SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

UM przejmuje od Mindshare globalną obsługę mediową American Express

Należący do Interpublic Group dom mediowy UM wygrał przetarg na globalną obsługę mediową American Express, drugiej co do wielkości firmy obsługującej karty płatnicze. Budżet klienta przejmuje od Mindshare (GroupM).

Wybór UM do planowania i zakupu mediów kończy blisko 20-letnią współpracę American Express z Mindshare. Agencja rozpoczęła obsługę mediową firmy dwie dekady temu, a siedem lat później obroniła ten budżet przed Initiative (IPG Mediabrands) i Carat (Dentsu Aegis Network).

W czerwcu ub.r. firma zdecydowała się przenieść znaczną część obsługi reklamowej z agencji Ogilvy do mcgarrybowen. Ogilvy pracowało dla American Express jako wiodąca agencja reklamowa od 1962 roku. Agencja mcgarrybowen jest autorem rebrandingowej kampanii American Express realizowanej w kwietniu br. pod hasłem „Live life”.

American Express współpracował też dotychczas - w zakresie komunikacji internetowej - z agencją Digitas (Publicis Groupe). Z informacji Campaignlive wynika, że agencja ta w wyniku wyboru UM nie będzie już odpowiadać za planowanie i zakup mediów internetowych. Zajmie się jedynie częścią kreatywną w internecie (ta kwestia nie była objęta rozstrzygniętym właśnie przetargiem).

Według Kantar Media w ub.r. American Express na reklamy w mediach wydał ok. 300 mln dolarów, w porównaniu z 500 mln dol. w 2016 roku.

UM zajmie się planowaniem i zakupem mediów, strategią i analizami dla American Express na 22 rynkach na całym świecie. Będzie współpracować z innymi agencjami należącymi do IPG Mediabrands.

Dołącz do dyskusji: UM przejmuje od Mindshare globalną obsługę mediową American Express

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl