SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Rusza płatna platforma TVN24 GO ze stacjami i programami newsowymi. „Chcemy być przygotowani na przyszłość technologiczną”

Grupa TVN Discovery Polska uruchamia płatną platformę TVN24 GO, w której dostępne są stacje TVN24 i TVN24 BiS, programy informacyjne i publicystyczne z tych kanałów oraz dwa dodatkowe streamy. Nadawca kieruje serwis m.in. do młodych użytkowników i posiadaczy smart TV. - Chcemy być przygotowani na przyszłość technologiczną - mówi Wirtualnemedia.pl Maciej Gozdowski z zarządu TVN Digital.

Article

Oferta TVN24 GO obejmuje streamy stacji TVN24 i TVN24 BiS oraz dwa dodatkowe streamy (TVN24 GO1 i TVN24 GO2). W tych drugich będą pokazywane treści, które nie mieszczą się w kanałach telewizyjnych, bo np. dzieją się jednocześnie z ważniejszymi wydarzeniami lub stałymi programami w ramówkach stacji.

- Mogą to być obrady Sejmu, konferencje rządowe, sejmowe, ze sztabów wyborczych (w czasie kampanii wyborczej), a także wydarzenia o tematyce stricte gospodarczej, sportowej czy kulturalnej. Mogą to też być specjalne eventy. Wszystko zależeć będzie od tego, co się będzie działo w kraju i na świecie - opisuje Mateusz Sosnowski, redaktor naczelny portalu TVN24.pl. - Na bieżąco będziemy decydować, co puścimy w GO1 i GO2 - zaznacza.

- Rok wyborczy jest dobrym czasem na uruchomienie takiej usługi. Często zdarza się, że partie organizują konwencje w tym samym czasie. A zaraz po ogłoszeniu wyników jednocześnie trwają wieczory wyborcze w wielu sztabach - zwraca uwagę Maciej Gozdowski, członek zarządu TVN Digital. - Natomiast jeśli nie ma kampanii wyborczej, to w parlamencie i wokół niego dużo się dzieje: oprócz posiedzeń w sali plenarnej obradują komisje, są konferencje prasowe, które można pokazywać w całości. W chwilach, kiedy nie będzie żadnych takich wydarzeń, będziemy pokazywać ujęcia z kamer rozmieszczonych w różnych miejscach: korki, aktualną sytuację pogodową - dodaje.

W wszystkich streamach w ramach opcji timeshift użytkownik może cofnąć się w transmisji do dwóch godzin wstecz. Natomiast w ramach catchup można wygodnie przeglądać programy z ramówek obu stacji do 7 dni wstecz.

Na TVN24 GO dostępne są też odcinki ok. 30 programów informacyjnych i publicystycznych TVN24 i TVN24 BiS. Obecnie można je jeszcze oglądać w zakładce „Magazyny” sekcji „Wideo” na portalu TVN24.pl, przy czym stopniowo będą stamtąd wycofywane.

Dostęp na dzień, miesiąc lub rok

W nowym serwisie można wykupić dostęp na dzień za 5 zł, na miesiąc za 10 zł oraz na rok za 100 zł. Subskrybent ma do dyspozycji trzy profile użytkowników, w ramach każdego można korzystać z platformy na trzech urządzeniach.

Darmowe dla wszystkich zalogowanych użytkowników jest korzystnie ze streamów audio TVN24 i TVN24 BiS. Taka opcja jest przeznaczona m.in. dla osób, które z różnych względów mogą jedynie słuchać tych stacji. Obecnie jest dostępna na TVN24.pl, zostanie stamtąd wycofana.

TVN24 GO działa jako serwis www pod adresem go.tvn24.pl, a także w formie aplikacji mobilnych (na Androida i iOS) oraz aplikacji na smart TV (Samsung Tizen, LG WebOS). Na koniec wakacji ma zostać udostępniona aplikacji na Android TV. W planach jest wprowadzenie opcji płatności w ramach aplikacji na Androida i iOS

Przygotowywany jest również chatbot z asystentem głosowym, który będzie na platformie obsługiwał dotyczące niej pytania od użytkowników. Grupa TVN Discovery Polska pracuje nad tym rozwiązaniem wspólnie z firmą KODA Bots.

Na platformie pojawią się również opcje personalizacji treści (np. wybierania ulubionych tematów) oraz powiadomień o emisji lub dostępności wybranych programów.

To pierwsza platforma TVN w chmurze Amazona

Prace nad TVN24 GO ruszyły na początku br., a w maju realizowano testy obciążeniowe. Platforma działa w oparciu o Amazon Web Services.

- Na TVN24 GO, inaczej niż w przypadku Player.pl, może się zdarzyć, że po ważnym nieprzewidzianym wydarzeniu nastąpi nagły wzrost wejść na serwis. Dzięki korzystaniu z chmury Amazona mamy zapewnioną obsługę tych pików - tłumaczy nam Przemysław Aksiuczyc, dyrektor działu IT Grupy TVN Discovery Polska. - Korzystanie z Amazon Web Services jest też zgodne z globalną strategią Discovery, a u nas w TVN to pierwsze duże wykorzystanie AWS, będziemy też je stosować w kolejnych projektach - zapowiada.

- Stworzyliśmy możliwie najprostszą architekturę, opartą na natywnych rozwiązaniach spółki Atende, tak żeby platforma działała wydajnie - zaznacza Aksiuczyc.

Platformę uruchomiono na razie w wersji beta. - Chcemy przez wakacje testować serwis, analizować opinie od użytkowników. Podchodzimy do tego z pełną pokorą, wierzymy, że użytkownicy znajdą elementy, które trzeba będzie zmienić, np. w zakresie UI - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Gozdowski.

TVN chce eksponować wideo informacyjne i publicystyczne

Przedstawiciele Grupy TVN Discovery Polska tłumaczą, że uruchomienie TVN24 GO jest związane z tym, że długie formy wideo były mało eksponowane w dotychczasowych serwisach firmy.

- Na portalu TVN24.pl użytkownicy przychodzą głównie po artykuły oraz krótkie treści wideo, natomiast serwis Player.pl skupia się na kontencie rozrywkowym. Trudno pogodzić różne potrzeby różnych grup użytkowników - opisuje Maciej Gozdowski. - Chcemy widzom szukającym dostępu do informacji wideo dostarczyć najlepszy możliwe doświadczenie w dedykowanym serwisie informacyjnym TVN24 GO - dodaje.

Mateusz Sosnowski zapewnia, że na TVN24.pl przy tekstach dalej będą publikowane krótkie treści wideo. - TVN24.pl był i będzie serwisem newsowym. Na portalu nadal będą pojawiały się materiały wideo. Zmieni się niewiele. Na przykład na końcu newsów, które powstają na bazie programów publicystycznych TVN24 pojawią się odesłania do serwisu TVN24 GO: „zobacz całe wydanie programu” - zapowiada.

Według badania Gemius/PBI w kwietniu br. TVN24.pl zanotował 8,56 mln realnych użytkowników i 126,6 mln odsłon.

Ważni młodzi internauci i zmiany technologiczne

TVN24 GO ma dotrzeć do kilku grup odbiorców. - Po pierwsze, superfani informacji i TVN24, którzy chcą więcej takich treści. Druga grupa to użytkownicy serwisów VOD - młodsze osoby, które nie znają stacji TVN24, ponieważ nie korzystają z telewizji linearnej, tylko z platform VOD. Musimy wejść w ich świat, pokazać się im - opisuje Maciej Gozdowski.

- Kolejna grupa to ok. 4 mln osób mających telewizory podłączone do internetu i korzystających z opcji Smart TV. Nie można bagatelizować tego segmentu, bo wiadomo, że liczba odbiorników Smart TV będzie rosła - dodaje.

Gozdowski zwraca też uwagę na zmiany technologiczne, które mogą spowodować skokowy wzrost korzystania z wideo na urządzeniach mobilnych. Może się to przełożyć na spadek zainteresowania płatnymi ofertami telewizji linearnej.

- Na horyzoncie jest już 5G, które spowoduje, że w każdym miejscu będzie można korzystać z internetu z prędkością jak obecnie przy łączu stacjonarnym. A my już będziemy mieć przystosowaną do tego usługę. To nie jest główny cel TVN24 GO, ale musimy być gotowani na te zmiany technologiczne - stwierdza.

Grupa TVN Discovery Polska nie podaje kosztów uruchomienia nowej platformy ani prognoz co do liczby jej subskrybentów. - Nie jesteśmy nastawieni na ściganie się na statystyki dotyczące użytkowników. Chcemy być przygotowani na przyszłość technologiczną - tłumaczy Maciej Gozdowski.

Firma jest otwarta na włączanie TVN24 GO do ofert sieci kablowych, platform cyfrowych czy sieci telekomunikacyjnych. - To idealna usług dla telekomów, które oferują obecnie usługi telewizyjne w oparciu o aplikacje partnerów - zauważa Gozdowski.

TVN24 GO to kolejna płatna oferta internetowa Grupy TVN Discovery Polska. W listopadzie 2017 roku firma wspólnie z platformą nc+ uruchomiła na Player.pl ofertę obejmującą stacje telewizyjne (m.in. Grupy TVN, Canal+, HBO i Eleven Sports) i treści VOD. W czerwcu ub.r. firmy wspólnie wprowadziły do sprzedaży dekoder Player+ BOX przystosowany m.in. do obsługi tej oferty.

Natomiast w marcu br. na Player.pl zaoferowano odpłatnie dostęp do całodobowych transmisji z „Big Brothera”.

W marcu br. Player.pl miał 3,64 mln realnych użytkowników i 41,47 mln odsłon, a aplikacja mobilna serwisu - 1,15 mln użytkowników (według badania Gemius/PBI).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rusza płatna platforma TVN24 GO ze stacjami i programami newsowymi. „Chcemy być przygotowani na przyszłość technologiczną”

24 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marketer
to będzie hit, rewolucja na polskim rynku.
24 56
odpowiedź
User
hehe
to będzie hit, rewolucja na polskim rynku.


naprawdę w to wierzycie na Wiertniczej?
65 19
odpowiedź
User
Łukasz
Świetny ruch. Tego brakowało, żeby nie być uzależnionym od kablówek!
27 46
odpowiedź
User
hehe2
Świetny ruch. Tego brakowało, żeby nie być uzależnionym od kablówek!


Mistrzowski ruch! Powiedziałbym nawet, że arcy! Jesteście mega! Zaryzykowałbym twierdzenie, że można Was nazwać Bogami!
44 15
odpowiedź
User
Kucharz
Odbiorcy chyba mają już dość bombardowania informacjami. Taka kumulacja wyborów powoduje że nawet obżartuch czuje się najedzony ponad miarę.
41 6
odpowiedź