SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP 'zarobiła' na Igrzyskach ponad 33 mln złotych

Wpływy reklamowe wokół zakończonych w niedzielę Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Vancouver wyniosły 33,7 mln złotych. Transmisje w TVP oglądało średnio 1,49 mln osób.

Oglądalność Igrzyska na antenie TVP1 wyniosła 1,17 mln widzów, co przełożyło się na 26,64 proc. udziału w grupie 4+ oraz 24,25 proc. udziału w grupie 16-49. Dwójkę podczas relacji śledziło 2,92 mln osób(21,62 proc. udziału w 4+) - wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

Średnia widownia olimpiady w Eurosport ukształtowała się na poziomie 132 tys. osób (udział 1,99 proc. w grupie 4+), zaś w TVP Sport na poziomie 29 tys. widzów (0,42 proc. udziału).

 Grupa docelowaGrupa 4+Grupa 4+Age(16 - 49)
StacjaTytułAMRSHR %SHR %
TVP1IGRZYSKA117348426,64%24,25%
TVP2IGRZYSKA292193521,61%19,92%
Średnio TVP1, TVP 2 149079424,60%22,51%
TVP SportIGRZYSKA290520,42%0,55%
EurosportIGRZYSKA1323001,99%1,94%


Największą widownię w TVP zgromadził konkurs skoków narciarskich  z 20 lutego., który śledziło ponad 9,5 mln widzów (56,95 proc. udziału). Ten sam konkurs był też najpopularniejszy w Eurosporcie (733 tys. widzów i 4,26 proc. udziału). 

 WIRTUALNEMEDIA.PLStacjaDataPoczątekAMRSHR %
SKOKI NARCIARSKIETVP120-02-201021:46:58959838456,95%
SKOKI NARCIARSKIETVP120-02-201020:30:32890974550,66%
SKOKI NARCIARSKIETVP113-02-201019:56:51824048449,62%
BIEGI NARCIARSKIE KOBIETTVP227-02-201021:35:27727768345,69%
SKOKI NARCIARSKIETVP113-02-201018:45:39676713043,68%
LYZWIARSTWO SZYBKIE DRUZYNOWETVP227-02-201021:28:50659383640,79%
BIEGI NARCIARSKIE KOBIETTVP219-02-201021:57:27567617042,07%
SKOKI NARCIARSKIE KONKURS DRUZYNOWYTVP122-02-201018:59:06555367734,76%
SKOKI NARCIARSKIE KONKURS DRUZYNOWYTVP122-02-201020:17:47552454030,50%
BIEGI NARCIARSKIE KOBIETTVP227-02-201020:41:30540696333,34%
 
WIRTUALNEMEDIA.PLStacjaDataPoczątekAMRSHR %
SKI JUMPING/Eurosport20-02-201020:19:597332524,26%
SKI JUMPINGEurosport13-02-201018:39:066446904,04%
BIATHLONEurosport21-02-201021:58:575739704,55%
CROSS-COUNTRY SKIINGEurosport15-02-201018:55:204958543,15%
CROSS-COUNTRY SKIINGEurosport20-02-201022:32:244907104,27%
SKI JUMPINGEurosport19-02-201018:54:504902543,21%
SKI JUMPINGEurosport13-02-201017:25:054832193,78%
SKI JUMPINGEurosport22-02-201018:53:494800543,02%
CROSS-COUNTRY SKIINGEurosport22-02-201021:58:124487153,84%
CROSS-COUNTRY SKIINGEurosport19-02-201021:55:594475793,37%


Największy udział w reklamowych wpływach TVP przypadł Jedynce – stacja „zarobiła”  23,6 mln złotych (dane cennikowe, bez rabatów). 

StacjaProgramInvestment
TVP1ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE VANCOUVER 2010 -TRANSMISJA23646070
TVP2ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE VANCOUVER 2010 -TRANSMISJA9331135
TVP SportZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE VANCOUVER 2010 -TRANSMISJA730560


 

Dołącz do dyskusji: TVP 'zarobiła' na Igrzyskach ponad 33 mln złotych

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ADA
TVP TERAZ KUPI SOBIE: buty, majtki,taczki na wywóz dyrektorów,Lisa, prezesa i po lizaku....
odpowiedź
User
ANT
no to teraz darmozjady z tvp dostaną sowite apanaże
odpowiedź
User
maxxxfan
Gdyby nie to, że Eurosport jest dostępny dla ograniczonej liczby telewidzów to oglądalność TVP wyglądałaby inaczej. Jeśli wszyscy mieliby te dwa programy do wyboru Eurosport z pewnością miałby wyższą oglądalność od TVP. Przede wszystkim w Eurosporcie było więcej transmisji, wybierano na ogół ciekawsze z dyscyplin które odbywały się równolegle, nie mówiąc już o komentatorach lepiej zorientowanych w danych dyscyplinach, nie wrzeszczących i potrafiących oddać emocje podczas zawodów
odpowiedź