SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Tylko muzyka 11” straciła 280 tys. widzów. Polsat przegrał z TVN i TVP1

11. edycję „Tylko muzyki” oglądało średnio 2 mln osób, o 280 tys. mniej niż śledziło 9. serię show emitowaną rok temu. Polsat w czasie nadawania programu zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 28,96 mln zł.

Article

Jedenastą serię programu „Tylko muzyka. Must be the music” oglądać można było w Polsacie w niedziele o godz. 20.05, w okresie od 6 marca do 8 maja br. Wszystkie 10 premierowych odcinków talent-show śledziło średnio 2 mln osób. Przełożyło się to na 12,66 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów oraz 12,60 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najwięcej widzów zgromadził odcinek programu z 10 kwietnia br. Obejrzało go średnio 2,24 mln osób.

Trzy topowe odcinki

Data

Start

Koniec

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

10-04-2016

20:05:27

22:05:16

2 237 168

13,47%

17-04-2016

20:05:09

22:04:27

2 213 100

13,96%

13-03-2016

20:05:40

22:03:58

2 157 289

12,98%

Dla porównania, nadawana rok temu dziewiąta edycja „Tylko muzyki” gromadziła średnio 2,28 mln widzów, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 14,15 proc. i 14,48 proc. Oznacza, że program stracił 280 tys. oglądających.

Polsat w czasie emisji muzycznego formatu zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym czasie była TVP1, pokazująca wówczas kroniki sportowe, „Pogodę”, serial „Bodo” i filmy fabularne, co dało jej 14,38 proc. udziału. Drugie miejsce zajął TVN („MasterChef Junior” i filmy; 14,13 proc.), a słabiej od Polsatu wypadła TVP2 (pasmo filmowe; 6,42 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej liderem również był TVN. W tym ujęciu drugą lokatę zajął Polsat, a dalej uplasowały się: Jedynka i Dwójka.

Oglądalność „Tylko muzyki 11” na tle konkurencji

Stacja

Wszyscy 4+

Wszyscy 16-49

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVN

2 274 935

14,38%

1 195 569

18,62%

TVP1

2 235 187

14,13%

568 836

8,86%

Polsat - Tylko muzyka 11

2 003 246

12,66%

809 233

12,60%

TVP2

1 014 937

6,42%

458 378

7,14%

Wpływy reklamowe Polsatu wokół emisji talent-show wyniosły 28,96 mln zł. Dla porównania, dziewiąta edycja zarobiła z reklam 26,54 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Zwycięzcą 11. edycji „Tylko muzyki” została Olga Garstka. Dodajmy, że we właśnie zakończonej serii talent-show po raz pierwszy w historii nie było półfinałowych odcinków na żywo. Zamiast nich widzowie obejrzeli dwa kolejne odcinki z zapisem castingów, a najlepsi uczestnicy programu zmierzyli się ze sobą dopiero w finale.

Polsat nie podjął jeszcze decyzji w sprawie kontynuacji muzycznego show, jednak już wiadomo, że stacja jesienią br. pokaże szóstą serię kulinarnego programu „Hell’s Kitchen”, do którego w kwietniu br. odbyły się castingi (dowiedz się więcej).

W kwietniu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,79 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Tylko muzyka 11” straciła 280 tys. widzów. Polsat przegrał z TVN i TVP1

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Piotr br
Oglądalność wciąż jest niezła.Jesienią w tym paśmie będzie spora konkurencja -,,Ranczo",,Rolnik szuka żony",,,Masterchef" wiec wprowadzenie nowego programu byloby ryzykowne zwłaszcza że ostatnie nowe formaty okazały się klapami-,,Superdzieciak",Celebrity splash", ,,Suprise suprise". A ,,MBTM" to pewniak z wierną widownią w granicach 2 mln widzów.Mam nadzieję że będzie nowa edycja.
22 18
odpowiedź
User
julka
jak patrzę na komercyjną TVP1 to śmiech na sali. hit ramówki przyciągnął 500 tysięcy widzów. albo i jeszcze mniej skoro tutaj liczone jest razem z pogodą ;)
16 11
odpowiedź
User
adi
Polsat powinien zawiesić Must be the music na kilka sezonów, a w jego miejsce wprowadzić inne muzyczne show. Na przykład reaktywować Idola lub Fabrykę gwiazd lub wprowadzić show które jeszcze nie było emitowane w Polsce np. Popstar (program polega na stworzeniu grup wokalnych), The winner is... (show producentów The Voice), Raising Star
15 9
odpowiedź
User
Manager
Nie mam idei. Mi się Tylko Muzyka bardzo podoba. A już zwłaszcza świetnym motywem było wprowadzenie do grona Jury pana Ryszarda Tymona Tymańskiego. To był perfekcyjny krok Polsatu, bo program nabrał od tego kolorytu. No ale to moje zdanie.
14 12
odpowiedź