Uber zmniejszył stratę o połowę. Przewozy osób urosły mocniej niż Uber Eats, mniej na marketing

W zeszłym kwartale platforma przewozowa Uber przy wzroście przychodów o 72 proc. do 8,34 mld dolarów osiągnęła spadek straty netto z 2,42 do 1,21 mld dolarów. Koncernowi zaszkodził silny dolar, jego pion przewozów osób urósł dużo mocniej niż Uber Eats.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wartość brutto zamówień zrealizowanych przez Ubera w zeszłym kwartale poszła w górę rok do roku o 26 proc. do 29,12 mld dolarów (bez uwzględnienia zmian kursów walutowych dynamika wyniosła 32 proc.).

W zakresie przewozów osób nastąpił wzrost o 38 proc. do 13,68 mld dolarów, w obszarze dostaw zakupów (głównie pod marką Uber Eats) - o 7 proc. do 13,68 mld dolarów, natomiast w zakresie frachtu - z 0,4 do 1,75 mld dolarów.

grafika

Kwartalne przychody z przewozów zwiększyły się o 73 proc. do 3,82 mld dolarów, z dostaw - o 24 proc. do 2,77 mld dolarów, a z frachtu - z 0,4 do 1,75 mld dolarów.

Łączne wpływy wzrosły o 72 proc. do 8,34 mld zł (bez niekorzystnych zmian kursów walut wzrost sięgnąłby 81 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/uber-jaka-prowizja-w-polsce-ponad-300-mln-zl-uber-eats-ile-zarabia,7169750687479937a ##

grafika

Najmocniej przychody Ubera zwiększyły się w USA i Kanadzie - o 89 proc. do 5 mld dolarów. Natomiast w regionie Azji i Pacyfiku nastąpił wzrost jedynie o 27 proc. do 947 mln dolarów, a w Ameryce Południowej i Środkowej - o 33 proc. do 518 mln dolarów.

grafika

W zakresie przewozów wskaźnik take rate, czyli prowizji pobieranej przez Ubera, zwiększył się z 22,3 do 27,9 proc., a skorygowany zysk EBITDA - z 544 do 898 mln dolarów. W obszarze dostaw nastąpił wzrost odpowiednio z 17,4 do 20,2 proc. oraz z 21 mln dolarów straty do 181 mln dolarów zysku.

Na plus wyszedł też segment frachtu - jego wynik EBITDA wzrósł z 35 mln dolarów straty do 1 mln dolarów zysku.

Rentowność Ubera poprawiło to, że jego koszty zwiększyły się dużo słabiej od przychodów - o 63,1 proc. do 8,84 mld dolarów. Koszty uzyskania wpływów poszły w górę z 2,44 do 5,17 mld dolarów, natomiast wydatki na sprzedaż i marketing zmalały z 1,17 do 1,15 mld dolarów, a koszty amortyzacji i utraty wartości wzrosły tylko z 218 do 227 mln dolarów.

Strata operacyjna koncernu zmniejszyła się z 572 do 495 mln dolarów, a strata netto - z 2,42 do 1,21 mld dolarów.

grafika

Na koniec września br. łączne zobowiązania Ubera wynosiły 23,71 mld dolarów, z czego 9,27 mld dolarów to zadłużenie długoterminowe. Z drugiej strony firma dysponowała 4,86 mld dolarów w gotówce i jej ekwiwalentach.

Na poziomie netto koncern nadal generuje straty - w trzech kwartałach br. sięgnęły one aż 9,74 mld dolarów (wobec 1,39 mld dolarów rok wcześniej), głównie wskutek odpisów w pierwszej połowie roku. W konsekwencji kapitał własny zmalał rok do roku z 15,14 do 6,97 mld dolarów.

Zaraz po ogłoszeniu wyników z zeszłego kwartału akcje Uber podrożały z ok. 26,5 do 30 dolarów, w środę pod koniec sesji giełdowej kurs wynosił 29,54 dolarów. Natomiast od początku stycznia br. zmalał o prawie 30 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa