Viaplay przedłużył o kilka lat prawa dotyczące sportów walki

Borykająca się z problemami finansowymi Grupa Viaplay przedłużyła o kilka lat licencję dotyczącą transmisji wydarzeń Ultimate Fighting Championship. Platforma poinformowała, że dzięki nowej umowie, fani sportów walki mogą liczyć na jeszcze więcej transmisji.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Viaplay przedłużył o kilka lat prawa dotyczące sportów walki

Porozumienie dotyczy Szwecji, Finlandii, Danii i Norwegii i obejmuje ponad 40 wydarzeń UFC, pokazywanych w serwisie streamingowym Viaplay każdego roku. Umowa obejmuje gale UFC i Fight Nights. Każda walka ma być wyeksponowana w interfejsie serwisu streamingowego. Viaplay pokaże ją z komentarzem w lokalnym języku. Fani sportów walki ze Skandynawii będą mogli też obejrzeć eliminacje do walk z udziałem zawodników z krajów nordyckich. Firma nie zdradza na ile lat podpisała umowę.

- Żadne wydarzenie MMA nie przyciąga większej widowni niż UFC, zarówno w regionie nordyckim , jak i na całym świecie. Rozszerzenie naszej długoterminowej współpracy z UFC odzwierciedla nasze zaangażowanie w oferowanie widzom najbardziej odpowiednich dyscyplin sportowych oraz wspieranie ciągłego rozwoju MMA. Chcemy w nadchodzących latach zapewnić dostęp do transmisji ze sportów walki jeszcze większej liczbie fanów na Viaplay w ramach naszego wyjątkowego portfolio sportowego na żywo - stwierdził Peter Nørrelund, wiceprezes wykonawczy Viaplay Group oraz dyrektor ds. sportu i rozwoju biznesu.

- Mamy za sobą długą współpracę z Viaplay i naprawdę nie moglibyśmy liczyć na lepszego partnera, który pomógłby zwiększyć znaczenie naszej marki w krajach nordyckich. Zaangażowanie Viaplay w stosunku do UFC odegrały kluczową rolę. Chcemy odkrywać kolejne gwiazdy sportów walki i dostarczać najlepsze wydarzenia MMA na świecie, także w krajach Skandynawii - powiedział David Shaw, wiceprezes wykonawczy UFC ds. międzynarodowych i treści.

Canal+ i PPF mają zwiększyć udziały w Viaplay

Wniosek wpłynął, ponieważ Canal+ oferuje swój serwis streamingowy z treściami własnymi, a także od dostawców takich jak BBC, National Geographic czy Viaplay. Ponadto w tym kraju jest nadawcą stacji telewizyjnej Canal+ First. Grupa Canal+  od lipca posiada prawie 12 proc. udziałów w Grupie Viaplay. PPF Cyprus Management Limited przez spółkę Central European Media Enterprises (CME) jest właścicielem ponad 40 kanałów telewizyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej. Wśród nich są czeska TV Nova, słowacka Markiza, rumuńska Pro TV, bułgarska bTV czy chorwacka RTL Televizija. W sierpniu Grupa PPF kupiła 6,3 proc. udziałów w Viaplay.

Viaplay w ostatnich miesiącach prowadził rozmowy z doradcami finansowymi i akcjonariuszami, których efektem ma być pozyskanie środków na dalszą działalność i rozwój. Firma chce zastrzyku kapitałowego w wysokości 4 mld koron szwedzkich. Pomóc ma w tym m.in. ukierunkowana emisja akcji, uzupełniająca emisję z prawem poboru. Ustalono, że cena za jedną akcję serii B to 1 korona szwedzka. Została ustalona na podstawie struktury kapitałowej i wyników operacyjnych Viaplay. Płatność za nowe akcje ma nastąpić nie później niż 9 lutego 2024 roku.

Viaplay planuje tez zmianę i przedłużenie istniejących zobowiązań bankowych i obligacyjnych na łączną kwotę 14,6 mld SEK. - Niezakończenie programu dokapitalizowania może spowodować, że Grupa nie będzie mogła kontynuować działalności i będzie musiała szukać innych, mniej optymalnych rozwiązań finansowania, a w przypadku niepowodzenia – będzie musiała wszcząć postępowanie upadłościowe, które skutkowałoby utratą całej lub prawie całej wartości dla akcjonariuszy i wierzycieli - informował niedawno Viaplay.

W III kwartale przychody Viaplay Group poza Skandynawią, w całości pochodzące z platformy Viaplay, poszły w górę o 75,5 proc. do 760 mln koron szwedzkich. W ujęciu organicznym, czyli bez uwzględnienia wejść do kolejnych krajów, dynamika wyniosła 40,2 proc. Przy wzroście kosztów operacyjnych o 29,1 proc. do 1,1 mld koron strata operacyjna zmalała z 419 do 340 mln koron.

Wycofanie się z Polski do lata 2025 roku

W lipcu prezes i CEO Viaplay Jørgen Madsen Lindemann zapowiedział nową strategię grupy. - Skupimy się na rynkach skandynawskich z nowym modelem operacyjnym, odpowiednim doborze treści, na rozwoju działalności w Holandii, która wkrótce osiągnie zyskowność oraz na sprzedaży naszych treści na rynkach zagranicznych poprzez Viaplay Select - powiedział.

Platforma poinformowała wówczas w komunikacie, że zakończy działalność w krajach bałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia). Podała, że w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Wielkiej Brytanii możliwe jest ograniczenie działalności, sprzedaż całego biznesu, wycofanie się lub znalezienie partnera.

Borykająca się z problemami finansowymi firma dwukrotnie przekładała publikację sprawozdania finansowego. Nie udało się tego uczynić zgodnie z zapowiedzią 30 listopada, tylko dopiero 1 grudnia. Podano wówczas nowy termin wycofania się z Polski. - Wycofamy się z krajów bałtyckich i Polski do lata 2025 roku - zapowiedział szef Viaplay.

W ofercie Viaplay na naszym rynku są m.in. prawa do Premier League, Bundesligi, gal KSW i Formuły 1. Canal+ jest jednym z partnerów platformy na naszym rynku. Posiada sublicencję na pokazywanie dwóch meczów podczas każdej kolejki. Za 6-letnią licencję na Premier League na kilka krajów Viaplay miał zapłacić 2 mld euro, znacznie więcej niż wcześniej płacili inni nadawcy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu