SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wciąż duży wzrost na chińskim rynku reklamy online

W Chinach firmy przeznaczają najwyżej 5 procent swoich budżetów reklamowych na internet. To mniej niż połowa z tego co reklamodawcy wydają na reklamę online w USA.

Jednocześnie chiński rynek internetowej reklamy rozwija się w szybkim tempie. W III kwartale bieżącego roku wydatki na reklamę online zwiększyły się tam o 42 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, do poziomu 3,72 miliarda juanów (541 milionów amerykańskich dolarów) - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer, powołując się na dane firmy badawczej Nielsen.

Wydatki te rosły ponad dwukrotnie szybciej w porównaniu z reklamą w telewizji, prasie codziennej i czasopismach.

Tymczasem według ostatniej prognozy analityków eMarketera, wydatki na reklamę online w Chinach w całym bieżącym roku wyniosą 9,66 miliarda juanów (1,4 mld USD) i będą wyższe w porównaniu z rokiem 2007 o 37 procent.

Z kolei agencja medialna GroupM oszacowała w październiku, że wydatki te sięgną poziomu 2,3 miliarda dolarów i będą o prawie 2/3 większe niż rok wcześniej. Z kolei na rok 2009 agencja zakłada, że reklamodawcy przeznaczą na internetową reklamę w Chinach 3,2 miliarda dolarów.

źródło: eMarketer

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wciąż duży wzrost na chińskim rynku reklamy online

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl