„W Sieci Historii” liderem miesięczników historycznych, „Świat Wiedzy” popularnonaukowych

W lutym 2015 roku liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych na pierwsze miejsce awansował magazyn „W Sieci Historii”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w lutym 2015 roku wyniosła 98 610 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona wyższa o 12,99 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 27,04 proc. i wyniósł 56 556 egz.

Trzecie miejsce zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek sprzedaży ogółem w zestawieniu pism popularnonaukowych, wynoszący 28,99 proc. do poziomu 7 996 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie na pozycję lidera uplasował się magazyn „W Sieci Historii” (Fratria), który rok wcześniej był trzeci. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 26 782 egz., po jednak spadku o 2,09 proc.

Drugie miejsce należało do „Newsweeka Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 24 853 egz., po spadku o 28,14 proc. W lutym 2014 roku tytuł ten był liderem.

Zaś z drugiej na trzecią pozycję spadł magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego wynik sprzedażowy w lutym br. wyniósł 18 051 egz., po spadku o 41,48 proc. - największym w rankingu miesięczników historycznych.

W lutym br. w porównaniu do stycznia br. największym wzrostem sprzedaży ogółem wśród pism popularnonaukowych i historycznych, wynoszącym 7,10 proc., pochwalić się mógł magazyn „Newsweek Historia”. Z kolei również i w tym ujęciu najwięcej stracił magazyn „Focus Historia” - było to 28,36 proc.

 

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?