SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP ma ofertę reklamową na igrzyska w Tokio: 2 mln zł za pakiet sponsorski

Biuro Reklamy Telewizji Polskiej przedstawiło ofertę reklamową przygotowaną na nadchodzące letnie igrzyska olimpijskie Tokio 2020. Najwięcej - 2 mln zł netto - trzeba zapłacić za pakiet sponsorski obejmujący emisję 1500 billboardów.

Telewizja Polska będzie transmitować olimpiadę w Tokio w okresie od 23 lipca do 8 sierpnia br. w godzinach 1:30-16:50 na antenach TVP1 i TVP Sport. Emisje będą obejmować serwisy sportowe w TVP1 i online oraz programy specjalne, takie jak wieczór olimpijski, studio olimpijskie czy dedykowane cykle w "Pytaniu na śniadanie".

Sprzedaż czasu reklamowego we wszystkich antenach TVP prowadzona jest według cennika z zachowaniem pierwszeństwa zakupu i terminów dla oficjalnych sponsorów Igrzysk Olimpijskich w Tokio 2020 Obowiązują wszystkie opusty wynegocjowane przez klientów na 2021 rok.

Wydatki cennikowe w blokach IO Tokio 2021 wliczają się do rabatu za udział cennika w danym miesiącu, zostaną też wliczone do wykonania rocznej deklaracji budżetu W ofercie nie ma możliwości zakupu form niestandardowych, takich jak kompresja, reklama wirtualna, blok ekskluzywny i wyłączność konkurencyjna.

Spoty najdroższe przy meczach polskich siatkarzy

Przy transmisji meczów siatkówki mężczyzn z udziałem Polaków obowiązuje wyłącznie zakup cennikowy. Najdroższy spot reklamowy przy transmisjach spotkań polskich siatkarzy w fazie grupowej kosztuje 44,9 tys. zł (cena netto dla spotu 30-sek., bez rabatów), a w fazie pucharowej -  90 tys. zł.

BR TVP przygotowało też specjalny pakiet sponsorski max obejmujący całe igrzyska i emisję 1500 billboardów sponsorskich (8-sek.) w TVP Sport Kosztuje on 2 mln zł netto.

Reklamodawcy mają do wyboru również "pakiet sponsorski siatkówka". Obejmuje on emisję od 260 do 406 billboardów sponsorskich. Jeżeli polscy siatkarze nie wejdą do fazy pucharowej, za pakiet taki reklamodawca zapłaci od 411 tys zł do 631,2 tys zł. Jeśli faza pucharowa odbędzie się z udziałem Polaków cena będzie wyższa i wyniesie od 423,3 tys. zł do 878,5 tys. zł.

Wśród pozostałych pakietów sponsorskich klienci mają do wyboru pakiet najmniejszy liczący emisję 200 billboardów za 250 tys. zł i największy obejmujący emisję 600 spotów sponsorskich za 750 tys zł.

TVP oferuje również sponsoring specjalnych olimpijskich programów - za 204 billboardy sponsorskie przy 102 audycjach trzeba zapłacić 260 tys zł.

Reklamodawcy mogą skorzystać również z tzw. lokowania produktu. Za 100 lokowań w studiu olimpijskim zapłacą 500 tys.zł. Ich produkt, będący neutralnym elementem studia będzie za każdym razem widoczny maksymalnie 5 sek.

TVP z rekordową rekompensatą abonamentową

W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku).

W sprawozdaniu abonamentowym Telewizja Polska podała, że w ub.r. uzyskała 1,71 mld zł z rekompensaty abonamentowej i 331,4 mln zł z opłacania abonamenty rtv.

To rekordowo dużo w historii TVP. Jeszcze w latach 2014-2016, przed otrzymaniem pierwszej rekompensaty, nadawca miał od 366 do 444 mln zł rocznie z samego abonamentu. Natomiast w latach 2010-2013 było to poniżej 300 mln zł rocznie.

Nowelizację ustawy o abonamencie w marcu ub.r. podpisał prezydent Andrzej Duda. Na jej mocy w kwietniu minister finansów przekazał Telewizji Polskiej i Polskiemu Radiu obligacje skarbowe o wartości 1,95 mld zł. 5 maja zostały one zasymilowany z inną serią obligacji, żeby minister finansów mógł je wykupić.

Mniej z reklam, 64 proc. budżetu ze środków publicznych

Przychody Telewizji Polskiej z reklam i sponsoringu zmalały w ub.r. o 12 proc. do 740 mln zł. Nadawca tłumaczy to spadkami na rynku reklamowym po wybuchu epidemii - według danych Publicis Groupe wartości polskiego rynku reklamy tv spadła o 443,1 mln zł, czyli 10,1 proc. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydatki-reklamowe-w-polsce-w-2020-roku

Wpływy reklamowo-sponsoringowe TVP były najniższe od 2009 roku. Poprzednio poniżej 800 mln zł zmalały tylko raz, w 2017 roku.

Duży wzrost przychodów abonamentowych i spadek wpływów z reklam i sponsoringu sprawiły, że mocno zwiększyły się udział tych pierwszych w budżecie Telewizji Polskiej. W ub.r. stanowiły już 64 proc. łącznych wpływów nadawcy, wobec 55 proc. w 2019 roku i 46 proc. w 2018 roku.

Natomiast w latach 2015-2016 abonament rtv zapewnił 25 proc. przychodów TVP, a w latach 2010-2011 jedyne 13 proc.

Telewizja Polska podała, że w ub.r. na realizację misji nadawcy publicznego przeznaczyła 2,44 mld zł, z czego 77 proc. zapewniły środki z abonamentu i rekompensaty. W 2019 roku wydatki w tym zakresie wyniosły 2,33 mld zł, a udział abonamentu i rekompensaty - 60,3 proc.

Dołącz do dyskusji: TVP ma ofertę reklamową na igrzyska w Tokio: 2 mln zł za pakiet sponsorski

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kroko
nie ogladam TVP nigdy
odpowiedź
User
Tata
Spadła mi antena z szafki, pociągnęła telewizor, rozbił się. Byliśmy zrozpaczeni, ale od tamtej pory w domu spokojniej, bez nerwów. Dla dzieci i na własne potrzeby kupiliśmy pakiet internetowy i właśnie oglądamy serial o szachach. A za dnia dzieci mają bajki, jakościowo o niebo lepsze niż to, co pokazują w normalnej TV.

Naprawdę polecam. Sprawdźcie przez 2 tygodnie i zobaczycie.
odpowiedź