SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Twój Styl” 83 proc. więcej z reklam, mocno w dół „Wprost” i „Newsweek” (TOP 10)

W październiku br. cennikowe wydatki na reklamy w magazynach były o 9,8 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wzrost wpływów o ponad 80 proc. osiągnął „Twój Styl”, za to kilkunastoprocentowe spadki zanotowały „Wprost”, „Newsweek” i „Gala”.

„Twój Styl” 83 proc. więcej z reklam, mocno w dół „Wprost” i „Newsweek” (TOP 10)

Cennikowe wydatki reklamowe w magazynach wyniosły w październiku br. 298,67 mln zł, o 26,6 mln zł więcej niż rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 9,78 mln zł - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Przy czym faktycznie te wydatki mogły być niższe niż przed rokiem. O ile bowiem w I połowie br. cennikowe nakłady reklamowe w magazynach zmalały w skali roku zaledwie o 0,15 proc. (zobacz szczegóły), a w III kwartale br. nawet wzrosły o 13,8 proc., o tyle rzeczywista wartość reklamy w czasopismach - według szacunków Starlinka - w trzech kwartałach br. wyniosła zaledwie 371,6 mln zł, o 13,8 proc. mniej niż rok wcześniej (więcej na ten temat).

>>> „Tele Tydzień” liderem sprzedaży tygodników po trzech kwartałach 2013 (TOP 66)

W październiku br. zdecydowanie największe cennikowe wpływy z reklam wśród magazynów osiągnął „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Jego przychody wzrosły w skali roku aż o 11,85 mln zł (to o 83,1 proc. w górę), osiągając wartość 26,12 mln zł - prawie dwa razy więcej niż wpływy kolejnych w zestawieniu „Newsweeka” i „Wprost”.

Z kolei „Claudia” (G+J Polska) cennikowo zarobiła z reklam o 1,32 mln zł więcej niż przed rokiem (wzrost o 19,9 proc.). Natomiast przychody ukazującej się od listopada ub.r. „Grazii” (Wydawnictwo Bauer) wyniosły 10,76 mln zł.

>>> „Party” nadal liderem sprzedaży dwutygodników, „Naj” ostro w dół (TOP 23)

Pozostałe tytuły z czołowej dziesiątki zanotowały spadki cennikowych wpływów reklamowych. Najwięcej straciły tygodniki opinii: „Wprost” (AWR Wprost) zarobił o 3,5 mln zł mniej niż rok wcześniej (spadek o 20,7 proc.), a „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - o 2,73 mln zł mniej (to 16,9 proc. w dół). Natomiast przychody „Polityki” zmalały w skali roku o 273 tys. zł (to 3,1 proc. w dół).

„Gala” (G+J Polska) cennikowo zarobiła na reklamach 1,02 mln zł mniej niż rok wcześniej (12,1 proc. w dół), a „Party” (Edipresse Polska) - o 427 tys. zł mniej (5,8 proc. w dół). Minimalne spadki wpływów reklamowych zanotowały też „Viva!” (Edipresse Polska) - o 353 tys. zł, czyli 3,7 proc., oraz „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - o 52 tys. zł, czyli 0,6 proc.

>>> „Dobre Rady” najchętniej kupowanym miesięcznikiem w Polsce (TOP 111)

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

X.2013

X.2012

Twój Styl

26 117 254 zł

14 266 200 zł

Newsweek Polska

13 427 769 zł

16 160 815 zł

Wprost

13 380 566 zł

16 879 751 zł

Grazia

10 759 630 zł

-

Viva!

9 228 836 zł

9 582 361 zł

Tele Tydzień

9 213 305 zł

9 265 198 zł

Polityka

8 500 950 zł

8 774 066 zł

Claudia

7 941 076 zł

6 623 306 zł

Gala

7 371 210 zł

8 389 509 zł

Party

6 923 383 zł

7 350 735 zł

monitorowane tytuły razem

298 668 605 zł

272 078 953 zł

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” 83 proc. więcej z reklam, mocno w dół „Wprost” i „Newsweek” (TOP 10)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Czytelnik
W "Polityce" i "Forum" coraz mniej reklam, od lat nie ma reklamy na 3 stronie okładki, nie wydaje się, by na dłuższą metę mogli się utrzymać. Dobra sprzedaż niewiele tu pomoże.
10 9
odpowiedź
User
Kazik
Od jakiegoś czasu mam wrażenie, że babski Twój Styl stoi klasę wyżej od Newsweeka i Wprosta, które tyle mają wspólnego z prestiżem, co Korwin-Mikke z Kazią Szczuką.
I czy się mylę, że Newsweek Wróblewskiego, Koboski i Maziarskiego był na czele tej statystki?
11 9
odpowiedź
User
Romcio
Różne poziomy rabatów i zmiany w cennikach powodują, że to zestawienie nie ma żadnej wartości poznawczej.
9 8
odpowiedź