SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP Info ostro w dół, TVN24 liderem stacji informacyjnych

W listopadzie 2013 roku na pozycję lidera oglądalności wśród stacji newsowych awansowała TVN24. Wyprzedziła kanał TVP Info, który zanotował największy spadek w zestawieniu. Z kolei najwięcej zyskał Polsat News.

TVP Info ostro w dół, TVN24 liderem stacji informacyjnych

Kanał TVN24, awansujący z miejsca drugiego na pierwsze, w każdej minucie w listopadzie 2013 roku śledziło średnio 199 tys. widzów, czyli o 8,37 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej, a jego udział w rynku telewizyjnym zwiększył się z 2,84 proc. do 3,00 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Z kolei na drugą lokatę spadło TVP Info, którego średnia minutowa widownia zmalała najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 50,01 proc. i wyniosła 104 tys. osób. Natomiast udział tej stacji w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 1,66 pkt. proc. do 1,57 proc. Od września br. kanał ten przestał emitować programy lokalne, stając się pełnowymiarową stacją informacyjną, stracił jednak także miejsce w analogowych ofertach kablówek (więcej na ten temat).

Trzecią pozycję w zeszłym miesiącu zajął Polsat News. Jego widownia w listopadzie br. poszła do góry o 33,56 proc. do 70 tys. osób. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. Kanał ten w zeszłym miesiącu zanotował 1,05 proc. udziału (rok wcześniej wyniósł on 0,81 proc.).

Natomiast oglądalność zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zmniejszyła się o 8,32 proc. i wyniosła 13 tys. osób, a udział tej telewizji spadł o 0,03 pkt. proc. i wyniósł 0,20 proc.

W grupie komercyjnej 16-49 liderem pozostał kanał TVN24, notując spadek udziału z 2,11 proc. do 2,08 proc. Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat News, którego udział w tej grupie wyniósł 0,75 proc. (wzrost o 0,10 pkt. proc.). Natomiast na ostatnią lokatę podium spadło tutaj TVP Info (0,57 proc.; spadek o 0,94 pkt. proc.).

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

Miesiąc

Rok

AMR

SHR %

SHR %

TVN24

listopad

2013

198 840

3,00%

2,08%

listopad

2012

183 486

2,84%

2,11%

WIRTUALNEMEDIA.PL

TVP Info

listopad

2013

104 321

1,57%

0,57%

listopad

2012

208 677

3,23%

1,51%

WIRTUALNEMEDIA.PL

Polsat News

listopad

2013

69 918

1,05%

0,75%

listopad

2012

52 348

0,81%

0,65%

WIRTUALNEMEDIA.PL

Superstacja

listopad

2013

13 481

0,20%

0,07%

listopad

2012

14 705

0,23%

0,10%


Nowy kanał TVP Regionalna w listopadzie 2013 roku śledziło średnio 70 tys. widzów, co przełożyło się na 1,06 proc. udziału w runku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 0,50 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

TVP Regionalna od września br. przejęła od TVP Info emisję pasm lokalnych ośrodków terenowych TVP. Poza rozłącznymi blokami programowymi nadaje też pasmo wspólne z produkcjami z różnych regionów (poznaj szczegóły). Warto dodać, że łączny udział TVP Info i TVP Regionalnej był w październiku br. niższy o 0,60 pkt. proc. od udziału TVP Info rok wcześniej.

 

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

Miesiąc

Rok

AMR

SHR %

SHR %

TVP Regionalna

listopad

2013

70 292

1,06%

0,50%

listopad

2012

-

-

-


Wśród kanałów o tematyce ekonomiczno-biznesowej pozycja lidera należała do Polsatu Biznes, którego widownia w analizowanym okresie wzrosła o 97,99 proc. do 3,7 tys. osób, a udział tego kanału zwiększył się z 0,03 proc. do 0,06 proc. W lutym br. stacja została odświeżona, a jej oferta poszerzona została o programy lifestylowe (poznaj szczegóły). Rok wcześniej kanał nadawał pod nazwą TV Biznes.

Natomiast TVN CNBC w listopadzie 2013 roku zanotował średnią oglądalność na poziomie 3,4 tys. widzów (wzrost o 15,13 proc.), a jego udział wyniósł 0,05 proc. (czyli tyle samo ile było przed rokiem). Stacja ta ma nadawać tylko do końca roku, potem zmieni nazwę na TVN24 Biznes i Świat i poza newsami biznesowymi zacznie nadawać także newsy ze świata (dowiedz się więcej).

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

Miesiąc

Rok

AMR

SHR %

SHR %

Polsat Biznes

listopad

2013

3 653

0,06%

0,05%

listopad

2012

1 845

0,03%

0,02%

WIRTUALNEMEDIA.PL

TVN CNBC

listopad

2013

3 440

0,05%

0,08%

listopad

2012

2 988

0,05%

0,07%


Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 4,9 tys. widzów, czyli o 17,67 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast jego udział spadł z 0,09 proc. do 0,07 proc.

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

Miesiąc

Rok

AMR

SHR %

SHR %

TVN Meteo

listopad

2013

4 945

0,07%

0,07%

listopad

2012

6 006

0,09%

0,08%


W listopadzie 2013 roku najwięcej widzów na antenie TVN24 obejrzało serwis informacyjny (988 tys.), w TVP Info hitem był program „Dziś Wieczorem” (458 tys.), w Polsat News - „Państwo w państwie” (381 tys.), a w TVP Regionalna - „Saga prastarej puszczy” (też 381 tys.).

TVN24

Wszyscy 4+

Program

Data

Start

AMR

SHR %

SERWIS INFORMACYJNY

11-11-2013

18:45

988 455

6,13%

RELACJA NA ZYWO

11-11-2013

18:34

944 207

5,84%

FAKTY PO FAKTACH

11-11-2013

19:21

798 899

4,65%

KAWA NA LAWE /PROG.PUBL./

10-11-2013

10:45

694 895

7,93%

LOZA PRASOWA /PROG.PUBLIC.POL./

24-11-2013

11:38

588 698

5,70%

WIRTUALNEMEDIA.PL

TVP Info

Wszyscy 4+

Program

Data

Start

AMR

SHR %

DZIS WIECZOREM /PROG.PUBL.POL./

12-11-2013

19:57

458 063

2,92%

RELACJA NA ZYWO

03-11-2013

10:47

441 544

3,79%

FORUM /PROG.PUBLICYSTYCZNY/

29-11-2013

20:12

424 599

2,76%

TVP INFO - SERWIS INFORMACYJNY

03-11-2013

15:29

418 730

3,28%

MINELA DWUDZIESTA /PROG.PUBL./

16-11-2013

20:09

416 793

2,58%

WIRTUALNEMEDIA.PL

Polsat News

Wszyscy 4+

Program

Data

Start

AMR

SHR %

PANSTWO W PANSTWIE /CYKL REP.POL./

03-11-2013

19:50

381 069

2,20%

WYDARZENIA

11-11-2013

18:50

334 398

2,02%

RELACJA NA ZYWO

03-11-2013

13:49

330 184

2,57%

INFORMACJE

03-11-2013

13:00

260 447

2,16%

WAZNE /PROG.INFO.POL./

14-11-2013

16:10

260 358

2,86%

WIRTUALNEMEDIA.PL

TVP Regionalana

Wszyscy 4+

Program

Data

Start

AMR

SHR %

SAGA PRASTAREJ PUSZCZY /FILM DOK.POL./

03-11-2013

13:35

380 802

2,99%

ECHA DNIA KOMENTARZE /PROG.PUBLIC./

15-11-2013

21:43

343 292

2,29%

PASMA LOKALNE - PROGRAMY LOKALNE

15-11-2013

17:30

342 198

2,66%

MAZOWSZE KONCERT JUBILEUSZOWY

11-11-2013

19:03

330 923

1,94%

MLODZIEZ KONTRA...CZYLI POD OSTRZALEM /PROGR. PUBL./

03-11-2013

16:04

307 592

2,27%

WIRTUALNEMEDIA.PL

Superstacja

Wszyscy 4+

Program

Data

Start

AMR

SHR %

INFORMACJE DNIA /PROG.INFO./

14-11-2013

21:17

102 064

0,69%

KRZYWE ZWIERCIADLO /PROG.PUBL.POL./

14-11-2013

20:44

85 992

0,55%

GILOTYNA /PROG.ROZR.POL./

08-11-2013

21:42

78 687

0,59%

NIE MA ZARTOW /PROG.PUBL.POL./

07-11-2013

21:44

75 698

0,55%

PUSZKA PARADOWSKIEJ /PROG.PUBL./

10-11-2013

14:30

73 826

0,70%


* TV Republika nie jest monitowana przez Nielsen Audience Measurement

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP Info ostro w dół, TVN24 liderem stacji informacyjnych

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zarząd windy pomylił trasy
"Restrukturyzacja" TVP wg desantu min. Zdrojewskiego. TVP Info straciła połowę widowni, 53 proc. udziałów w rynku, a tu gdzie się zarabia, w komercji, trzykrotnie. Jeszcze coś zrestrukturyzują? Polska kultura czeka..
69 10
odpowiedź
User
Muchomory w akcji
odgrzany kotlet z kuchni TAI zalatuje komuną. nawet muchy uciekają
40 11
odpowiedź
User
SPÓŁKA PRAWA HANDLOWEGO
Wszystkie niezguły ubezpieczone pieniędzmi podatników? No to jedziemy...... do wyborów. Może się uda.
46 10
odpowiedź
User
PARTYJNA SPUŁKA PRAFA CHANDLOWEGO
Czy to prawda, że członkowie rady nadzorczej i zarządu TVP, dyrektorzy i wicedyrektorzy ubezpieczyli się pieniędzmi spółki od odpowiedzialności cywilnej?
44 9
odpowiedź
User
Rafał
Spadek oglądalności TVP Info mają władze TVP na własne życzenie. Wprowadzili durne zmiany w kanałach i teraz nie są odbierani przez dużą część gospodarstw. Nie pomogą wyjaśnienia co zrobić, żeby oglądać stację na innych kanałach, czy też apelować u operatorów. To dlatego wzrosła oglądalność TVN. Jeśli powrócą do dawnego nadawania oglądalność powróci.
Panowie z Zarządu TVP myśleć, myśleć - myślenie nie boli .
13 13
odpowiedź