SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Twój Styl” i „Claudia” coraz więcej z reklam, ostro w dół „Newsweek” i „Wprost” (TOP 10)

W maju br. magazyny cennikowo zarobiły z reklam minimalnie mniej niż rok wcześniej. Bardzo duże wzrosty przychodów reklamowych zanotowały „Twój Styl”, „Claudia”, „Party” i „Viva!”, a znaczące spadki - „Newsweek Polska” i „Wprost”.

<!-- 0.5092s -->

Z danych Kantar Media przygotowany dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe przychody reklamowe magazynów (bez autopromocji) w maju br. wyniosły 262,15 mln zł, czyli o 0,8 proc. mniej niż rok wcześniej. To kolejny miesiąc, w którym cennikowa wartość reklamy w magazynach pozostaje na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego - w kwietniu br. wpływy zmalały w skali roku o 0,6 proc. (zobacz szczegóły), a w całym I kwartale br. - o 2,2 proc. (więcej na ten temat).

Największe wzrosty cennikowych przychodów reklamowych osiągnęły w maju „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) i „Claudia” (G+J Polska). Pierwsze pismo zarobiło o 46,8 proc., a drugie o 49,2 proc. więcej niż przed rokiem.

Z kolei wpływy reklamowe „Vivy!” urosły w skali roku o 26,6 proc., a „Party” (oba magazyny wydaje Edipresse Polska) - o 30 proc. „Tele Tydzień” zarobił o 16,4 proc., a „Świat kobiety” (oba pisma należą do Wydawnictwa Bauer) - o 16,3 proc. więcej niż w maju ub.r.

>>> „Tele Tydzień” liderem tygodników w Polsce (Top 68)

Za to duże spadki przychodów z reklam zanotowały czołowe tygodniki opinii: „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) i „Wprost” (PMPG). Pierwszy zarobił o 35,6 proc., a drugi o 38 proc. mniej niż przed rokiem. Natomiast „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) w ogóle wypadła z czołowej dziesiątki zestawienia.

Jak szacuje Starlink, w I kwartale br. magazyny rzeczywiście zarobiły z reklam120,3 mln zł, o 16,3 proc. mniej niż rok wcześniej (przeczytaj szczegóły). Natomiast ZenithOptimedia Group prognozuje, że w całym br. wydatki reklamowe w czasopismach zmaleją o 21 proc. (więcej na ten temat).

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

V.2013

V.2012

Twój Styl

15 021 276 zł

10 234 778 zł

Viva!

10 301 075 zł

8 138 024 zł

Newsweek Polska

9 998 731 zł

15 534 652 zł

Tele Tydzień

9 564 057 zł

8 212 595 zł

Party

7 973 920 zł

6 134 154 zł

Wprost

7 712 750 zł

12 434 593 zł

Claudia

7 532 062 zł

5 048 185 zł

Flesz

6 242 418 zł

4 565 600 zł

Grazia

5 998 781 zł

-

Świat Kobiety

5 876 087 zł

5 054 116 zł

monitorowane tytuły razem

262 150 081 zł

264 254 810 zł

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” i „Claudia” coraz więcej z reklam, ostro w dół „Newsweek” i „Wprost” (TOP 10)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jarek
ciekawe za ile sprzedaje Lis swoje reklamy skoro co druga , no może co trzecia strona w Newsweeku to reklama ?
18 10
odpowiedź
User
Kris
Newsweek z red naczelnym robi wszytsko, żeby razem z TVN być tubą PO. Lis doprowadził to czasopismo do tabloidyzacji. To straszne. Tabloid jeszcze partyjny.
18 10
odpowiedź
User
Ania
Twój Styl z jednego numeru wyciąga 15 mln za reklamy?! A od dziennikarzy chcą by pracowali za stawki kasjerek z Tesco!
11 10
odpowiedź
User
jesiotr
Kasjerki z Tesco wykonują bardziej pożyteczną pracę, więc to raczej one powinny narzekać.
14 8
odpowiedź