SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tydzień w reklamie tv: więcej na leki, Polsat w dół, TVN w górę

W minionym tygodniu cennikowo na reklamę telewizyjną w Polsce wydano 261 mln zł. Dużo więcej niż tydzień wcześniej przeznaczono na reklamy leków.

Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w zeszłym tygodniu cennikowo przeznaczono na reklamy w telewizji o 7 mln zł więcej niż we wcześniejszym tygodniu (zobacz dokładne dane z tego okresu). To kolejny tydzień z rzędu, w którym wydatki na reklamę telewizyjną wyraźnie się zwiększyły.

Wartość reklam produktów zdrowotnych i leków zwiększyła się w skali tygodnia o 9 mln zł, a reklam żywności - o 3 mln zł. Za to na spoty produktów i usług telekomunikacyjnych wydano 3 mln zł mniej, a na spoty marek z sektora rozrywki i kultury - 2 mln zł mniej..

Tydzień w reklamie telewizyjnej (13 - 19 lutego 2012)
sektorcennikowe wydatkiudział proc.
Produkty zdrowotne, leki61 095 904,80 zł23,4
Żywność60 660 264,15 zł23,23
Telekomunikacja27 698 263,70 zł10,61
Środki osobistej pielęgnacji ciała22 965 735,40 zł8,79
Rozrywka, kultura19 020 565,90 zł7,28
Finanse17 298 957,40 zł6,62
Sprzedaż15 422 858,10 zł5,91
Motoryzacja, transport10 836 953,00 zł4,15
Domowe środki czystości6 381 175,10 zł2,44
Wyposażenie domu i biura5 819 435,00 zł2,23
Produkty dla dzieci5 309 126,50 zł2,03
Usługi3 154 774,20 zł1,21
Produkty dla zwierząt1 655 927,80 zł0,63
Marketing1 573 955,20 zł0,6
Odzież, obuwie1 041 313,00 zł0,4
Rolnictwo, ogrodnictwo594 370,00 zł0,23
Inne563 952,50 zł0,22
Budownictwo41 125,00 zł0,02
Razem:261 135 556,75 zł


Polsat cennikowo zarobił z reklam 0,8 mln zł mniej niż tydzień wcześniej, za to TVN milion złotych więcej. Nieznaczne wzrosty wpływów reklamowych osiągnęły też TVP 1 i TVP 2. 

Tydzień w reklamie telewizyjnej (13 - 19 lutego 2012)
stacjacennikowe wpływyudział proc.
Polsat43 499 030,00 zł16,66
TVN38 872 085,00 zł14,89
TVP126 443 865,00 zł10,13
TVP219 294 185,00 zł7,39
AXN7 311 455,00 zł2,80
Discovery6 665 030,00 zł2,55
VIVA Polska6 083 455,00 zł2,33
TV45 056 482,50 zł1,94
TVN244 860 109,50 zł1,86
TLC4 842 620,00 zł1,85
Polo TV4 842 520,00 zł1,85
Disney Channel4 602 400,00 zł1,76
TV PULS3 901 940,00 zł1,49
National Geographic3 524 785,00 zł1,35
TVN73 523 320,00 zł1,35
Comedy Central3 297 710,00 zł1,26
Discovery Science3 265 065,00 zł1,25
Discovery World3 136 430,00 zł1,20
MTV Polska2 994 770,00 zł1,15
Disney XD2 877 615,00 zł1,10


 

Dołącz do dyskusji: Tydzień w reklamie tv: więcej na leki, Polsat w dół, TVN w górę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl