SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netia i Gemius w przetargu TVP na dane z dekoderów

W przetargu Telewizji Polskiej na dane o widowni pochodzące z dekoderów oferty złożyły Netia i Gemius.

Gemius zaproponował w cenę brutto 2,94 mln zł, a Netia - 2,73 mln zł. Obie oferty mieszczą się w wyznaczonym przez Telewizję Polską limicie 2,95 mln zł.

Przy ich ocenie 77 proc. będą stanowić proponowane ceny, a 23 proc. - zróżnicowane źródła danych wynikowych (czyli to, z jak wielu dekoderów będą pochodzić dane i ilu kanałów będą dotyczyć).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Telewizja Polska w przetargu chce wybrać firmę, która przez 24 miesiące będzie jej dostarczać dane o widowni kanałówi telewizyjnych pochodzące z dekoderów tv satelitarnej, kablowej lub IPTV.

Takie dane służą TVP do ulepszania programów emitowanych na żywo. - Stanowią źródło rozszerzające oraz uzupełniające informacje o widzach i ich zachowaniach w poszczególnych pasmach dziennych co ma bezpośrednie przełożenie na lepsze planowanie ramówki, planowanie reklam, a dostępność danych telemetrycznych z minutowym opóźnieniem stanowi unikalną przewagę konkurencyjną, która wspomaga reżyserowanie programów emitowanych na żywo - opisał nadawca, ogłaszając przetarg.

Do końca ub.r. TVP współpracowała w tym zakresie z Netią, wyniki ogladalności oparte na danych z jej dekoderów przedstawiała jako Model Oglądalności Rzeczywistej. Programy i stacje publicznego nadawcy zwykle osiągały tam wyższe wyniki niż w badaniu telemetrycznym Nielsena.

TVP z ofertami od Netii i Gemiusa

W drugiej połowie lutego Telewizja Polska ogłosiła już przetarg na dane z dekoderów o widowni. Dostała dwie oferty: od Gemiusa z ceną 2,94 mln zł i od Netii z 7,53 mln zł. Pierwsza została odrzucona, a druga mocno przekroczyła wyznaczony przez nadawcę budżet (2,95 mln zł). W tej sytuacji TVP zdecydowała się unieważnić postępowanie.

W 2021 r. przychody Telewizji Polskiej zwiększyły się o 7,2 proc. do 3,25 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 21,7 proc. do 3,12 mld zł zysk netto skurczył się ze 198,32 do 3,89 mln zł. Na koniec 2021 r. zatrudnienie w Telewizji Polskiej wynosiło 2 889 etatów, o 53 więcej niż rok wcześniej. Zasadnicze wynagrodzenie brutto zwiększyło się o 6,7 proc. do 10 491 zł.

W planie finansowym na 2022 r. Telewizja Polska zapisała wzrost przychodów do 3,42 mld zł, zwiększyć mają się zarówno wpływy z reklam i sponsoringu, jak i rekompensaty abonamentowej. W górę miały też pójść koszty energii i usług zewnętrznych, a ze sprzedaży obligacji skarbowych nadawca spodziewa się minimum 171 mln zł straty.

Dołącz do dyskusji: Netia i Gemius w przetargu TVP na dane z dekoderów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Trobek
Nie oglądam TVP....nie wierzę wszystko
odpowiedź