SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tylko w radiu nie zmalały cennikowe wpływy z reklam. Mocno w górę Neonet i Aflofarm, w dół Lidl, Biedronka i Polkomtel (Top10)

W pierwszych ośmiu miesiącach br. cennikowe wydatki na reklamę w mediach spadły o 10 proc. Spośród mediów jedynie radio odnotowało w tym okresie wzrost przychodów reklamowych. Więcej wydały m.in. Aflofarm Farmacja Polska, Neonet Wrocław i Natur Produkt Zdrovit. Zmalały z kolei wydatki Lidla, Polkomtela, Biedronki i Ferrero.

fot. Shutterstock.comArticle

W okresie od stycznia do sierpnia br. marketerzy wydali na reklamę w mediach tradycyjnych (bez internetu) 20,44 mld zł (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media). Było to 10,4 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2019 roku.

Ponad połowa ich budżetów trafiła do telewizji, ulokowano w niej 11,07 mld zł, co oznacza spadek o 5,55 proc. rok do roku.
Drugie pod względem wpływów z reklam radio z przychodami w kwocie 5,37 mld zł było w omawianym okresie jedynym medium, które rok do roku odnotowało wzrost wpływów z reklam. Były one wyższe o 3,66 proc.

Wydatki na reklamy w magazynach zmalały o 25,37 proc. (do 2,09 mld zł), a w gazetach – o 12,13 proc. (do 774,1 mln zł).
Na reklamę zewnętrzną marketerzy przeznaczyli w tym roku 672 mln zł (mniej o 39,35 proc.), w kinach wydali z kolei 386,9 mln zł (mniej o 62,87 proc.), a na reklamę OOH w metrze przeznaczyli 74,9 mln zł (spadek o 2,69 proc.).

Neonet z największym wzrostem

Najwięcej na reklamę w mediach wydaje niezmiennie Aflofarm Farmacja Polska. Wydatki tej firmy wzrosły w skali roku o 27,51 proc., do 1,7 mld zł.
Drugi pod tym względem Lidl Polska przeznaczył w omawianym okresie na promocję w mediach 489,3 mln zł
, co oznacza spadek w skali roku o 10,26 proc. Trzeci na podium Terg zwiększył nakłady reklamowe o 12,29 proc., do 444 mln zł.

Z czołówki pozostałych największych reklamodawców wydatki reklamowe zwiększyły takie firmy, jak: Natur Produkt Zdrovit – o 13,27 proc. (do 436,5 mln zł), Euro-Net Warszawa – o 16,66 proc. (do 383 mln zł) i Neonet Wrocław – o 85,41 proc. (do 234,9 mln zł).

Spadły natomiast wydatki reklamowe: USP Zdrowie – o 4,58 proc. (do 323,4 mln zł), Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci sklepów Biedronka – o 10,28 proc. (do 284,3 mln zł), Polkomtela – o 13,51 proc. (do 246,9 mln zł) i Ferrero Polska – o 36,22 proc. (do 239 mln zł).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Tylko w radiu nie zmalały cennikowe wpływy z reklam. Mocno w górę Neonet i Aflofarm, w dół Lidl, Biedronka i Polkomtel (Top10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wojciech Modest Mann
Radio na spadek popytu na reklamę zawsze reaguje podniesieniem cennika. W tym roku spadek przychodów radia to circa 20%.
odpowiedź