Wciąż duży wzrost na chińskim rynku reklamy online

W Chinach firmy przeznaczają najwyżej 5 procent swoich budżetówreklamowych na internet. To mniej niż połowa z tego co reklamodawcywydają na reklamę online w USA.

km
km
Udostępnij artykuł:

Jednocześnie chiński rynek internetowej reklamy rozwija się wszybkim tempie. W III kwartale bieżącego roku wydatki na reklamęonline zwiększyły się tam o 42 procent w porównaniu z analogicznymokresem roku ubiegłego, do poziomu 3,72 miliarda juanów (541milionów amerykańskich dolarów) - informuje na swojej stronieinternetowej eMarketer, powołując się na dane firmy badawczejNielsen.

Wydatki te rosły ponad dwukrotnie szybciej w porównaniu zreklamą w telewizji, prasie codziennej i czasopismach.

Tymczasem według ostatniej prognozy analityków eMarketera,wydatki na reklamę online w Chinach w całym bieżącym roku wyniosą9,66 miliarda juanów (1,4 mld USD) i będą wyższe w porównaniu zrokiem 2007 o 37 procent.

Z kolei agencja medialna GroupM oszacowała w październiku, żewydatki te sięgną poziomu 2,3 miliarda dolarów i będą o prawie 2/3większe niż rok wcześniej. Z kolei na rok 2009 agencja zakłada, żereklamodawcy przeznaczą na internetową reklamę w Chinach 3,2miliarda dolarów.

źródło: eMarketer

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Rekord streamingu w badaniu Nielsena. Pomogły "Heweliusz" i "Stranger Things"

Rekord streamingu w badaniu Nielsena. Pomogły "Heweliusz" i "Stranger Things"

TVP blisko granicy oszczędności. Tyle ma wydać w przyszłym roku

TVP blisko granicy oszczędności. Tyle ma wydać w przyszłym roku

Ponad 800 tys. Polaków kupiło subskrypcję na buty. Modivo.club wychodzi za granicę

Ponad 800 tys. Polaków kupiło subskrypcję na buty. Modivo.club wychodzi za granicę