SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Twój Styl” liderem czytelnictwa miesięczników. „Skarb” Rossmanna na drugim miejscu

„Twój Styl”, „Skarb” i „Claudia” to najchętniej czytane miesięczniki w Polsce w okresie od czerwca do listopada ub.r. Natomiast na czele dwumiesięczników znalazł się „Komputer Świat Twój Niezbędnik” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez Wirtualnemedia.pl.

Article

Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od czerwca do listopada 2014 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 8,87 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 11,65 proc.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugie miejsce zajął „Skarb” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był dwudziesty trzeci. W analizowanym okresie czytany był on przez 6,42 proc. respondentów (wzrost o 3,33 pkt. proc.).  Bezpłatny "Skarb" dystrybuowany jest głównie w drogeriach Rossmann, ale od końca 2013 roku jego egzemplarze są też dostępne w sieciach Ruchu i Kolportera.

Na ostatniej pozycji podium w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 6,37 proc. W skali roku pismo zanotowało spadek o 2,83 pkt. proc. W okresie od czerwca do listopada 2013 roku tytuł ten był drugi.

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazło się pięć miesięczników poradnikowych dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, ogrodniczym, budowlanym, wnętrzarskim i popularnonaukowym.

Miesięczniki 15-75

czerwiec 2014 : listopad 2014

czerwiec 2013 : listopad 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

8,87%

11,65%

Skarb

6,42%

3,09%

Claudia

6,37%

9,20%

Mój Piękny Ogród

5,49%

6,20%

Kobieta i Życie

5,48%

6,48%

Murator

5,42%

6,78%

Cztery Kąty

5,39%

7,72%

Focus

5,11%

7,08%

Poradnik Domowy

4,79%

6,96%

Świat Kobiety

4,73%

6,06%

Przyślij Przepis!

4,73%

6,26%

Dobre Rady

4,51%

6,40%

Przepisy Czytelników

4,49%

6,04%

Komputer Świat

4,21%

5,54%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

3,96%

5,12%

National Geographic

3,83%

5,26%

Świat Wiedzy

3,77%

5,05%

Olivia

3,70%

5,29%

Avanti

3,50%

5,13%

Glamour

3,21%

4,82%

Działkowiec

3,20%

3,79%

Świat Zdrowia

2,78%

3,59%

Pani

2,73%

3,57%

Wysokie Obcasy Extra

2,35%

-

CD Action

2,31%

2,89%

Moje Mieszkanie

2,16%

2,96%

Dom & Wnętrze

2,15%

2,76%

CKM

2,11%

2,56%

Mamo To Ja

2,04%

2,92%

PC Format

2,02%

2,21%

Focus Historia

2,00%

2,56%

Joy

1,81%

2,52%

Elle

1,80%

2,45%

Uroda

1,79%

2,25%

Ładny Dom

1,74%

1,97%

Cosmopolitan

1,74%

2,68%

Zwierciadło

1,70%

2,02%

Moda na Zdrowie

1,67%

1,94%

Przepis na Zdrowie

1,67%

2,40%

M jak mieszkanie

1,65%

2,42%

Mam Ogród

1,62%

-

Auto Świat Poradnik

1,62%

2,15%

TopGear

1,59%

2,34%

Moje Gotowanie

1,59%

2,71%

Świat Motocykli

1,53%

1,91%

Auto Motor i Sport

1,53%

2,60%

Zdrowie

1,48%

1,76%

Men's Health

1,43%

1,70%

Playboy

1,34%

1,90%

Dobre Wnętrze

1,26%

1,83%

Przepis na Ogród

1,25%

1,50%

Auto Świat 4x4

1,24%

-

Logo

1,11%

1,49%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

1,11%

1,50%

Kuchnia

1,06%

1,74%

Twoje Dziecko

1,04%

1,33%

Gotuj Krok po Kroku

1,04%

1,55%

Burda

0,96%

1,26%

Dziecko

0,95%

1,46%

Forbes

0,94%

1,29%

National. Geographic. Traveler

0,93%

1,61%

Chip

0,87%

1,11%

Cała Ty

0,80%

-

Bravo Girl

0,75%

1,03%

Twój Maluszek

0,75%

0,97%

M jak Mama

0,71%

0,90%

InStyle

0,70%

1,18%

Wróżka

0,69%

1,15%

Podróże

0,57%

0,81%

Shape

0,53%

0,82%

Weranda

0,51%

0,67%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,46%

0,86%

Harper's Bazaar

0,42%

0,72%

Voyage

0,42%

0,71%

Hot Moda

0,41%

0,73%

Sukces

0,41%

0,51%

Żagle

0,41%

0,43%

Fun Club

0,30%

0,42%

Architektura-Murator

0,29%

0,65%

Twist

0,27%

0,60%

Weranda Country

0,15%

-


PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W tej grupie wiekowej trzy czołowe miesięczniki miały większy wskaźnik czytelnictwa, niż wśród osób w wieku 15-75 lat.

Miesięczniki 16-59

czerwiec 2014 : listopad 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

9,54%

Skarb

7,25%

Claudia

6,84%

Murator

5,84%

Focus

5,82%

Cztery Kąty

5,69%

Mój Piękny Ogród

5,17%

Świat Kobiety

5,04%

Przyślij Przepis!

4,93%

Kobieta i Życie

4,86%

Komputer Świat

4,74%

Poradnik Domowy

4,60%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

4,49%

Przepisy Czytelników

4,45%

Dobre Rady

4,31%

National Geographic

4,21%

Świat Wiedzy

4,13%

Olivia

4,05%

Avanti

4,02%

Glamour

3,72%

Pani

2,95%

CD Action

2,62%

CKM

2,52%

Mamo To Ja

2,47%

Działkowiec

2,46%

Wysokie Obcasy Extra

2,43%

Moje Mieszkanie

2,35%

PC Format

2,33%

Świat Zdrowia

2,32%

Dom & Wnętrze

2,24%

Joy

2,16%

Focus Historia

2,11%

Cosmopolitan

2,05%

Elle

2,01%

Uroda

1,98%

M jak mieszkanie

1,89%

Ładny Dom

1,84%

TopGear

1,84%

Auto Świat Poradnik

1,78%

Świat Motocykli

1,78%

Auto Motor i Sport

1,77%

Men's Health

1,70%

Zwierciadło

1,68%

Playboy

1,62%

Moda na Zdrowie

1,61%

Moje Gotowanie

1,58%

Mam Ogród

1,45%

Przepis na Zdrowie

1,42%

Auto Świat 4x4

1,42%

Dobre Wnętrze

1,38%

Logo

1,38%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

1,32%

Zdrowie

1,25%

Twoje Dziecko

1,18%

Dziecko

1,15%

Przepis na Ogród

1,11%

Gotuj Krok po Kroku

1,07%

Forbes

1,06%

National. Geographic. Traveler

1,06%

Burda

1,02%

Kuchnia

0,98%

Chip

0,95%

Twój Maluszek

0,89%

M jak Mama

0,89%

InStyle

0,81%

Cała Ty

0,79%

Bravo Girl

0,77%

Shape

0,64%

Wróżka

0,62%

Podróże

0,54%

Weranda

0,52%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,50%

Harper's Bazaar

0,48%

Hot Moda

0,47%

Voyage

0,43%

Żagle

0,43%

Sukces

0,41%

Architektura-Murator

0,32%

Fun Club

0,28%

Twist

0,26%

Weranda Country

0,14%


Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem był „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od czerwca do listopada ub.r. jego czytanie zadeklarowało 1,52 proc. pytanych, po spadku o 0,78 pkt. proc.

Dwumiesięczniki 15-75

czerwiec 2014 : listopad 2014

czerwiec 2013 : listopad 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Komputer Świat Twój Niezbędnik

1,52%

2,30%

Auto Świat 4x4

1,14%

1,99%

Sól i Pieprz

0,79%

0,86%

Women's Health

0,63%

-

Weranda Country

0,31%

0,38%

Elle Decoration

0,29%

0,62%


Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej wszystkie dwumiesięczniki miały lepsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75.

Dwumiesięczniki 16-59

czerwiec 2014 : listopad 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Komputer Świat Twój Niezbędnik

1,73%

Auto Świat 4x4

1,37%

Sól i Pieprz

0,81%

Women's Health

0,75%

Weranda Country

0,35%

Elle Decoration

0,33%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca 2013 do listopada 2013 roku na losowej próbie 20 996 przypadków oraz od czerwca 2014 do listopada 2014 roku na losowej próbie 19 223 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 15 342 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania.
Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od czerwca do sierpnia 2014 roku nie był badany miesięcznik „Weranda Country”, od października do listopada 2014 roku - miesięcznik „Auto Świat 4x4”, w listopadzie 2014 roku - miesięcznik „Uroda”, od czerwca do września 2014 roku - dwumiesięcznik „Auto Świat 4x4” i od września do listopada 2014 roku - dwumiesięcznik „Weranda Country”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” liderem czytelnictwa miesięczników. „Skarb” Rossmanna na drugim miejscu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl