SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Twój Styl” najchętniej czytanym miesięcznikiem, a „Wysokie Obcasy Extra” - dwumiesięcznikiem

W okresie od września 2013 roku do lutego 2014 roku liderem czytelnictwa wśród miesięczników był „Twój Styl”, zaś wśród dwumiesięczników - magazyn „Wysokie Obcasy Extra” - pokazuje badanie PBC opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Shutterstock.com Article

Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od września 2013 roku do lutego 2014 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 11,79 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 10,64 proc.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 9,52 proc. W skali roku pismo zanotowało wzrost o 1,02 pkt. proc.

W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,86 proc. respondentów (wzrost o 0,18 pkt. proc.).

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań, dwa tytuły kulinarne oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, budowlanym i popularnonaukowym.

>>> Najchętniej czytane tygodniki i dwutygodniki w Polsce (raport)

Miesięczniki

wrzesień 2013 : luty 2014

wrzesień 2012 : luty 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

11,79%

10,64%

Claudia

9,52%

8,50%

Cztery Kąty

7,86%

7,68%

Murator

7,14%

7,21%

Poradnik Domowy

7,13%

7,01%

Focus

7,11%

7,32%

Kobieta i Życie

6,80%

6,70%

Przepisy Czytelników

6,65%

5,37%

Przyślij Przepis!

6,65%

5,81%

Dobre Rady

6,49%

6,03%

Mój Piękny Ogród

6,24%

5,09%

Świat Kobiety

6,19%

5,59%

Komputer Świat

5,59%

5,26%

Avanti

5,31%

4,76%

Olivia

5,24%

5,41%

National Geographic

5,23%

4,93%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

5,08%

4,42%

Świat Wiedzy

5,07%

4,22%

Glamour

4,69%

3,82%

Skarb

4,37%

-

Działkowiec

3,98%

3,61%

Świat Zdrowia

3,61%

3,27%

Pani

3,53%

3,68%

Moje Mieszkanie

3,26%

2,42%

Mamo To Ja

3,05%

3,52%

Dom & Wnętrze

2,99%

2,49%

CD Action

2,97%

2,90%

Cosmopolitan

2,83%

2,57%

CKM

2,78%

2,86%

Joy

2,77%

2,64%

Moje Gotowanie

2,60%

2,12%

Focus Historia

2,53%

2,14%

Przepis na Zdrowie

2,49%

1,70%

M jak mieszkanie

2,47%

1,83%

Elle

2,47%

2,22%

Auto Motor i Sport

2,40%

1,98%

Uroda

2,36%

1,87%

TopGear

2,32%

1,74%

Auto Świat Poradnik

2,30%

1,71%

Zwierciadło

2,27%

2,49%

PC Format

2,19%

2,29%

Moda na Zdrowie

2,19%

2,03%

Ładny Dom

2,15%

1,52%

Playboy

2,11%

2,07%

Świat Motocykli

1,93%

1,59%

Dobre Wnętrze

1,93%

1,87%

Zdrowie

1,93%

1,64%

Men's Health

1,92%

1,68%

Gotuj Krok po Kroku

1,90%

1,04%

National. Geographic. Traveler

1,71%

1,61%

Kuchnia

1,69%

1,45%

PC World

1,68%

1,64%

Logo

1,68%

1,62%

Przepis na Ogród

1,66%

1,19%

Twoje Dziecko

1,55%

1,70%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

1,49%

1,54%

Dziecko

1,46%

1,74%

Burda

1,43%

1,14%

Forbes

1,38%

1,17%

Wróżka

1,18%

1,35%

InStyle

1,18%

1,10%

Chip

1,14%

1,32%

Cała Ty

1,09%

-

Bravo Girl

1,07%

1,05%

Vita

1,06%

1,02%

Twój Maluszek

0,98%

1,23%

Hot Moda (do 08.2013: Hot Moda & Shopping)

0,91%

0,58%

Podróże

0,88%

0,70%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,88%

-

Shape

0,88%

0,67%

M jak Mama

0,83%

0,94%

Weranda

0,83%

0,67%

Architektura-Murator

0,69%

0,55%

Harper's Bazaar

0,68%

-

Voyage

0,65%

0,56%

Sukces

0,64%

0,65%

Twist

0,55%

0,82%

Fun Club

0,48%

0,42%

Żagle

0,43%

0,47%


Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem zostały „Wysokie Obcasy Extra” (Agora). W okresie od września 2013 roku do lutego 2014 roku ich czytanie zadeklarowało 3,50 proc. pytanych. Rok wcześniej tytuł ten nie był badany przez PBC.

Dwumiesięczniki

wrzesień 2013 : luty 2014

wrzesień 2012 : luty 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Wysokie Obcasy Extra

3,50%

-

Komputer Świat Twój Niezbędnik

2,28%

2,07%

Auto Świat 4x4

1,86%

1,32%

Sól i Pieprz

0,88%

0,78%

Women's Health

0,69%

-

Elle Decoration

0,53%

0,63%

Weranda Country

0,38%

0,35%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od września 2012 roku do lutego 2013 roku na losowej próbie 23 112 przypadków i w okresie od września 2013 roku do lutego 2014 roku na losowej próbie 21 515 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W okresie od września do grudnia 2013 roku nie był badany miesięcznik: „Cała Ty”, a w okresie od stycznia do lutego 2014 roku - „PC World” i „Vita”, a we wrześniu 2013 roku - dwumiesięcznik „Wysokie Obcasy Extra”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” najchętniej czytanym miesięcznikiem, a „Wysokie Obcasy Extra” - dwumiesięcznikiem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl