Tygodnik „Nie” w mniejszym dołku. Obciął koszty

Spółka Urma wydająca tygodnik „Nie” w 2024 roku przy nieznacznym spadku przychodów ograniczyła stratę netto o trzy czwarte, ponieważ jej koszty operacyjne zmalały o 21 proc.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Tygodnik „Nie” w mniejszym dołku. Obciął koszty
fot. screen Fb

Urma wypracowała w 2024 roku 3,32 mln zł przychodów, o 4,5 proc. mniej niż rok wcześniej (3,48 mln). Wpływy firmy prawie w całości generuje sprzedaż tygodnika „Nie”: w ub.r. przyniosła 3,31 mln zł, podczas gdy w 2023 r. było to 3,45 mln. Przychody z ogłoszeń są zaś nieznaczne, rok do roku zmalały z 24,1 do 12 tys. zł.

Sprzedaż tygodnika „Nie” od kilku lat nie jest już audytowana przez Polskie Badania Czytelnictwa. Urma ostatni raz wyniki sprzedażowe pisma podała w sprawozdaniu za 2021 roku: rozeszło się wtedy 1,11 mln egzemplarzy, do daje średnio ponad 21 tys. na każdy numer.

Dwa lata temu spółka wyliczyła, że najwięcej egzemplarzy „Nie” dystrybuowały Ruch i Kolporter, ponadto tygodnik jest sprzedawany przez Garmond Press, Lagardere, należącą do Empiku spółkę Pol-Perfect i Polska Press, a także trafia do USA i Kanady (wpływy firm z zagranicy zwiększyły się z 35,9 do 41,6 tys. zł).

grafika

Wydawca „Nie” ograniczył wydatki operacyjne o 20,8 proc. do 3,69 mln zł. Wydatki na wynagrodzenia zmalały z 1,98 do 1,77 mln zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze – z 221,3 do 130,9 tys., a na usługi obce – z 1,96 do 1,58 mln. Spółka zatrudniała w ub.r. 11 pracowników etatowych, tyle samo co rok wcześniej.

Jej pozostałe przychody operacyjne skurczyły się ze 145,2 do 0,3 tys. zł, zaś te z odsetek wzrosły z 44,7 do 66,1 tys. Na koniec ub.r. firma miała na rachunkach bankowych 1,57 mln zł, wobec 1,87 mln rok wcześniej.

Strata operacyjna zmniejszyła się z 1,18 mln do 368,4 tys. zł, a strata netto – z 1,14 mln do 307,9 tys.

Seria strat tygodnika „Nie”

Wydawca tygodnika „Nie” notuje ujemną rentowność od wielu lat. W 2022 roku jego strata netto wyniosła 675 tys. zł, rok wcześniej – 619,2 tys., w 2022 roku – 584,4 tys., a w 2019 roku – 945,3 tys.

Po tym jak w październiku 2022 roku zmarł założyciel i wieloletni naczelny „Nie” Jerzy Urban, a dokładnie rok później jego żona Małgorzata Daniszewska, właścicielką Urmy została córka Daniszewskiej Marta Miecińska.

Zeszłoroczna strata spowodowała, że kapitały własne firmy zmalały z 4,86 do 4,55 mln zł. Poduszkę kapitałową mocno uszczupliły już wcześniejsze straty – na koniec 2019 roku kapitały własne wynosiły 7,86 mln zł.

Jak niedawno informowaliśmy, tygodnik „Nie” nadal nie uruchomił w internecie oferty subskrypcyjnej, która miała ruszyć z początkiem kwietnia br. Naczelna pisma Agnieszka Wołk-Łaniewska tłumaczyła nam, że przyczyny opóźnień leżą po stronie podwykonawcy.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu