SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Wawel z nową strategią, stawia na naturalne składniki. „Gruntowna zmiana komunikacji i produktów”

Od połowy września producent słodyczy Wawel prowadzi rebranding wszystkich swoich marek, pod hasłem „Czujesz się dobrze, czynisz dobrze”. W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Tadeusz Czarniecki, dyrektor marketingu Wawel, opowiada o pracach nad nową strategią i komunikacją submarek.

Tadeusz Czarniecki, dyrektor marketingu Wawel Article

W połowie września rozpoczęła się kampania reklamowa, prezentująca nową platformę komunikacyjną submarek Wawel „Czujesz się dobrze, czynisz dobrze” i rebranding produktów. W pierwszej odsłonie promowano marki Fresh& Fruity i Mieszankę Krakowską, w drugiej zaś słodycze Malaga, Tiki-Taki i Kasztanki.

Gruntowna zmiana komunikacji

Tadeusz Czarniecki, dyrektor marketingu firmy Wawel, w rozmowie z naszym portalem tłumaczy, że prace nad nad nową strategią firmy trwały ponad rok i objęły przede wszystkim składy produktów.

- Zmiana jest gruntowna, dotyczy nie tylko obszaru komunikacji, ale i samych produktów. Nad wypracowaniem nowej strategii pracowaliśmy rok. Zaczęliśmy od przeglądu receptur naszych produktów, bo to produkt stanowi podstawę strategii. Maksymalnie uprościliśmy składy, pozbyliśmy się składników, które mogą budzić wątpliwości konsumentów, czy są w danym wyrobie zbędne, jak barwniki, sztuczne aromaty czy emulgator E 476, sukcesywnie eliminujemy olej palmowy, stawiamy na wysokiej jakości ziarno kakaowe, lecytynę z certyfikowanych ziaren soi (bez GMO) i zwiększamy zawartość surowców, które w konkretnym produkcie są pożądane. W ramach projektu „Dobre Składniki”, stawiamy tylko na naturalne, najwyższej jakości surowce - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Tadeusz Czarniecki.

Dodatkowo, celem nowej strategii jest uspójnienie komunikacji wszystkich marek wchodzących w skład brandu Wawel. Do tej pory, klienci nie kojarzyli z tym producentem niektórych subbrandów.

- Najbardziej zależało nam na znalezieniu wspólnego mianownika dla komunikacji wszystkich produktów. Do tej pory Wawel był znany z różnych kampanii, które nie miały wspólnego mianownika, który skutecznie łączyłby wizerunki poszczególnych marek. Stworzyliśmy jeden parasol komunikacyjny dla wszystkich marek z portfolio. Kampania, która rozpoczyna szeroko idące zmiany nosi nazwę „Dobre Wiadomości”. To hasło odzwierciedla naszą ideę kreatywną, którą jest kreowanie pozytywnych przekazów i wprawianie w dobry nastrój, oczywiście za pomocą naszych słodyczy - mówi Tadeusz Czarniecki.

Kampanii towarzyszy kolejna odsłona akcji CSR-owej Wawel „Serce Rośnie”, w ramach której część kwoty za zakupione produkty konsumenci mogą przeznaczyć na cele charytatywne.

- W akcji ponownie mamy pięć organizacji pożytku publicznego oraz ich liderów. Na ich konta konsumenci mogą przekazać kwoty widoczne na opakowaniach, np. 1 zł z tabliczki czekolady czy 5 zł z bombonierki z czekoladkami. Dzięki temu, kupując nasze produkty, konsumenci mogą wspomóc wybraną organizację - tłumaczy Czarniecki.

Za koncepcję i realizację kampanii „Czujesz się dobrze, czynisz dobrze” odpowiadają Schulz brand friendly, Lemon Film Studio, Garden of Words Group i Mets.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wawel z nową strategią, stawia na naturalne składniki. „Gruntowna zmiana komunikacji i produktów”

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Panie Ładny... lecytyna sojowa nie jest składnikiem niezbędnym w słodyczach!!!
15 2
odpowiedź
User
sin
już się cieszę na naturalną wanilię zamiast waniliny w czekoladach
5 0
odpowiedź
User
aZaliż
już się cieszę na naturalną wanilię zamiast waniliny w czekoladach

Na wór Ci wanilia w czekoladzie?
3 2
odpowiedź
User
Zaza
"sukcesywnie eliminujemy olej palmowy"
To poczekam, aż się uda całkiem go zastąpić. Dwa lata?
11 1
odpowiedź
User
Calina
Jak zaczniecie znowu produkować czekoladę a nie mydło, żadne kampanie rekl. nie bedą potrzebne
9 3
odpowiedź
User
PARASOL
Blok czekoladowy z tłuszczem roślinnym tej marki jest nie do zniesienia. Jeśli inne wyroby trafia pod ten sam parasol, nie wróżę im sukcesu
2 0
odpowiedź
User
paulo
Zacznijmy od hasła: czy naprawdę taki przekaz, tak bardzo dosłownie podany, jest dobrym pomysłem? Czy my na pewno musimy borykać się z tak pretensjonalnym hasłem? Czy aby na pewno język polski harmonijnie przechwytuje frazy z amerykańskiej reklamy, a więc z języka angielskiego - bo to hasło jest mocno inspirowane hasłami łakoci amerykańskich? i czy na pewno kampania społeczna to jest dobry kierunek komunikacji dla słodyczy?
5 2
odpowiedź
User
wincey & wincey
miałkie jak diabli.
pan mówi, że rok pracowali nad strategią...
2 0
odpowiedź
User
Krasawica
Ło Jezusie, czekolada ma poprawiać nastrój i nie szkodzić jedzącemu, komunikat reklamowy ma być prosty, należy go powtórzyć wiele razy w wielu miejscach, marka ma się wyróżnić w stosunku do marek konkurencyjnych. I już. To wszystko. Wielkie mi mecyje. Po co to filozofowanie i dorabianie ideologii tam, gdzie nie jej nie ma? Zaraz okaże się, że Wawel robi najbardziej zieloną czekoladę na świecie i w okolicy.

Boszszsze...
1 1
odpowiedź
User
Kubek
miałkie jak diabli.
pan mówi, że rok pracowali nad strategią...


"Miałkie". Dzięki. Właśnie brakowało mi słowa na określenie wrażenia z tej kampanii. Pierwsze, jakie przyszło mi na myśl to: "bezpłciowe". Rok pracy, zapewne spora górka przeżartych pieniędzy i taki efekt...
1 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry