SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W telewizji sponsorzy sportu zyskali w kwietniu 112 mln zł

Wartość medialna marek eksponowanych w polskich stacjach telewizyjnych podczas programów sportowych wyniosła w kwietniu 112 mln zł - wynika z badania Pentagon Research. Najwięcej zyskały na tym marki Warka i Plus.

W kwietniu loga sponsorów pojawiały się w 815 programach sportowych emitowanych w polskiej telewizji, które obejrzało łącznie 543 mln widzów. Firmy wspierające zawodników i drużyny zaoszczędziły dzięki temu 112 mln zł na wydatkach reklamowych. Największą wartość medialną - prawie 52 mln zł - osiągnęły programy o piłce nożnej, w których loga sponsorów pojawiały się ponad 26 tys. razy. Więcej ekspozycji znaków graficznych firm - ponad 29 tys. - zanotowano podczas transmisji z siatkówki mężczyzn, ale ich ekwiwalent reklamowy wyniósł tylko 13 mln zł.

Wybrane firmy wspierające Formułę 1 zaoszczędziły dzięki telewizyjnym transmisjom wyścigów 12 mln zł (3,8 tys. ekspozycji), a sponsorzy siatkówki kobiet - 6,5 mln zł (21 tys. ekspozycji). Natomiast wartość medialna marek eksponowanych podczas programów o żużlu wyniosła 5,7 mln zł.

Najwięcej dzięki telewizyjnym programom sportowym zyskały w kwietniu pod względem promocji marki Warka i Plus, a nieco mniej - Ekstraklasa, Adidas i Petronas. Z kolei w pierwszych czterech miesiącach bieżącego roku jedna czwarta wartości medialnej zyskanej przez wszystkich sponsorów sportu przypadła brandom należącym do spółek z większościowym udziałem Skarbu Państwa. Z ponad 70 mln zł tych zysków reklamowych 31,7 proc. osiągnął Polkomtel, 26,8 proc. - Grupa Lotos, a 11,4 proc. - PKO BP.

Badanie efektywności telewizyjnego sponsoringu sportowego zostało zrealizowane przez Pentagon Research w następujących stacjach: TVP1, TVP2, TVP3 pasmo wspólne, TV Polonia, TVN, TVN24, TVN TURBO, Polsat, Polsat Sport i TV4. Analiza objęła wszystkie programy sportowe (w tym serwisy informacyjne), w których pokazywane są imprezy odbywające się w Polsce z udziałem polskich sportowców, a wartość medialną ekspozycji marek obliczono na podstawie CPT poszczególnych stacji i średniej oglądalności konkretnych programów.

Dołącz do dyskusji: W telewizji sponsorzy sportu zyskali w kwietniu 112 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl