Uwaga: reklama Apple zachęcająca do inwestowania do oszustwo

CSIRT KNF, czyli Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego przestrzega przed nowym oszustwem w sieci. Cyberprzestępcy podszywają się pod firmę Apple i zachęcają w kampanii do zainwestowania środków w cyfrową walutę.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Uwaga: reklama Apple zachęcająca do inwestowania do oszustwo

CSIRT KNF, czyli Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego poinformował na Twitterze o nowym oszustwie, które krąży po internecie, a może doprowadzić do wyłudzenia wrażliwych danych i przejęcia naszych środków finansowych.

„Uwaga na kolejne oszustwo inwestycyjne w nowej odsłonie! Cyberprzestępcy do dystrybucji fałszywych ofert wykorzystują reklamy w mediach społecznościowych. W tym przypadku podszywają się pod firmę Apple i zachęcają do zainwestowania środków w cyfrową walutę. Nie dajcie się okraść!” – napisał CSIRT KNF.

Oszuści w reklamach publikowanych w mediach społecznościowych przekonują, że "Apple wypuściło monetę dla posiadaczy urządzeń Apple". Podkreślają, że : "jeśli używasz iPhone'a, możesz w bardzo łatwo pomnożyć swój kapitał setki razy, dosłownie w ciągu kilku miesięcy, dzięki ICoin".

By uzyskać więcej informacji na temat nowej cyfrowej waluty należy kliknąć we wskazany link. Ma on rzekomo przekierować do oficjalnego artykułu Apple. W rzeczywistości okazuje się jednak, że strona ta jest tylko łudząco podobna do oficjalnej strony Apple. Znajduje się na niej również formularz rejestracyjny, po wypełnieniu którego użytkownik może rzekomo zostać szczęśliwcem mogącym nabyć ICoin w cenie 0,0037 euro za jedną monetę.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały