zwiększył się o 57 minut.

Serwisy TVN rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)
serwisstyczeń 2013styczeń 2012
real usersodsłony ogółemczas na RU [godz:min:s]real usersodsłony ogółemczas na RU [godz:min:s]
tvn24.pl2 344 11198 763 94103:44:202 342 51298 863 34204:35:25
tvn.pl1 597 61625 648 29101:08:392 114 01436 714 67301:34:12
tvnplayer.pl801 53532 015 72709:12:17832 67146 208 67911:28:57
tvnmeteo.tvn24.pl628 19710 721 46800:17:23694 31910 123 21900:15:21
tvnwarszawa.tvn24.pl501 6899 497 42902:04:42504 9058 774 83901:53:58
kontakt24.tvn.pl490 1793 214 05400:08:47724 2674 054 24100:10:54
tvnstyle.pl122 442923 35800:07:0398 546696 01200:42:16


Za to tvp.pl zyskał w skali roku 340 tys. użytkowników (wzrost o 18 proc) i 22,1 mln odsłon (wzrost o 70 proc.), a przeciętny internauta spędził na stronie 51 minut dłużej, czyli ponad dwa razy dłużej. Wśród sekcji serwisu największe wzrosty zanotowały kultura i rozrywka oraz VoD (z tej drugiej użytkownicy korzystali średnio prawie 7 razy dłużej niż przed rokiem).

Serwisy TVP rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)
serwisstyczeń 2013styczeń 2012
real usersodsłony ogółemczas na RU [godz:min:s]real usersodsłony ogółemczas na RU [godz:min:s]
tvp.pl2 260 98453 683 92901:10:441 920 43831 542 71000:19:36
tvp.pl - informacje1 169 94813 197 54100:09:021 077 93310 463 53100:07:59
tvp.pl - kultura i rozrywka746 54318 630 62900:14:17591 9175 624 18800:07:58
tvp.pl - sport539 58210 238 87000:20:25451 8098 256 02500:27:27
tvp.pl - vod521 0549 397 11104:00:59248 1474 782 54700:35:11
tvp.info352 8562 393 87200:05:20462 2673 918 75300:07:34
tvp.pl - styl życia282 9282 220 58200:07:31280 5362 416 82000:11:20

Dołącz do dyskusji: TVN w internecie dwa razy większy od TVP, Polsat to Ipla

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Drrrum
TVP-OLITRUK zanika, zanik, zani, zan, za, z.............tiiiiiiiiiiiiiiiiii
odpowiedź
User
Von benke
Tefałen a kto to badziewie jeszcze ogląda,gdyby nie fuzja z Cyfrą+ już by padło.
odpowiedź
User
stef
Ciekawe co ty oglądasz? Tv trwam?
odpowiedź