SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

VW Group Polska, Kino Świat i Polkomtel z największym wzrostem wydatków na reklamę w I połowie br. (analiza)

W pierwszej połowie br. media tradycyjne na reklamach zarobiły niespełna 2 proc. więcej niż w podobnym okresie 2016 roku. Największą dynamikę wydatków zanotowały w tym okresie Volkswagen Group Polska, Kino Świat i Polkomtel. Budżety reklamowe zredukowały natomiast Unilever i Orange.

fot. Shutterstock.com Article

Od stycznia do czerwca br. reklamodawcy wydali w tradycyjnych mediach (poza internetem) ponad 15,6 mld zł. Było to 1,8 proc. więcej niż w tym samym okresie 2016 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl opracowanej na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe, bez rabatów).

Niezmiennie największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, która na promocje swoich marek wydała 976,6 mln zł, o 5,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Ten marketer w jednej z ostatnich kampanii promujących markę Braveran z dwiema kobietami jako pieczeniami na jednym ogniu.

Drugie miejsce na reklamowym podium zajmuje dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w wysokości 451,8 mln zł (wyższymi o 37,2 proc. w skali roku). Trzecią lokatę zajmuje z kolei sieć dyskontów Lidl Polska, która przeznaczyła na reklamy 311,6 mln zł (9,5 proc. więcej niż rok temu). O tym marketerze było głośno pod koniec czerwca, gdy w social mediach wypuścił reklamy cukru z hasłem „Słodki jeżu”.

Spośród pozostałych z top 10 największych reklamodawców pierwszego półrocza br. największą dynamikę wydatków reklamowych miał w skali roku importer samochodów Volksawagen Group Polska (należą do niego takie marki, jak m.in. Volksawagen, Audi, Skoda). Budżet reklamowy tej firmy na tradycyjne media wzrósł rok do roku o 45,3 proc., z 167 mln zł do 242,7 mln zł.

Niemal jedną trzecią więcej (27,3 proc.) niż rok wcześniej wydał na reklamy Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus. Było to 195 mln zł. W drugiej połowie czerwca UOKiK wszczął postępowanie przeciw tej spółce, po skargach konsumentów na płatne SMS-y premium i utrudnianie reklamacji.

O 20,2 proc. więcej kosztowały w tym roku reklamy firmy Ferrero Polska - 237,7 mln zł. Z kolei firma farmaceutyczna USP Zdrowie zwiększyła nakłady reklamowe o 15,2 proc., do 201,9 mln zł.

Z czołówki największych reklamodawców mediów tradycyjnych trzy firmy ograniczyły swoje wydatki reklamowe. Unilever Polska zredukował budżet o 24,5 proc. (do 225,7 mln zł), Orange Polska - o 24,8 proc. (do 208,4 mln zł), a T-Mobile Polska - o 0,2 proc. (do 194,5 mln zł).

Top 10 reklamodawców mediów tradycyjnych

(cennikowo, bez autopromocji, rabatów, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2016

I-VI 2017

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

922 489 979 zł

976 568 915 zł

5,9

KINO ŚWIAT

329 363 125 zł

451 842 004 zł

37,2

LIDL

284 554 552 zł

311 569 823 zł

9,5

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

166 994 963 zł

242 720 008 zł

45,3

FERRERO POLSKA

197 802 856 zł

237 677 177 zł

20,2

UNILEVER POLSKA

298 980 892 zł

225 729 674 zł

-24,5

ORANGE POLSKA

276 985 115 zł

208 398 186 zł

-24,8

USP ZDROWIE

175 188 020 zł

201 892 294 zł

15,2

POLKOMTEL

153 158 475 zł

195 032 765 zł

27,3

T-MOBILE POLSKA

194 847 388 zł

194 489 379 zł

-0,2

Razem

15 343 419 544 zł

15 616 044 405 zł

1,8

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: VW Group Polska, Kino Świat i Polkomtel z największym wzrostem wydatków na reklamę w I połowie br. (analiza)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Norbi
Nie dziwi mnie, że Plus tyle wydaje na reklamę. Z ostatnich danych wynika, że z Plusa odchodzi najmniej klientów, problem mają tylko z przyciągnięciem nowych, a to już kwestia marketingu, bo jak wskazują te badania, klienci od Plusa odchodzą niechętnie.
8 8
odpowiedź
User
Piotrek
Też zauważyłem, że Plus ma fajną tendencję że nie traci dużo klientów. Czyli że ludzie raczej jak już do niego trafią, to rzeczywiście wolą zostać na dłużej.
8 8
odpowiedź