„Tygodnik Powszechny” mocno pod kreską. Kosztowne inwestycje w technologie

Spółka wydająca „Tygodnik Powszechny” w 2024 zanotowała spadek przychodów o ponad 4 proc., a przy wzroście kosztów operacyjnych o prawie 9 proc. jej strata netto sięgnęła 1,5 mln zł, niema sześć razy więcej niż rok wcześniej

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
„Tygodnik Powszechny” mocno pod kreską. Kosztowne inwestycje w technologie

Firma Tygodnik Powszechny w 2024 roku wypracowała 10,51 mln zł przychodów sprzedażowych, o 4,4 proc. mniej niż przed rokiem (11 mln). W sprawozdaniu nie podano, ile wyniosły wpływy ze sprzedaży „Tygodnika Powszechnego” i jego wydań specjalnych, ile z subskrypcji cyfrowej w serwisie pisma, a ile z reklam.

Z kolei pozostałe przychody operacyjne firmy (głównie z dotacji) podskoczyły ze 116,7 do 347,5 tys. zł.

Więcej na pracowników, mniej na druk

Koszty operacyjne wydawcy „TP” wzrosły zaś o 8,9 proc. do 12,23 mln zł. Wydatki na usługi obce poszły w górę z 4,6 do 5,02 mln zł, na wynagrodzenia – z 3,96 do 4,56 mln, a na ubezpieczenia i świadczenia pracownicze – z 464,9 do 544,2 tys. zł.

W ub.r. liczba etatowych pracowników spółki zwiększyła się z 26 do 27, w przypadku stałych współpracowników nastąpił spadek z 15 do 12, zaś grupa autorów zewnętrznych powiększyła się z 250 do 258.

W sprawozdaniu firma podkreśliła, że „znacznie zwiększyła nakłady na rozwój technologiczny, co wprawdzie pogorszyło wyniki finansowe w roku 2024, ale też stworzyło możliwości dla radykalnego zwiększenia w latach następnych przychodów ze sprzedaży treści poprzez oferowane z coraz lepszym dostosowaniem do oczekiwań rynku subskrypcje cyfrowe”.

Z kolei koszty zużycia materiałów i energii zmalały z 1,31 do 1,12 mln zł. W raporcie zaznaczono, że firma negocjowała z drukarniami obniżenie wydatków na papier i druk.

W konsekwencji strata operacyjna spółki pogłębiła się z 233,5 tys. do 1,51 mln zł, a strata netto – z 257,6 tys. do 1,53 mln zł.

Inwestor wyłożył milion

Pod koniec 2024 roku fundusz Vesper Investment, należący do Grzegorza Błażewicza, krakowskiego przedsiębiorcy i byłego prezesa portalu Interia.pl, kupił 38 proc. udziałów Tygodnika Powszechnego. Dokapitalizował firmę kwotą 1 mln zł, w efekcie mimo zeszłorocznej straty jej kapitały własne wzrosły z 1,21 do 1,68 mln.

– Przystąpienie w grudniu 2024 r. do Spółki nowego wspólnika i jej zasilenie kapitałowe, wiąże się również dodatkowo z wniesieniem przez nowego wspólnika kapitału wiedzy i doświadczenia w zakresie marketingu internetowego, nowoczesnych rozwiązań technologicznych i menadżerskich oraz strategii komunikacji multimedialnej. Pozwoli to Spółce na podwyższenie tempa jej transformacji cyfrowej, zwiększenie potencjału przychodowego i sprostanie rosnącemu zapotrzebowaniu czytelników na dziennikarstwo wysokiej jakości dostarczane czytelnikom najnowocześniejszymi kanałami rozpowszechniania – zapowiedziano w sprawozdaniu.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Kolektyw DRE$$CODE nowym partnerem SFD. Producent suplementów stawia na influencerów

Kolektyw DRE$$CODE nowym partnerem SFD. Producent suplementów stawia na influencerów